افزایش ۸.۵ درصدی کنترل بیماری‌های ویروسی در زنجان

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان گفت: در زمینه کنترل شناسایی بیماری‌های ویروسی با تلاش‌هایی که صورت گرفت، شاهد افزایش ۸.۵ درصدی نسبت به سال‌های قبل بوده‌ایم.

محمدرضا سراج صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: کاهش مرگ‌ومیر مادران و نوزادان از مهم‌ترین دستاوردهای مراکز بهداشت در سال گذشته بود.

وی با تاکید بر اینکه شناسایی بیماری‌های ویروسی در کنترل شیوع آنها اهمیت به‌سزایی دارد، افزود: در زمینه کنترل شناسایی بیماری‌های ویروسی با تلاش‌هایی که صورت گرفت، شاهد افزایش ۸.۵ درصدی نسبت به سال‌های قبل بوده‌ایم که موارد شناسایی HIV مثبت ۱۱ مورد و بیماری سل ۱۷ مورد گزارش شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان ادامه داد: با همکاری پرسنل مرکز بهداشت ۳۱۰ هزار نفر در پویش ملی مورد بررسی قرار گرفتند که تشخیص و درمان زودهنگام این بیماری‌ها حائز اهمیت فراوان است.

رئیس مرکز بهداشت گفت: سال گذشته تلاش برای توزیع مناسب و متناسب دارو و اقلام بهداشتی با موفقیت همراه بود و تأمین و پرورش نیروی انسانی کارآمد نیز از نقاط قوت مرکز بهداشت است.

وی افزود: مجموع این فعالیت‌ها موجب آشنایی آشتی آحاد مردم با مراکز بهداشت و درمان شد که خود از مهم‌ترین اقدامات مرکز بهداشت بود.

کد خبر 743774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.