مالیات توریستی در بارسلونا افزایش یافت

مقامات شهر بارسلونا اعلام کردند که با هدف گسترش گردشگری باکیفیت به‌جای گردشگری انبوه، مالیات توریستی بارسلونا طی دو سال آینده افزایش خواهد یافت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بارسلونا پربازدیدترین شهر اسپانیا است و با معضل توریسم بیش از حد دست‌وپنجه نرم می‌کند. این شهر به‌طور متوسط سالانه ۳۲ میلیون بازدیدکننده دارد که بسیاری از آن‌ها با کشتی‌های کروز وارد شهر می‌شوند. کانون بازدیدکنندگان بارسلونا از سال ۲۰۱۲ تاکنون هزینه‌ای اضافی به مالیات توریستی در سطح منطقه اعمال کرده است که بسته به نوع اقامت بازدیدکننده متفاوت است و تنها از اقامتگاه‌های رسمی توریستی اخذ می‌شود.

نرخ مالیات توریستی در بارسلونا

بازدیدکنندگان ساکن در اقامتگاه‌های اجاره‌ای بارسلونا ملزم به پرداخت مالیات روزانه چهار یورو هستند که شامل پرداخت ۲.۲۵ یورو به منطقه و ۱.۷۵ یورو به شهر می‌شود. گردشگرانی که در یک هتل پنج ستاره اقامت دارند باید ۱.۷۵ یورو به شهر پرداخت کنند و مالیات منطقه‌ای آن‌ها به ۳.۵ یورو افزایش می‌یابد و مسافران کروز که بیش از ۱۲ ساعت را در شهر سپری می‌کنند باید سه یورو به منطقه و ۱.۷۵ یورو به شهر پرداخت کنند.

مقامات شهری بارسلونا به‌تازگی از افزایش هزینه شهرداری به این ارقام خبر داده‌اند که طی دو سال اتفاق خواهد افتاد و نخستین افزایش در یکم آوریل ۲۰۲۳ اجرایی می‌شود. پس از این افزایش که برای هر شب اقامت یک یورو به نرخ‌های قبلی اضافه می‌کند، بازدیدکنندگان بارسلونا باید ۲.۷۵ یورو بپردازند. دومین افزایش نیز در یکم آوریل ۲۰۲۴ اتفاق می‌افتد و هزینه مالیات را به ۳.۲۵ یورو افزایش می‌دهد. این موضوع به آن معنا است که مهمانان اقامتگاه‌های پنج ستاره در مجموع ۶.۷۵ یورو برای هر شب پرداخت خواهند کرد که این میزان برای یک هفته برابر با ۴۷.۲۵ یورو برای هر نفر است.

مالیات توریستی در بارسلونا افزایش یافت

چرا مالیات توریستی؟

سال گذشته پایتخت بارسلونا اقدامات جدیدی از جمله اعمال محدودیت‌های صوتی را برای جلوگیری از بروز اختلال در عملکرد تورهای هدایت‌شده آغاز کرد که افزایش مالیات توریستی در وهله اول به‌منظور ادامه راه این اقدامات و سپس در راستای تقویت بودجه شهر انجام گرفته است. مقامات بارسلونا اعلام کرده‌اند که هدف از این افزایش، توسعه گردشگری با کیفیت به جای گردشگری انبوه است که به ورود جمعیت بیش از حد بازدیدکنندگان منجر می‌شود، زیرا گردشگری با کیفیت است که به ارزش شهر می‌افزاید.

مقامات امیدوارند که هزینه افزوده‌شده فعلی در سال جاری به ۵۳ میلیون یورو و در سال ۲۰۲۴ به ۱۰۰ میلیون یورو برسد و اعلام کرده‌اند که درآمد حاصل برای تأمین مالی زیرساخت‌های شهر از جمله بهبود جاده‌ها، خدمات اتوبوس‌رانی و ایجاد پله برقی استفاده خواهد شد.

کد خبر 633862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.