آیا جوراب پوشیدن هنگام خواب مفید است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده در سال ۲۰۰۷ نشان می‌دهد افرادی که جوراب گرم یا معمولی می‌پوشند، سریع‌تر از افرادی که جوراب نمی‌پوشند به خواب می‌روند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، برخی معتقدند که با پوشیدن جوراب هنگام خواب، انگشتان پای آن‌ها گرم می‌شود و از خواب باکیفیتی لذت می‌برند، در حالی که برخی دیگر معتقدند که این کار باعث منقبض شدن عضلات پای آن‌ها می‌شود، بنابراین از این کار دوری می‌کنند؛ نتایج بررسی‌های انجام شده در سال ۲۰۰۷ نشان می‌دهد افرادی که جوراب گرم یا معمولی می‌پوشند، سریع‌تر از افرادی که جوراب نمی‌پوشند به خواب می‌روند.

از آنجایی که جوراب‌ها رگ‌های خونی انگشتان پا را گرم نگه می‌دارد، برای افرادی که درگیر بیماری رینود هستند مناسب است، علاوه بر این اگر پاشنه‌های ترک خورده دارید، با جوراب‌ها و مرطوب‌کننده‌ها می‌توانید به هیدراته نگه داشتن آن‌ها کمک کنید؛ با وجود اینکه پوشیدن جوراب هنگام خواب مزایایی دارد، اما با معایبی نیز همراه است، این احتمال وجود دارد که بیش از حد گرم شوید، تعریق بیش از حد نیز می‌تواند پوست را تحریک و خواب را دچار اختلال کند.

علاوه بر این، پوشیدن جوراب‌های کثیف خطر ابتلاء به عفونت‌های قارچی یا باکتریایی را افزایش می‌دهد، حتی ممکن است خطر بروز بیماری پای ورزشکار و سلولیت را افزایش دهد، همچنین پوشیدن جوراب‌های خیلی تنگ می‌تواند جریان خون را مختل کند و باعث بروز گزگز پا شود.

به طوری کلی، بهتر است در صورت تمایل به استفاده از جوراب هنگام خواب، جوراب‌هایی را انتخاب کنید که نرم و از الیاف طبیعی تهیه شده باشد و مواد مصنوعی مانند مانند پلی استر در آن‌ها به کار نرفته باشد، زیرا این نوع جوراب‌ها گرما و رطوبت را در خود نگه می‌دارد و احتمال بروز عفونت یا آلرژی را افزایش می‌دهد.

کد خبر 717688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.