آموزش و پرورش نیاز به بازاندیشی دوباره دارد

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه سعی داریم کاستی‌های آموزشی و پژوهشی با تکیه بر نیروهای داخلی برطرف شود، گفت: آموزش و پرورش نیاز به بازاندیشی دوباره دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، رضا مراد صحرایی، در آئین تجلیل از پیشکسوتان آموزش و پرورش سراسر کشور با بیان اینکه مهاجرت معکوس با هدف حمایت از قشر فرهنگی و شناسایی فرهنگیان نخبه در دستورکار قرار دارد، اظهار کرد: تکریم معلم و قدردانی از رسالت خطیر این قشر ضروری است.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰۰ هزار معلم در تلاش هستند تا با سرپنجه خود آینده فرهنگی کشور را بسازند، ادامه داد: به همین علت، گفته می‌شود معلم معمار فرهنگی کشور است. کشوری که امروز در دست ما است و اقتداری که به دست آورده‌ایم دارای جایگاه رفیعی است.

صحرایی با بیان اینکه اقتدار و نام‌آوری ایران در جهان در واقع نتیجه تربیت معلم‌های مختلف در ادوار مختلف تاریخی است، اضافه کرد: جایگاه معلم رفیع است و یکایک آحاد جامعه او را تکریم می‌کنند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش نیاز به بازاندیشی دوباره دارد که با حمایت، همدلی، هم‌فکری، پژوهش و… ممکن خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش بیش از ۴۴ درصد دولت است، صریح کرد: جامعه بدون آموزش و پرورش موفق نیست، مدرسه آنجایی است که اگر شکوفا شود آینده را تقویت می‌کند.

صحرایی تصریح کرد: آموزش و پرورش می‌تواند با تمام ظرفیت برای جبران کاستی‌ها اقدام کند و در این راستا تصمیم دارد از درون مجموعه به رفع چالش‌ها بپردازد.

کد خبر 751870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.