انتخابات امسال با وجود جنگ ترکیبی و شناختی دشمن برای نظام اهمیت دوچندان دارد

معاون سیاسی وزیر کشورگفت: نظرسنجی‌های انتخاباتی امیدوارکننده است؛ هر چند مشکلات اقتصادی وجود دارد که امیدوار هستیم با تلاش موثر دولت بهبود یابد اما نظرسنجی‌های مختلف و معتبر حاکی از مشارکت خوب مردم در انتخابات اسفندماه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا غلامرضا امروز _سه‌شنبه سیزدهم تیرماه_ در سومین همایش منطقه‌ای آموزشی انتخابات در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار کرد: اصفهان مهد شهیدان است و ما مدیون شهدای عزیز این استان هستیم.

به گفته وی، همه پیامبران آمدند تا به انسان یادآوری کنند که او با خدای خود قراردادی دارد. سال‌ها گذشت افرادی در این مسیر جان دادند تا به رسالت پیامبر خاتم رسید.

معاون وزیر کشور ادامه داد: قیام امام زمان (عج) تداوم قیام سیدالشهدا است و اگر عاشورا نبود مشخص نبود اسلام باقی بماند و این واقعه تضمین سلامت اسلام بود.

وی با اشاره به اینکه امروز در دورانی هستیم که بزرگمردی صالح به نام امام‌خمینی (ره) راه را برای ما نشان داد و قیام کرد ادامه داد: بالاترین مرتبه ایمان یقین است و یقین اسماعیلی بود که به پدرش حضرت ابراهیم (ع) گفت به خواسته حق تعالی عمل کن. کار امام راحل (ره) هم در مرتبه بالایی است و نهضت ایشان شاید از کار ابوذر، سلمان و مقداد بالاتر باشد.

غلامرضا با تاکید بر اینکه حرکت و نهضت امام احیاگرانه و اصلاح‌گرانه بود ادامه داد: پرچم اصلاح‌گری در دست پیامبران و اولیای الهی بوده است و اگر بخواهیم اصلاح‌گر را بشناسیم باید آن را با همین رویه الهی بسنجیم و ببینیم چقدر با حرکت اولیای الهی سنخیت دارد.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: انتخابات از اهمیت بالایی در نظام اسلامی برخوردار است و در شرایط حساس فعلی که کشورمان در جنگ ترکیبی و شناختی با دشمن قرار دارد، انتخابات امسال اهمیت دوچندان دارد.

وی با بیان اینکه در شرایط امروز، شاهد جنگ نابرابر و همه جانبه ترکیبی و شناختی هستیم که با ادراک و فکر ما سر و کار دارد و ورودی ذهن افراد را نشانه گرفته است، خاطرنشان کرد: جنگ شناختی از هستی شناسی بهره گرفته است. جنگ ترکیبی و شناختی کمال روش‌های شیاطین است و همه روش‌های شیطان در آن به‌کار رفته است.

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: امسال انتخاباتی در پیش داریم که به دلایل مختلفی برای کشور مهم است و اهمیت آن از آن جهت که رهبری انقلاب در خطبه‌های عید فطر، فقط درخصوص انتخابات صحبت کردند، آشکار می‌شود و در بخشی از این سخنرانی خطاب رهبری مسئولین انتخابات بود که نشان می‌دهد، مسئولین انتخابات مسئولیت سنگینی دارند.

وی ادامه داد: مشارکت و حضور حداکثری مردم، هدف نظام در برگزاری همه ۴۰ انتخابات برگزار شده از ابتدای انقلاب تاکنون بوده است و اعتماد سازی می‌تواند مشارکت و حضور مردم را افزایش دهد.

غلامرضا اظهار داشت: مشارکت مردم پیش درآمدش سلامت و امنیت است و اگر به دنبال حضور گسترده و مشارکت حداکثری هستیم تضمین کننده آن سلامت و امنیت انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات کشور یادآور شد: امنیت همواره در همه انتخابات کشور برقرار بوده و حتی در ۸ سال دفاع مقدس نیز تمامی انتخابات در امنیت کامل برگزار شد و آنچه اهمیت بیشتری دارد سلامت انتخابات است.

وی یادآور شد: انتخابات امسال ۴۱ امین انتخابات است و قرار است معتمدین مردم در این انتخابات، برگزیده شوند و اعتماد عمومی مردم به ما بسیار مهم است و ما باید نشان دهیم به همه نگاه یکسان داریم.

معاون سیاسی وزیر کشور تأکید کرد: فرمانداران و بخشداران بویژه در مناطقی که نگاه قومی هست، باید خیلی دقت کنند و به یاد داشته باشند نگاه جزئی اعتماد سوز است و در امر انتخابات دوست و برادر نداریم و همه را باید یکسان ببینیم و به یاد داشته باشیم که انقلاب کردیم تا عدالت رعایت شود و ما امانتدار رأی و اعتماد مردم هستیم.

وی با اشاره به اهمیت نقش همه ۴۷۵ فرماندار کشور در برگزاری انتخابات گفت: فرمانداران در پیشانی انتخابات قرار دارند و رفتار نماینده دولت مردمی, باید اعتماد ساز باشد تا مردم و کاندیداها به ما، به عنوان مجریان انتخابات اعتماد کامل داشته باشند و نمایندگان دولت باید مجری میاندار و امانتدار آرا مردم باشند و از آن صیانت کنند.

غلامرضا با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن و نقش‌آفرینی در برگزار شکوهمند انتخابات گفت: نقش رسانه‌ها بسیار مهم است و می‌توانند بسیار از توطئه‌های دشمن را خنثی کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور یادآور شد: ظرفیت رسانه‌ای کشورمان زیاد است و برگزاری جلسات منظم با اهالی رسانه برای خنثی سازی و مقابله با توطئه‌های دشمن و افزایش مشارکت انتخاباتی مردم ضروری است.

گفتنی است: سومین همایش منطقه‌ای آموزش انتخابات با حضور مدیران کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری، فناوری اطلاعات، فرمانداران و مسؤولان آموزش انتخابات استان‌های اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری، قزوین، قم و مرکزی به میزبانی استانداری اصفهان روزهای ۱۳ و ۱۴ تیر در اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 671150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.