گزارش ایمنا از سفر وزیرکشور به اصفهان

صبح امروز وزیرکشور و هیئت همراه برای سفری دو روزه وارد اصفهان شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز بیست و هشتم اردیبهشت ماه، احمد وحیدی و هیئت همراه، به منظور سفری دو روزه وارد اصفهان شدند.

حضور در گلستان شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان والامقام، بازدید از برخی مناطق متأثر از فرونشست در اصفهان، حضور در شهرستان ورزنه و بازدید از تالاب گاوخونی، دیدار با کشاورزان و نمایندگان اصناف کشاورزان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، نشست با فعالان اقتصادی و دانش‌بنیان استان، حضور در جلسه شورای اداری استان، حضور در جلسه قرارگاه آب، بررسی عوامل فرونشست و آلودگی هوا در استان، جلسه با فرمانداران، شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهر اصفهان و عیادت حضرت آیت الله العظمی مظاهری مرجع معظم تقلید بخشی از برنامه‌های وزیر کشور و هیئت همراه در سفر به استان اصفهان است.

وحیدی: اهتمام دولت برای حل مشکلات آب اصفهان

احمد وحیدی پس از شرکت در جلسه شورای اداری استان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصفهان ظرفیت‌های اقتصادی ارزشمند زیاد و ارزشمندی در حوزه‌های صنعتی، گردشگری و کشاورزی دارد.

وی افزود: عصر امروز در جمع فعال اقتصادی اصفهان، پیشنهادات و گله‌هایی در موضوع تامین ارز و قیمت گذاری دستوری و برخی از مقررات که مانع صادرات مطرح شد که به دنبال راهکار برای آن رفع هستیم.

وزیرکشور گفت: مسائل اداری استان با حضور نمایندگان مجلس و مسئولان استانی در شورای اداری استان مورد بررسی قرار گرفت که مسئله آب استان مهم‌ترین آن بود. این مسائل نیز جمع بندی و پیگیری خواهد شد.

وحیدی اضافه کرد: امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و برخی از شورای شهر و روستا را در پیش داریم. همواره شور و هیجان فراوانی برای مشارکت در انتخابات وجود دارد و ما وظیفه داریم بسترهای این مشارکت را فراهم کنیم. در این راستا ستاد انتخاباتی تشکیل و مقدمات انتخابات فراهم شده است.

وی تصریح کرد: حل مشکل آب استان اصفهان که یک مشکل واقعی است مورد اهتمام دولت بوده و طرح‌های مختلفی برای آن وجود دارد که برخی در دست اقدام و برخی در دست مطالعه است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: نیاز واقعی مردم اصفهان به آب کاملاً روشن است دولت نیز اهتمام داشته و در حال پیگیری است. پیش‌بینی‌های لازم برای طرح کوهرنگ ۳ نیز انجام شده و پیگیری خواهد شد.

شیخی: زاینده‌رود، اصلی ترین مسئله مردم اصفهان است

زهرا شیخی امروز _پنجشنبه بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه شورای اداری استان اصفهان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: اصلی ترین مسئله اصفهان زاینده‌رود است، زیرا حیاتی ترین موضوع مردم این استان آب و جریان دائمی زاینده‌رود است، در این راستا آلودگی هوای اصفهان نیز ارتباط مستقیمی با جاری بودن زاینده‌رود دارد، همچنین بیماری‌هایی همچون سرطان و ام اس در اصفهان گسترش یافته که ارتباط مستقیمی با خشکی زاینده‌رود دارد.

وی افزود: مترو اصفهان نیازمند نگاه ویژه وزیر کشور است. در بین همه مسائل، مسئله آب و فرونشست اهمیت بسیاری داشته و نیازمند اقدام عملیاتی در این حوزه هستیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه‌های توسعه‌ای در کشور ما فرد محور شده است، در حالی که باید خانواده محور باشد. توسعه خانواده محور می‌تواند بسیاری از مسائل را حل کند.

وزیرکشور: زمان را برای خدمت به مردم اصفهان از دست نمی‌دهیم

احمد وحیدی امروز _پنجشنبه بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه شورای اداری استان اصفهان اظهار کرد: اصفهان یک نقطه کانونی و مهم در کشور است که در همه وقایع عمده انقلاب، پیشتاز بوده است. بنابراین اصفهان عزیز باید نقطه امید و توجه برای همه باشد، این استان با توجه به زمینه‌های توسعه و پیشرفت جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد.

