مصرف کدام مواد غذایی به بهبود خواب شبانه کمک می‌کند؟

مصرف کیوی، ماهی چرب، آجیل، برنج و محصولات لبنی به بهبود خواب شبانه کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، غذاهایی که مصرف می‌کنید می‌تواند بر خواب افراد تاثیر داشته باشد به طوری که بعضی از آن‌ها به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند و بعضی دیگر باعث می‌شود خواب راحتی نداشته باشید. متخصصان مطالعاتی در زمینه تاثیر مواد غذایی بر کیفیت خواب انجام داده‌اند. در ادامه به بررسی مواد غذایی می‌پردازیم که به بهبود خواب شبانه کمک می‌کند:

کیوی

میوه کیوی دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی متعددی مانند ویتامین‌های C و E و همچنین پتاسیم و فولات است. محققان معتقدند که مصرف کیوی می‌تواند به بهبود خواب کمک کند. نتایج مطالعات انجام شده نیز نشان می‌دهد افرادی که یک ساعت قبل از خواب دو عدد کیوی مصرف می‌کنند، سریع‌تر به خواب رفتند، بیشتر خوابیدند و کیفیت خواب بهتری نیز داشتند. بهبود کیفیت خواب پس از مصرف کیوی می‌تواند به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی و توانایی آن در برطرف کردن کمبود فولات باشد.

ماهی چرب

نتایج پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف ماهی‌های چرب ممکن است به بهبود خواب کمک کند. با توجه به مطالعه انجام شده، افرادی که سه بار در هفته ماهی قزل‌آلا مصرف می‌کنند، خواب کلی بهتر و عملکرد روزانه موثرتری داشتند. محققان باور دارند که ماهی‌های چرب ممکن است با تامین دوز سالم ویتامین D و اسیدهای چرب امگا -۳ که به تنظیم سروتونین در بدن کمک می‌کند، باعث شود فرد خواب بهتری را تجربه کند.

آجیل

آجیل‌هایی مانند بادام، گردو، پسته و بادام هندی به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند. آجیل حاوی ملاتونین و همچنین مواد معدنی مانند منیزیم و روی است که برای طیف وسیعی از فرآیندهای بدن از جمله خواب ضروری است. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ترکیبی از ملاتونین، منیزیم و روی به افراد مسن مبتلا به بی‌خوابی کمک می‌کند، خواب بهتری را تجربه کنند.

برنج

نتایج یک مطالعه انجام شده در ژاپن نشان می‌دهد افرادی که به صورت منظم برنج مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که بیشتر نان می‌خوردند، خواب بهتری دارند. به نظر می‌رسد که مصرف غذاهای با شاخص گلیسمی بالا مانند کربوهیدرات، حدود چهار ساعت قبل از خواب به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند.

محصولات لبنی

طبق مطالعات انجام شده، محصولات لبنی مانند شیر، ماست و پنیر به بهبود خواب افراد مسن کمک می‌کند به ویژه زمانی که با ورزش سبک همراه باشد.

کد خبر 675485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.