مقایسه تمام فلزهایی که در ساخت مبلمان فلزی استفاده میشه

مواد با کیفیت بالا ذاتا بادوام هستند؛ آنها می توانند استفاده روزانه را تحمل کنند و وزن را برای سالها بدون از هم پاشیدن تحمل کنند. آنها در برابر خراش، لکه و سایر آسیب ها مقاومت می کنند و در عین حال ظاهر زیبای خود را در طول زمان حفظ می کنند.

عوامل دیگری مانند صنعت و نگهداری نیز اهمیت دارند. یک قطعه با طراحی خوب که توسط دستان ماهر ساخته شده است بیشتر از یک قطعه نامرغوب دوام خواهد داشت - و مراقبت از مبلمان شما به حفظ آن کمک می کند.

اما وقتی همه چیز گفته می شود و انجام می شود، مواد پایه را تعیین می کنند. هیچ ساختار ماهرانه ای نمی تواند انتخاب چیزی که سست و مستعد پوشیدن است را جبران کند. حتی با مراقبت مناسب، مواد با کیفیت پایین به سادگی دوام نمی آورند.

علاوه بر اینکه فلز برای قرن ها به عنوان یک ماده اصلی در تولید مبلمان شناخته می شود، اخیراً به عنصر مهمتری در صنعت طراحی مدرن تبدیل شده است.

میزهای قاب سیمی (مانند میز قهوه تودرتوی)، بلوک های فلزی یکپارچه و تخته های سر، بوفه ها و پانل های دیواری، داغ ترین مبلمانی هستند که به دلیل زیبایی ظاهری شیک، معاصر و پرداخت منحصر به فرد خود دارند. و این به معنای پرداخت های فلزی بی شمار و کمتر آشکار یک خانه است - نورپردازی، دستگیره ها، قلاب ها، دستگیره ها، پریزهای دیواری، سوئیچ ها، لولاها و دیگران.

برنج صیقلی

یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها و سبک‌های برنجی است. برنجی که به صورت جامد یا روکش صفحه موجود است، می‌تواند به راحتی ریخته‌گری شود و برای طرح‌های پیچیده فلزی به اندازه کافی شکل‌پذیر است. خواص ضد خوردگی آن را تبدیل به یک فلز مفید می کند زیرا به راحتی زنگ نمی زند.

برنج خراشیده شده

تمام ویژگی‌های برنج صیقلی را نشان می‌دهد، اما با روکش «خط‌دار» که با مالش دستی یا ماشینی آن با برس، یا پد ساینده ایجاد می‌شود، متمایز می‌شود. این به بافت می افزاید و رنگ طلایی برنج را کدر می کند.

برنج عتیقه

زمانی ایجاد می‌شود که برای تسریع روند پیری از یک شعله‌افکن اسید استفاده شود. این باعث درخشش مات، رنگ تیره و "رگه های" قابل توجه می شود. برنج عتیقه بسته به زیبایی شناسی مورد نظر سازنده، در سایه های مختلفی وجود دارد.

برنز نسبتاً مقاوم در برابر خوردگی، یک آلیاژ فلزی باستانی است که از مس و قلع تشکیل شده است. بدون لاک باقی بماند تا به علامت تجاری پتینه قهوه ای تیره خود اکسید شود. هنگام لاک زدن، رنگ و درخشش ظریف طلایی خود را حفظ می کند. به طور منظم برای مجسمه سازی، سخت افزار و مبلمان هنری استفاده می شود.

مس

قدیمی ترین فلزی است که توسط مردم کار می شود از حدود 8000 سال قبل از میلاد مسیح مورد استفاده قرار گرفته است. این فلز طلایی متمایل به قرمز به دلیل چکش خواری و تمایل به پتینه کاری به رنگ فیروزه ای منحصر به فرد در هنگام قرار گرفتن در معرض هوا یا آب دریا شناخته شده است. اثاثیه و لوازم خانه مسی احتمالاً روی فلزی جامد مانند برنج یا فولاد با روکش مسی پوشیده می شوند.

نیکل

به عنوان یک فلز فوق العاده در نظر گرفته می شود که به عنوان عامل تقویت کننده بسیاری از آلیاژها استفاده می شود. مشخصه سخت و مقاوم در برابر خوردگی است. رنگ نقره ای گرم آن جذاب و دعوت کننده است و با طرح های سنتی مطابقت دارد. نیکل اغلب روی آهن و برنج آبکاری می‌شود تا به‌ترتیب رنگی صاف‌تر یا نقره‌ای به‌دست بیاورد.

کروم ساتن

که همان ویژگی های ساختاری مشابه جلا داده شده خود را نشان می دهد (اگرچه با درخشندگی کم رنگ تر)، دارای روکش مات است که نتیجه شن و ماسه شدن فلز است. پرداخت یکنواخت آن بسیار بخشنده است به این معنی که در مناطق پرتردد به خوبی کار می کند.