وی افزود: انتظار می‌رود اصفهان پیشرانی برای پیشرفت کشور باشد. در سالی که هستیم کارهای بزرگی باید انجام دهیم، بر همین اساس کمک به رشد تولید و مهار تورم برای همه مسئولان واجب است.

وزیر کشور گفت: در آخر امسال انتخابات را در پیش داریم که لازم است در این حوزه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت باید مورد توجه باشد. در نظام مردم سالار جمهوری اسلامی باید تلاش کنیم با حضور همه جانبه مردم در صحنه انتخابات مجدداً موفقیت نظام جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان دهیم.

وحیدی اضافه کرد: نیازمند برنامه‌ریزی برای رفع نیازهای مردم در حوزه مسائل مختلف هستیم تا شاهد حضور گسترده آنان در انتخابات بوده و شکست دیگری برای دشمن رقم بزنیم. البته مردم پایداری خود بر ارزش‌های نظام را نشان داده‌اند اما وظیفه مسئولان این است که با رفع مشکلات مردم، زمینه حضور بیشتر را در انتخابات و مشارکت حداکثری را فراهم کنند.

وی ادامه داد: مهار تورم و رشد تولید وظیفه همگانی است. اعضای شورای اداری استان‌ها باید در این زمینه فعال شوند تا بتوانیم این شعار را محقق کنیم. این شعار پاسخگوی بخش زیادی از نیازهای مردم بوده و رفع مشکلات اقتصادی در گرو تحقق شعار سال است.

وزیر کشور گفت: مسکن امروز درصد زیادی از هزینه خانوار را تشکیل می‌دهد، بنابراین برای ساخت مسکن ملی باید تلاش بیشتری انجام شود. دستگاه‌های اجرایی باید همکاری کرده و زمین‌های خود را برای ساخت مسکن ملی در اختیار دولت قرار دهند تا ساخت و ساز مسکن ملی توسعه یابد.

وحیدی با تاکید براینکه بیکاری در اصفهان باید به حداقل برسد، افزود: دشمن تلاش دارد دولت و مجلس را ناکارآمد جلوه دهد. هدف این افراد مایوس کردن مردم در ادامه راه است. حجم کارهایی که دولت انجام داده بسیار زیاد بوده است که در صنعت، کشاورزی و دیگر حوزه‌ها مشهود است. مجلس نیز در همه صحنه‌ها حضور داشته است.

وی ادامه داد: برخی از شهرهای مرکز استان از جمله سنندج و همدان مشکل آب شرب داشتند که دولت به سرعت این مسائل را رفع کرده است. برای مسئله آب استان اصفهان نیز چندین برنامه در دستور کار دولت است و جلسات متعددی در این خصوص برگزار شده که تلاش می‌شود به زودی انجام شود.

وزیر کشور گفت: اینکه دولت سیزدهم به مسائلی همچون فرونشست اهمیت می‌دهد به این معنا نیست که مقصر این مشکلات است چراکه بسیاری از این مشکلات از سال‌ها پیش به وجود آمده است.

وحیدی اضافه کرد: هیچ زمانی را برای خدمت به مردم اصفهان از دست نمی‌دهیم. باید آنچه که انقلاب برایمان آورده است را گرامی بداریم. در نقطه بسیار خوبی قرار داریم. تلاش دشمن برای منفعل کردن ما نباید به نتیجه برسد. روز به روز سنگر جدیدی به تصرف نظام جمهوری اسلامی در می‌آید که نشاندهنده قدرت ما در همه حوزه‌هاست.

وحیدی: نگاه اقتصادی کشور باید صادرات محور باشد

احمد وحیدی در نشست با فعالان اقتصادی و دانش‌بنیان استان اصفهان، اظهار کرد: ایران عزیز ما در یک نقطه تحولی قرار گرفته است که با موضوع اقتصاد تعریف می‌شود. اگر از گردنه توسعه اقتصادی به خوبی عبور کنیم از نظر ظرفیت‌های ملی، ایران عزیز ما در یک نقطه بسیار تعیین کننده در منطقه و جهان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: دشمنان، همه جمع شدند و به یکدیگر کمک کردند که مانع رشد ایران شوند. باور دشمنان این بود که می‌توانند ایران را به زانو درآورند. توطئه‌های مختلفی از تجزیه ایران تا درگیرکردن کشور در یک بی‌ثباتی دائمی و یا عقب‌ماندگی شدید کشور، توسط دشمن اجرا شد.

