معرفی تویوتا لندکروزر پرادو J۲۵۰ مدل ۲۰۲۴ + مشخصات فنی و قیمت

تویوتا لندکروزر پرادو J۲۵۰ مدل ۲۰۲۴ بررسی قیمت، معرفی، مشخصات فنی و امکانات رفاهی این خودرو مورد توجه خریداران است.

به گزارش ایمنا، کمپانی تویوتا محصولات معروف و ویژه‌ای مثل لندکروزر، هایلوکس، کمری، سوپ را، سلیکا و…. را تولید و عرضه می‌کند. تویوتا لندکروزر پرادو از خودروهای تویوتا است که مدل‌های مختلفی از آن، از سال ۱۹۸۴ تاکنون تولید شده‌است. محصولات شاسی بلند تویوتا همواره با نام کلی لندکروزر (Land Cruiser/به معنای زمین پیما) به بازار معرفی می‌شود که الهامی مستقیم از نام برند لندروور (Land Rover) با معنا و مفهومی مشابه است. اما سری جانبی و کم‌اهمیت‌تر پرادو که بر اساس پلتفرم لندکروزر سری ۷۰ روانه بازار شد، با استفاده از نام پرادو در کنار کلمه کلی لندکروزر، خود را از خانواده اصلی جدا کرد تا مشتریان دچار سردرگمی نشوند.

 تویوتا لندکروزر پرادو J۲۵۰ مدل ۲۰۲۴

بررسی خودرو تویوتا لندکروزر پرادو J۲۵۰ مدل ۲۰۲۴

نسل پنجم پرادو حالا با کد شناسایی J۲۵۰ یا سری ۲۵۰ لندکروزر پرادو در نمایشگاه خودرو پکن در میان خودروسازان برتر جهان عرضه و قدرت نمایی می‌کند. نسل جدید تویوتا لندکروزر پرادو ۲۰۲۴ خودرویی آفرودری شاخص با توانایی‌های قابل‌توجه ظاهری خشن، پیشرانه‌ای قوی و تجهیزات است. از سال ۲۰۲۱ فروش پرادو در آمریکا متوقف شد و اکنون پس از گذشت سه سال، تویوتا آن را با یک طراحی به شدت متفاوت و همچنین با قابلیت‌های آفرودی بهتر برای بازار آمریکا معرفی کرد. البته نام این خودرو در آمریکا لندکروزر است و در کشورهای اروپایی و آسیایی آن را با نام پرادو می‌شناسند.

 ​

مشخصات فنی تویوتا لندکروزر پرادو J۲۵۰ مدل ۲۰۲۴

نسخه جدید تویوتا لندکروزر پرادو با کد J۲۵۰ شناخته می‌شود و بر اساس همان پلتفرم TNGA-F موجود در لکسوس GX و لندکروزر سری ۳۰۰ ساخته شده است. البته ابعاد آن کوچک‌تر از سری ۳۰۰ و قیمتش کم‌تر از لکسوس GX است. لکسوس GX و لندکروزر سری ۳۰۰، به پیشرانه V۶ توئین‌توربو با حجم پیشرانه ۳.۴ لیتر مجهز شده‌اند. اما لندکروزر سری ۲۵۰ بازار آمریکا، به موتور پیشرانه سیلندر خطی توربوشارژ I-Force Max مجهز شده است، که حجم ۲.۴ لیتری دارد، خروجی پیشرانه به ۳۲۶ اسب‌بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. یک موتور الکتریکی ۴۸ ولتی در جعبه دنده هشت سرعته قرار گرفته است، که به لطف آن حتی در سرعت‌های پایین هم صدای پیشرانه به گوش می‌خورد. درست همانند نسل‌های قبلی لندکروزر، این مدل نیز با سیستم چهار چرخ محرک ارائه شده است. علاوه بر آن، دیفرانسیل مرکزی لغزش محدود و قفل دیفرانسیل نیز دارد.

نوع موتور خودرو خطی بنزینی + موتور الکتریکی
حجم موتور ۲.۴ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶
تنفس موتور توربو
قدرت ۳۲۶ اسب بخار
گشتاور ۶۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک دو دیفرانسیل
استاندارد آلایندگی یورو ۶
فرمان برقی
بدنه شاسی بلند سایز بزرگ
نوع رینگ آلومینیومی

 تویوتا لندکروزر پرادو J۲۵۰ مدل ۲۰۲۴

ابعاد و ظرفیت‌های آفرودی تویوتا لندکروزر پرادو J۲۵۰

این خودرو حدود ۲۲ سانتی متر از سطح زمین بلندتر و زوایای ورورد و خروج و شکست آن هم به ترتیب ۳۱، ۲۲ و ۲۵ است. علاوه بر این اعداد و ارقام، تقریباً قطعات و بخش‌های مهمی که در زیر خودرو قرار می‌گیرند توسط ریل‌های شاسی محافظت می‌شوند تا در مسیرهای آفرودی بیش‌تر در امان بمانند. ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارند تا به قابلیت آفرود کمک کنند. همه مدل‌های لندکروزر، سیستم کنترل خزیدن با سرعت پایین دارند که دریچه گاز و ترمز کنترل می‌شود و راننده می‌تواند بر فرمان تمرکز کند. سیستم کمک حرکت در سراشیبی نیز به فرود از تپه‌ها کمک می‌کند. میله قسمت جلویی قابلیت انعطاف و چرخیدن دارد تا عبور از صخره‌های بزرگ میسر شود. در دو تریم لندکروزر و فرست ادیشن، حالت‌های Multi-Terrain Select وجود دارد که شامل مسیر گل، سنگ و شن است. این دو تریم، سیستم کنترل زمین دارند که در آن تصاویری از مسیر در بخش‌های زیر خودرو و کناره‌های آن به راننده ارائه می‌شود.

  • طول = ۴۹۲۵ میلیمتر
  • عرض =۱۹۸۰ میلیمتر
  • ارتفاع= ۱۸۷۰ میلیمتر
  • فاصله محورها = ۲۸۵۰ میلیمتر
  • وزن خالص =حدود ۲۰۰۰ کیلو گرم

 تویوتا لندکروزر پرادو J۲۵۰ مدل ۲۰۲۴

امکانات تویوتا لندکروزر پرادو J۲۵۰

نسخه ۱۹۵۸ تویوتا پرادو J۲۵۰ به گرم کن صندلی‌های جلو، گرم کن فرمان و مولتی مدیای ۸ اینچی مجهز است، اما دو تریم گران‌تر علاوه بر گرم کن صندلی‌ها و فرمان، سردکن صندلی هم دارند و مولتی مدیای آنها هم ۱۲.۳ اینچی است. در بحث امکانات ایمنی، هر سه تریم یکسان اند و آپشن هایی مانند کروز کنترل تطبیقی، رادار بین خطوط، سیستم ترمز اضطراری، هشدار خروج از خط، رادار نقطه کور و… را می‌توان در همه آنها یافت.

قیمت تویوتا لندکروزر پرادو J۲۵۰

تویوتا هنوز جزئیات کامل قیمت این محصول جدید را اعلام نکرده اما گفته که قیمت پایه آن حدود ۵۵ هزار دلار خواهد بود. لندکروزر پرادو با سه تریم ۱۹۵۸، لندکروزر و فرست ادیشن عرضه می‌شود و مدل فرست ادیشن از همه گران‌تر است.

کد خبر 749021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.