آزمایش پهپادها برای مدیریت ترافیک در بریتانیا

در شهر والسال انگلستان از پهپادهای آزمایشی برای کنترل و نظارت بر ترافیک استفاده می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات شهر والسال در کشور انگلستان به تازگی اعلام کرده‌اند که در حال آزمایش نوعی پهپاد برای کنترل و نظارت بر ترافیک است. این پهپاد که توسط شرکت Skybound Rescuer اداره می‌شود، چندین بار در روز بر فراز آسمان شهر پرواز می‌کند و تصاویر زنده‌ای از مسیرهای پر رفت‌وآمد را ارائه می‌کند. سپس ادارات مربوطه تصاویر ارائه شده را ارزیابی می‌کنند و خدمات و اقدامات اضطراری را برای کنترل ترافیک و حوادث و رویدادهای مهم جاده‌ای فراهم می‌کنند.

پهپاد یادشده به بیش از ۲۵۰۰ دوربین‌های مداربسته دسترسی دارد که جاده‌های اصلی و حمل‌ونقل عمومی را پوشش می‌دهد، بنابراین می‌تواند حوادث جاده‌ای، مسیرهای پر ترافیک و اتفاقات دیگر را به صورت زنده گزارش دهد. استقرار این پهپاد در یک منطقه شهری یک اقدام قابل‌توجه است، به طوری که مدیران حمل‌ونقل می‌توانند از این طریق به‌روزرسانی‌های زمان واقعی در مورد حرکت اتوبوس‌ها و خودروها در مرکز شهر والسال را دریافت کنند.

اطلاعات ارائه شده توسط پهپاد ذکر شده را می‌توان از طریق رسانه‌های اجتماعی با شرکت‌ها و سازمان‌های مربوطه و همچنین عموم به اشتراک گذاشت تا بتوان تصمیم‌های بهتری در مورد شرایط ترافیک و حوادث جاده‌ای اتخاد کرد. علاوه بر این، پهپاد آزمایشی می‌تواند در پشتیبانی از خدمات اضطراری با ثبت حوادث در دوربین‌ها مفید واقع شود.

آزمایش پهپادها برای مدیریت ترافیک در بریتانیا

مقامات شهری و حمل‌ونقل شهر والسال در انگلیس اعلام کرده‌اند که افزایش ترافیک شهری می‌تواند هم ناامید کننده باشد و هم به کیفیت هوا و محیط زیست آسیب وارد کند، بنابراین از این آزمایش استقبال می‌شود. در صورتی که این پهپاد به کنترل و نظارت بر ترافیک و حوادث در مرکز شهر کمک کند، می‌تواند در آینده به یک ابزار دائمی‌تر تبدیل شود.

به گفته مقامات شهری، اوایل سال میلادی جاری نیز از تعدادی پهپاد برای تکمیل اطلاعات شبکه دوربین‌های مدار بسته ثابت استفاده شد که به مردم در مورد راهبندان‌های ترافیکی در مسیرها هشدار می‌داد. با استفاده از پهپاد جدید می‌توان به اطلاعات و تصاویر بهتری دسترسی پیدا کرد و در این صورت، می‌توان ترافیک شهری را به صورت موثرتری کنترل کرد.

کد خبر 671956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.