وزیر کشور گفت: یکی از راهبردهای جدی فشار حداکثری، حوزه اقتصاد بوده است. دشمنان تردید نداشتند در فشار حداکثری ایران یا تسلیم شده و یا فرو می‌پاشد و تلاش زیادی برای این هدف انجام داد. در آخر مسئولان ارشد آمریکایی اعلام کردند فشار حداکثری با شکست مفتضحانه مواجه شد.

وحیدی اضافه کرد: دشمنان تلاش داشتند حلقه محاصره علیه ایران با کشورهای همسایه ایجاد کنند اما در این هدف شکست خوردند.

وی ادامه داد: کشورهای بزرگ دنیا با همه ظرفیت‌های نظامی و امنیتی خود در برابر ایران ایستاده و برای توقف صادرات نفت ایران تلاش بسیاری کردند اما موفق نشدند. برهمین اساس سیاست‌های منطقه‌ای دشمنان نیز تغییر کرد چراکه آنها متوجه شدند دشمنی با ایران به ضررشان است.

وحیدی اضافه کرد: امروز در شرایط رو به جلو قرار گرفته‌ایم و دشمنان در حال عقب‌نشینی اند، در حوزه اقتصاد نیز باید گام بلندی برداریم تا همچون سایر حوزه‌ها سرآمد باشیم. البته در اقتصاد نیز پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و اکنون در تولید سیمان و فولاد جایگاه هفتم دنیا را در اختیار داریم.

وی تصریح کرد: محصولات تولید شده در ایران دارای تمامی استانداردهای لازم است و برهمین اساس به کشورهای غربی صادر می‌شود، امروز لازم است اقتصاد ما باید صادرات‌محور باشد. در این راستا به ظرفیت‌های بزرگی در حوزه‌های مختلف رسیده‌ایم که آن را مدیون تلاش جهادگران و فعالان اقتصادی هستیم.

وزیر کشور گفت: باید بهره‌وری منابع را افزایش دهیم. امروز بهره‌وری انرژی و آب در کشور ما وضعیت مطلوبی ندارد و این در حالی است که در سیاست‌های برنامه‌های توسعه مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند یک سوم رشد باید از مسیر بهره‌وری کسب شود.

وحیدی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های پراکنده نیز باید تجمیع شود، تصریح کرد: همچنین باید بازاریابی را تقویت کنیم تا صادرات افزایش یابد. بهترین فرش‌های دستباف در ایران تولید می‌شود اما سهم ایران از بازار فرش دستباف جهان کمتر از ۴۰۰ میلیون دلار است.

افزایش شاخص فضای کسب‌وکار در استان اصفهان

سیدرضا مرتضوی در نشست فعالان اقتصادی و دانش‌بنیان استان اصفهان با وزیر کشور، اظهار کرد: در طول سال، جلسات متعددی برای گفت‌وگو بین حاکمیت و بخش خصوصی در استان تشکیل شده و از نظرات فعالان اقتصادی استان بهره‌مند میشویم‌. بیشتر فعالان اقتصادی استان در میز جلسات استان دغدغه خودشان را نداشته و به دنبال بهبود اقتصاد کشور، رشد تولید، آرامش مردم و رفع مشکلاتی هستند که در این حوزه وجود دارد.

وی افزود: یکی از تجلی‌های نگاه هماهنگ فعالان اقتصادی این است که با پیگیری‌های متعدد، اصلاح فرایندها صورت گرفته و شاخص فضای کسب‌وکار از رتبه ۲۳ سال ۱۴۰۰ به رتبه پنج در سال جاری برسد.

استاندار اصفهان خطاب به وزیر کشور گفت: از شما خواهشمندم دغدغه‌های فعالان اقتصادی استان را حتماً پیگیری کنید. رفع این دغدغه‌ها راهگشای فضای اقتصاد کشور خواهد بود.

