بی‌فرهنگی دو شهر غربی، پورتال خلاق ارتباطی را خاموش کرد

پورتال دیجیتال بین نیویورک و دوبلین که راهی برای ارتباط خلاقانه بین مردم این دو شهر خواهرخوانده بود، به دلیل بروز رفتارهای ناشایست مانند پرتاب تخم‌مرغ یا نشان دادن تصاویر برهنه به طور موقت خاموش شد تا تدابیر امنیتی برای آن در نظر گرفته شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تقریباً یک هفته پس از افتتاح، پورتالی که شهر نیویورک و دوبلین ایرلند را از طریق پخش زنده ویدئویی به طور ۲۴ ساعت و هفت روز هفته به هم متصل می‌کرد، موقتاً تعطیل شد.

این «درگاه‌های دایره‌ای»، دو شهر خواهرخوانده را که توسط یک اقیانوس و بیش از سه هزار مایل از هم جدا بودند، با یک ارتباط ویدئویی زنده به هم متصل می‌کرد. پورتال شهر نیویورک در منطقه فلاتیرون منهتن واقع شده است، در حالی که پورتال دوبلین در نزدیکی خیابان اوکانل، خیابان اصلی این شهر قرار گرفته است.

رفتارهای ضداجتماعی در هر دو شهر باعث شد که آمادگی فرهنگی برای چنین ارتباطات آزادی زیر سوال برود. نیویورکی‌ها با نشان دادن سیب‌زمینی به دوبلینی‌ها طعنه زدند زیرا این سبزی طرفداران بسیاری در این شهر دارد به‌طوری که حتی یک روز ملی برای سیب‌زمینی در ایرلند وجود دارد. حتی در اقدامی عجیب نیز بعضی از افراد جلوی این پورتال‌ها برهنه شدند. دوبلینی‌ها نیز برای استهزا، عکس حملات ۱۱ سپتامبر به برج‌های تجارت جهانی را به سمت نیویورکی‌ها نشان می‌دادند.

بی‌فرهنگی دو شهر غربی، پورتال خلاق ارتباطی را خاموش کرد

بسیاری از افراد نیز در هر دو شهر اشیایی مانند تخم‌مرغ به سمت تصاویر یکدیگر پرتاب کردند و بعضی دیگر تصاویری با محتوای غیر اخلاقی نشان می‌دادند. بر اساس بیانیه شورای شهر دوبلین، سازندگان پورتال‌ها اکنون در حال بررسی راه‌حل‌های فنی مانند تار کردن تصاویر برای این رفتارهای نامناسب هستند که البته تاکنون نیز ناموفق بوده است. این پورتال‌ها طرفداران بسیاری را به‌ویژه در بین شهرهای خواهرخوانده پیدا کرده است زیرا سریع‌ترین، جالب‌ترین و خلاق‌ترین راه برای برقراری ارتباط بین شهرها در نقاط مختلف جهان است.

سازمانی که پشت این تأسیسات قرار دارد قبلاً در ویلنیوس لیتوانی و لوبلین لهستان، در ماه می ۲۰۲۱ پورتال‌هایی را راه‌اندازی کرده بود. Benediktas Gylys بنیانگذار پورتال‌ها، یک هنرمند، نویسنده و کارآفرین لیتوانیایی است که جرقه ارتباطات بین شهری را از طریق فناوری رقم زده است. هدف این پورتال‌ها که در واقع نزدیک کردن هرچه بیشتر مردم با یکدیگر است، قرار بود بین میامی و توکیو، فلورانس و دبی، دهلی و استکهلم نیز برقرار شود.

بی‌فرهنگی دو شهر غربی، پورتال خلاق ارتباطی را خاموش کرد

کد خبر 754033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.