مقایسه تمام فلزهایی که در ساخت مبلمان فلزی استفاده میشه

استیل فلزی بسیار پرکاربرد برای مبلمان فلزی

مبلمان فلزی به دلیل استحکام و دوام خود شناخته شده است. در برابر سایش و پارگی زیاد مقاومت می کند و آن را به انتخاب خوبی برای مبلمان فضای باز یا مبلمانی که زیاد استفاده می شود تبدیل می کند.

استیل فلزی جامد و نقره ای است که از فولاد و کروم تشکیل شده است. با درخشندگی درخشان تر از فولاد (اما مات تر از کروم) و بسیار مقاوم در برابر خوردگی، زنگ زدگی یا لکه ها، عملاً تخریب ناپذیر است و فلزی مفید برای تولید مبلمان است.

استیل که به‌طور سنتی برای کارد و چنگال استفاده می‌شود، به دلیل رنگ نقره‌ای ظریف و عمیق، به یک انتخاب معمولی برای مبل و میزاستیل ، صندلی استیل تبدیل شده است.

استیل برس خورده

استیل برس خورده تمام ویژگی های فولاد ضد زنگ جلا داده شده را نشان می دهد، اما با پرداخت "خط دار" که با مالش دستی یا ماشینی آن با مواد ساینده ایجاد می شود، متمایز می شود. شهرت کم تعمیر و نگهداری فولاد ضد زنگ حتی بیشتر به شکل برس خورده آن آشکار می شود زیرا اثر انگشت، علائم و خراش به راحتی قابل تشخیص نیست.

کروم جلا داده شده

کروم (مخفف کروم) عنصر دیگری از فلز است که در تولید مبلمان به عنوان روکش فلزی مورد استفاده قرار می گیرد - یک لایه فلزی نازک که از طریق تکنیک های آبکاری روی فلز جامد اعمال می شود. علاوه بر این که در برابر خوردگی مقاوم است، به دلیل رنگ مایل به آبی، زیبایی روکش آینه ای و درخشندگی فوق العاده درخشان آن بسیار ارزشمند است.

استیل سیاه شده

فولاد سیاه شده، فولاد جامدی است که ترکیب شیمیایی سطح آن با استفاده از یک ماده سیاه‌کننده شیمیایی تغییر یافته یا اکسیده شده است که منجر به تغییر رنگ و افزایش مقاومت در برابر خوردگی می‌شود. روکش تیره و نیمه مات آن را تبدیل به فلزی برای نگهداری آسان می کند.

مقایسه تمام فلزهایی که در ساخت مبلمان فلزی استفاده میشه

ارزیابی و افزایش طول عمر مبلمان استیل

ماندگاری مبلمان شما به چیزی بیش از انتخاب مواد مناسب نیاز دارد. در اینجا نحوه ارزیابی فعالانه و تأثیرگذاری بر عواملی که طول عمر مبلمان شما را تعیین می کنند، آمده است.

کیفیت ساخت

  • اتصالات را بررسی کنید: به دنبال اتصالات در قطعات باشید

  • وزن را احساس کنید: مبلمان سنگین‌تر اغلب می‌تواند نشان‌دهنده ساختار محکم‌تری باشد.

  • پایان کار را بررسی کنید: رنگ‌آمیزی یکنواخت و سطوح صاف نشان‌دهنده دقت در کاردستی است.

الگوهای استفاده

  • مناطق پرتردد را شناسایی کنید: اگرچه ممکن است بدیهی به نظر برسد، مبلمان بادوام را در قسمت های شلوغ خانه خود مانند اتاق خانواده قرار دهید.

  • کاربران را در نظر بگیرید: پارچه های مناسب برای بچه ها و حیوانات خانگی را در خانه های فعال انتخاب کنید.

  • زیبایی شناسی را با عملکرد متعادل کنید: قطعات زیبا اما ظریف ممکن است در مناطقی که گاه به گاه استفاده می شود (به اتاق ناهارخوری رسمی فکر کنید) بهترین باشند.

شرایط محیطی

  • اجتناب از نور مستقیم خورشید: پارچه ها را با استفاده از پرده ها یا دور کردن آنها از پنجره ها از محو شدن محافظت کنید.

  • از اقدامات حفاظتی استفاده کنید: از زیر لیوانی و رومیزی برای محافظت از سطوح در برابر ریختن و خراش استفاده کنید.

نگهداری و مراقبت

  • تمیز کردن منظم: تمیز کردن ملایم عمر پارچه و چرم را افزایش می دهد.

  • تعمیرات به موقع: آسیب های جزئی را به سرعت برطرف کنید تا از خراب شدن بیشتر جلوگیری کنید.

کد خبر 753618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.