وحیدی: احیای تالاب گاوخونی در دستور کار دولت است

احمد وحیدی امروز _پنجشنبه بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه_ در جریان بازدید از تالاب بین‌المللی گاوخونی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز به منطقه شرق اصفهان و شهرستان ورزنه آمدیم و از تالاب گاوخونی بازدید کردیم. مردم ولایتمدار و شهیدپرور ورزنه ۹۰ درصد کارشان کشاورزی است و به دلیل کاهش نزولات مشکل کم‌آبی برای مردم پیش آمده است.

وی افزود: البته امسال در بخشی از زمین‌های شهرستان ورزنه، مردم کشت و زرع کرده‌اند و در ادامه به آب پاییزه نیاز دارند.

وزیر کشور گفت: وزارت نیرو به دنبال ساماندهی آب اصفهان است که این کار با تلاش استاندار و فرماندار شهرستان ورزنه در حال انجام بوده، امیدوارم مقدار آبی که مردم برای کشت نیاز دارند به آنها برسد.

وی اضافه کرد: البته الگوی کشت باید تعریف شود تا کشت با صرفه تر انجام شود، در همین زمینه طرح‌هایی آماده شده که نیازمند منابع مالی است.

وحیدی ادامه داد: تالاب گاوخونی به مساحت ۴۷ هزار هکتار سرزمینی است که می‌تواند سه میلیارد متر مکعب آب را در خود جای دهد، اما برای احیای اکوسیستم این تالاب به ۴۵۰ میلیون سالانه آب نیاز دارد.

وی گفت: مشکل تالاب گاوخونی کمبود آب است که امروز از نزدیک بازدید شد، احیای تالاب گاوخونی در دستور کار دولت است این تالاب به لحاظ زیست محیطی اهمیت ویژه‌ای دارد و امید است راهکارهای مناسب و مقتضی برای تحقق این امر را پیدا کنیم.

وزیر کشور اضافه کرد: وزارت نیرو در تلاش است حقابه تالاب را تأمین کند، مشکل اصلی کاهش نزولات آسمانی است، امیدواریم با مدیریت منابع فعلی راهی برای احیای تالاب پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: احیای تالاب در دستور کار جدی دولت است باید راهکار آن را پیدا کرد، راهکارهای احیای تالاب گاوخونی با دریاچه ارومیه متفاوت است. مشکل اصلی کمبود آب است و برای تأمین آن نیازمند یافتن راهکار هستیم و این موضوع با جدیت در دستور کار دولت قرار دارد.

تجدید میثاق وزیر کشور با شهدا

احمد وحیدی امروز، در جریان سفر دو روزه به استان اصفهان، دقایقی پیش در شهرستان ورزنه حضور یافت و در گلستان شهدای این شهر ضمن تجدید میثاق با شهدا، با برخی از مردم محلی این شهرستان گفت و گو کرد.

سعید رحیمی فرماندار شهرستان ورزنه در حاشیه این دیدار اظهار کرد: شهر شهیدپرور ورزنه ۱۹۰ شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

وی افزود: دولت سیزدهم به مناطق محروم توجه ویژه‌ای دارد و در این راستا رئیس جمهور نیز در اولین اقدام سفر خود به ورزنه سفر کردند. خوشبختانه امروز شاهدیم همه وعده‌های رئیس جمهور در سفرشان به اصفهان درخصوص شهرستان ورزنه عملی شده است. برهمین اساس از وزیر کشور درخواست داریم مسئله تأمین آب گلخانه‌ها را نیز رفع کنند.

فرماندار شهرستان ورزنه، از وزیر درخواست کرد که دولت راهکاری مؤثر برای حل مشکل ریزگردها و همچنین آبگیری تالاب گاوخونی تدبیر کنند.

احمد وحیدی، وزیر کشور در دقایق ابتدایی حضور در اصفهان در خصوص اهداف این سفر، اظهار کرد: توفیقی شد تا امروز خدمت مردم خوب‌مان در استان اصفهان برسیم.

وی ادامه داد: در این سفر برخی از پروژه‌های مرتبط با استان اصفهان را مرور و در خصوص برخی پروژه‌های استان که نیازمند پیگیری در سطح ملی است با استاندار اصفهان گفتگو خواهیم کرد.

کد خبر 661904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.