شورابیل، منطقه پیاده‌محور اردبیل

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: اگر در شهر یک پیاده‌راهی را احداث کنیم همراه با آن یک نابسامانی در آن منطقه حذف می‌شود و به جای آن زیبایی‌هایی جایگزین می‌شود.

حبیب فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن اشاره به محوریت پروژه‌های سلامت و پیاده محور با رویکرد شهر انسان محور در اردبیل، اظهار کرد: لازمه پیشرفت در احداث این پروژه‌ها ایجاد و تغییر زیرساخت‌های شهری است تا شعار انسان محوری در اردبیل به معنای واقعی خود برسد؛ بنابراین تأسیس فرهنگسراهای متعدد و ایجاد مکان‌هایی با امکانات رفاهی و تفریحی در محله‌های پر تجمع شهری و احداث رینگ‌های سلامت و پیاده روی از جمله فعالیت‌های مشارکتی شورا و شهرداری اردبیل در راستای تحقق شهر انسان محور بوده است.

وی افزود: اعضای شورا با مشارکت شهرداری در راستای ارتقای فرهنگ پیاده‌روی و ایجاد شهری سالم برای شهروندان، پروژه‌های پیاده‌راه‌سازی را تعیین و احداث کرده و هدف از این فعالیت‌های عمرانی بهبود و ارتقای سطح زندگی شهروندان، افزایش سطح سلامت جوانان و رونق روابط اجتماعی بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اردبیل تصریح کرد: برای احداث مجموعه پیاده راه" شهیدگاه "و" شیخ صفی‌الدین اردبیلی" هزینه‌ای بالغ بر شش میلیارد تومان در شورای شهر تصویب و تعیین شد. علاوه بر این اقدامات، ایجاد چمن مصنوعی در رینگ سلامت شهید "برزگر" است که این طرح به عنوان طولانی‌ترین رینگ سلامت پس از رینگ پیاده محور "شورابیل" با هدف شهر انسان محور در دست احداث است و به زودی بهره برداری خواهد شد.

وی با اشاره به انسجام تمامی ابعاد برای تحقق توسعه عمرانی و فرهنگی شهر خاطرنشان کرد: این امر تحقق نخواهد یافت مگر اینکه شورای شهر و شهروندان و تمامی عوامل دخیل باهم متحد و انسجام فرهنگی داشته باشند. مفاهیمی مانند رشد و پیشرفت زمانی معنا پیدا می‌کند که بتوان در آن تربیت نیروی انسانی و تربیت اقشار مختلف جامعه برای زندگی شهروندی را لحاظ کرد، از این رو در شورا تمام تلاش بر این است تا برای رسیدن به این مهم از تمام ظرفیت‌های موجود در شهر بهره گرفته شود.

فتحی با بیان اینکه برای توسعه شهر باید تمامی فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در انسجام کامل باشند گفت: اگر بخواهیم تمامی اقدامات شورا و شهرداری را در هر ابعادی تحلیل و توصیف کنیم تا امروز سعی شده که انسان محور بودن اردبیل را برای فعالیت‌های شهری در نظر بگیریم. مانند مجموعه گردشگری شورابیل که در حداقل زمان به یک مجموعه ایمن و پیاده محور شهر تبدیل شده و به عنوان یک برند برای اردبیل و ایران شناخته شده است.

وی افزود: مجموعه پیاده‌راهی به نام پیاده راه "استریس" که در داخل فضای شهر احداث شده یا گذرگاه فرهنگی و هنری در کنار مقبره شیخ صفی الدین اردبیلی که پاتوق فرهنگی و اجتماعی مردم شده است توانسته در راستای تعیین و تقویت هویت تاریخی، باستانی و فرهنگی اردبیل یک بستری امن و راحت را برای شهروندان ایجاد کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اردبیل تصریح کرد: از دیگر پروژه های پیاده‌راه‌سازی که پیش از این بخش وسیعی از آن در حال احداث بوده و سال ۹۹ بخش‌های دیگر آن به بهره‌برداری رسیده می‌توان به پیاده راه "شهیدگاه" اشاره کرد که توانسته با احیای بافت فرسوده نیازهای انسانی شهر را برطرف کند. این مجموعه پیاده‌راه به مکانی مناسب برای برپایی آئین‌ها و برگزاری مراسم‌های فرهنگی و مذهبی تبدیل شده است.

وی افزود: هدف از احداث پروژه‌های نام برده و بهره گیری از آن‌ها در برنامه‌های مدیریت شهری، ارتقای سلامت شهروندان، حفظ و تأمین حقوق شهروندی و رفع هنجارهای عمرانی و اجرای زیباسازی شهر است. اگر در شهر یک پیاده‌راهی را احداث کنیم همراه با آن یک نابسامانی در آن منطقه حذف می‌شود و به جای آن زیبایی‌هایی جایگزین می‌شود.

فتحی خاطر نشان کرد: اگر پروژه‌های عمرانی تأثیری در روح و روان انسان داشته باشد قطعاً بازخورد این تأثیرات در زندگی شهری و شخصی شهروندان نیز نتایج مثبتی خواهد داشت و اگر بتوان در شهروندان روحیه‌ای خوب را ایجاد کرد قطعاً می‌توانیم به جامعه‌ای پویا دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: 

کد خبر 448077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.