دروازه مجازی، دوبلین و نیویورک را متصل کرد

شهرهای دوبلین و نیویورک که خواهرخوانده یکدیگر هستند از طریق یک پورتال مجازی، ۲۴ ساعت روز و هفت روز هفته به یکدیگر متصل شده‌اند. این پروژه اکنون به طور موقت تعطیل شده است زیرا مردم در ایرلند تصاویری از برج‌های دوقلوی تجارت جهانی در حملات ۱۱ سپتامبر و همچنین نشانه‌های صلیب شکسته را نشان می‌دادند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، امروزه مفهوم قدیمی خواهرخواندگی شهرها به لطف فناوری مدرن شکل بسیار معاصرتری به خود گرفته است. پس از ویلنیوس و لوبلین، اکنون دوبلین و شهر نیویورک نیز یک پورتال مجازی را نصب کرده‌اند که به ساکنان خود اجازه می‌دهد تا به زندگی روزمره شهروندان شهر خواهرخوانده‌شان در آن سوی صفحه نگاه کنند.

دروازه مجازی، دوبلین و نیویورک را متصل کرد

پورتال‌ها ساختارهای گردی هستند که در مکان‌های عمومی نصب می‌شوند. این روزنه دیجیتالی در خیابان O'Connell دوبلین و Flatiron Plaza نیویورک جای‌گذاری شده است و ۲۴ ساعت روز و هفت روز هفته پخش‌های زنده ارائه می‌دهد. در اصل، آنها پنجره‌ای مستقیم به شهر دیگر هستند که از طریق آن رهگذران می‌توانند شهر را نظاره کنند یا حتی با سایر افراد در آن طرف صفحه ارتباط برقرار کنند.

این دو پورتال بخشی از یک پروژه هنری عمومی را تشکیل می‌دهند که هدف آن متحد کردن شهروندان از طریق فناوری در دو طرف اقیانوس اطلس است. این پروژه در هشتم ماه می راه‌اندازی شد و ثابت کرده است که برای ساکنان همه شهرهای میزبان جالب است.

این پروژه اکنون به طور موقت تعطیل شده است زیرا مردم در ایرلند تصاویری از برج‌های دوقلوی تجارت جهانی در حملات ۱۱ سپتامبر و همچنین نشانه‌های سواستیکا (صلیب شکسته) را به سمت نیویورکی‌ها نشان می‌دادند.

کد خبر 753891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.