ابتکار محیط زیستی نقاشی خیابانی با قهوه در امارات

تعدای از هنرمندان از ۱۴ ملیت گوناگون طی مراسمی زنده در دبی یک نقاشی منظره ۷۰ متری را با استفاده از قهوه ترسیم کردند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ده‌ها هنرمند طی رویداد زنده «ماراتن هنر قهوه»، یک نقاشی ۷۰ متری منظره را با قهوه دم‌کرده ترسیم کردند. ۴۱ هنرمند از ۱۴ ملیت در ساخت این بوم شرکت داشتند و پودر یا شکل مایع قهوه به‌عنوان یک عنصر دوستدار محیط زیست و پایدار برای نشان دادن سال پایداری در امارات متحده عربی مورد استفاده قرار گرفت.

این رویداد به‌عنوان بخشی از افتتاحیه ماراتن هنری دبی سازماندهی شده بود و همه شرکت‌کننده‌ها از ایجاد یک سمفونی هنری که در آن عطر قهوه با هر ضربه قلم مو در فضا می‌پیچید احساس رضایت داشتند. هنرمندان شرکت‌کننده در این رویداد از طیف سنی مختلفی بودند و کل نقاشی را در یک ساعت و نیم تکمیل کردند.

ابتکار محیط زیستی نقاشی خیابانی با قهوه در امارات

تجربه هنرمندان از شرکت در ماراتن هنر قهوه

یکی از هنرمندان روسی شرکت‌کننده در ترسیم این اثر هنری اظهار کرد به‌عنوان یک معلم هنر و از آنجا که باید انواع مختلفی از نقاشی را آموزش دهد، از مداد و زغال گرفته تا اکریلیک و آبرنگ، از تکنیک‌های زیادی برای انواع نقاشی استفاده کرده است، اما استفاده از دانه‌های قهوه برای او تجربه‌ای منحصربه‌فرد بوده که قصد دارد آن را در دستور کار آتی خود قرار دهد. به‌ویژه که تک‌رنگی خاص دارد و بهره‌گیری از آن در طول نقاشی نیازمند صبر و حوصله زیادی است، زیرا باید از لایه‌های زیادی برای ایجاد رنگ‌های مختلف استفاده شود.

وی ادامه داد که ترکیب قهوه با دیگر ابزار نقاشی هم‌چون مداد، خودکار یا زغال می‌تواند جلوه‌های خیره‌کننده‌ای در پرتره ایجاد کند و از آنجا که نقاشی قهوه می‌تواند رنگ قهوه‌ای طبیعی داشته باشد، ترکیب آن با سایر ابزار می‌تواند عمق و بافت را به اثر هنری قهوه اضافه کند.

یکی از هنرمندان پاکستانی شرکت‌کننده در این رویداد نیز شرکت در ماراتن هنر قهوه را تجربه‌ای لذت‌بخش توصیف کرد که جرقه شور و اشتیاق تازه‌ای را در وی برانگیخته و او به کشف هنر دانه‌های قهوه سوق داده است. این هنرمند اظهار کرد که در ترسیم این اثر هنری سبک خاص خود را از بافت‌ها با دانه‌های قهوه ترکیب کرده و طی ترسیم طولانی‌ترین نقاشی زنده با قهوه، به‌عنوان نماینده پاکستان، مکان‌های دیدنی معروف و هنر پیچیده کشور خود را به نمایش گذاشته است.

ابتکار محیط زیستی نقاشی خیابانی با قهوه در امارات

بهره‌گیری از مضامین مختلف در ترسیم طولانی‌ترین نقاشی دبی

هنرمندان در طول این رویداد با رنگ‌های غنی قهوه مضامین مختلفی را روی بوم به تصویر کشیدند و بستری برای پیش بردن مرزهای نوآوری ایجاد کردند. در کنار این اقدام تاریخ قهوه نیز روی بوم به تصویر کشیده شد. ماراتن هنر قهوه طولانی‌ترین نقاشی زنده با قهوه در امارات بود و نقاشی تکمیل‌شده قرار است به‌زودی در موزه قهوه دبی به نمایش گذاشته شود.

کد خبر 756162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.