خبرگزاری ایمنا: درسال ۱۳۶۵ اولین مورد از بیماری ایدز در ایران شناسایی شد که مربوط به یک کودک مبتلا به هموفیلی بود، از سال ۱۳۷۵ این بیماری دربین معتادان تزریقی باسرنگ مشترک دیده شد و از سال ۸۵ به بعد رفتارهای پرخطر جنسی به مهمترین عامل ابتلا به این بیماری تبدیل شد.

مسئول واحد مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت شماره یک استان اصفهان در همایش همیاران سلامت روان و ایدز گفت: ایدز و اچ آی وی دو مقوله جدا ازهم اند، اچ آی وی ویروسی است که به گلبول سفید حمله و نقص ایمنی ایجاد می کند و بعد از ایجاد این نقص ایدز به وجود می آید.
دکترمهدی فارسی با بیان اینکه روبان قرمز به معنی حمایت و محبت سمبل بیماری ایدز است، تصریح کرد: در مدیترانه شرقی و آفریقا ویروس ایدز درحال افزایش است و در آسیا گسترش بیماری انفجاری است بطوریکه در هر دقیقه ۵ جوان مبتلا می شوند.
وی افزود: درسال ۱۳۶۵ اولین مورد از بیماری ایدز در ایران شناسایی شد که مربوط به یک کودک مبتلا به هموفیلی بود، از سال ۱۳۷۵ این بیماری دربین معتادان تزریقی باسرنگ مشترک دیده شد و از سال ۸۵ به بعد رفتارهای پرخطر جنسی به مهمترین عامل ابتلا به این بیماری تبدیل شد.
مسئول واحد مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت شماره یک استان اصفهان با بیان اینکه امروزه مواد مخدر سنتی به سمت مواد صنعتی سوق داده شده است، اظهارداشت: مواد مخدر صنعتی پس ازمصرف سبب کاهش خستگی و افزایش اعتماد به نفس می شوند اما عوارض زیان باری مانند اعتیاد شدید، پرخاشگری، توهمات شنوایی و بینایی و تنوع طلبی جنسی را برای فرد مصرف کننده به همراه دارند.

کد خبر 127130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.