صدور مجوز جذب نیروی انسانی جدید در راستای کاهش اطلاله دادرسی

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان اصفهان گفت: تلاش‌های رئیس دستگاه قضائی استان و عنایت ویژه رئیس قوه قضائیه مجوز جذب کارمندان و قضات جدید به دادگستری استان صادر شد که با ورود این نیروهای جدید مشکل اطاله دادرسی در دستگاه قضائی استان تا حدود زیادی رفع خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری استان اصفهان، محمدحسین آقایی در مراسم معارفه رئیس جدید حوزه قضائی بویین‌ومیاندشت، با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) با اشاره به برنامه‌های دستگاه قضائی، اظهار کرد: بر اساس سند تحول قضائی که برگرفته از منویات مقام معظم رهبری و دستورات رئیس قوه قضائیه تدوین و ابلاغ شده، یکی از برنامه‌های محوری دستگاه قضائی کاهش اطاله دادرسی است.

وی افزود: یکی از دلایل مهم اطاله دادرسی وجود محدودیت در تعداد نیروهای قضائی و اداری است، به‌نحوی که در دادگستری استان اصفهان حدود ۵۰ درصد از پست‌های قضائی و اداری بلاتصدی است و این موضوع فشار کاری مضاعفی را بر کارکنان دادگستری استان وارد آورده و بر کیفیت خدمت‌رسانی و تکریم ارباب رجوع نیز تأثیر داشته است.

معاون قضائی رئیس کل و معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان اصفهان با اشاره به آمار ورودی بالای پرونده به دادگستری استان خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته بالغ بر یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار فقره پرونده وارد دادگستری استان شد و معادل همین مقدار نیز آمار پرونده‌های مختومه بوده که این نشان‌دهنده تلاش جهادی و کار مضاعف قضات و کارمندان دستگاه قضائی استان است.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های رئیس کل دادگستری استان در مسیر رفع مشکل کمبود نیروی قضائی و اداری تصریح کرد: با تلاش‌های رئیس دستگاه قضائی استان و عنایت ویژه رئیس قوه قضائیه مجوز جذب کارمندان و قضات جدید به دادگستری استان صادر شد که با ورود این نیروهای جدید مشکل اطاله دادرسی در دستگاه قضائی استان تا حدود زیادی رفع خواهد شد.

آقایی خاطرنشان کرد: با عملیاتی شدن برنامه‌های دستگاه قضائی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در امر کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضائی استان، کیفیت خدمت‌رسانی به مردم مطلوب‌تر خواهد شد.

کد خبر 677029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.