خبرگزاری ایمنا: رییس ستاد انتخابات کشور گفت: ملت ما، با بصیرت و درک عمیق خویش، جریان تبلیغ نامزدهای ریاست جمهوری را زیر نظر گرفته و به کسی رای می دهند که جانب اخلاق را نگاه دارد.

"کامران دانشجو" در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر شیوه تبلیغ نامزدها در این دوره از انتخابات افزود: هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری حق دارند دیدگاهها و نقطه نظرات خود را در خصوص آینده کشور و عملکرد دولتهای پیشین با مردم در میان بگذارند تا ملت ایران بر اساس فهم، درک و بصیرت والای خویش، بهترین شخص را انتخاب کند و به طور یقین، کسی که مردم انتخاب می کنند، لایق ترین فرد است.
وی تصریح کرد: نامزدهای اخذ پست ریاست جمهوری می توانند از آغاز زمان اعلام شده به طور علنی به تبلیغ و جذب آراء بپردازند اما راه اندازی ستاد انتخاباتی پیش از موعد مقرر، امری خلاف قانون محسوب شده و ممنوع است.
رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه تاکنون 129 انتخابات با نهایت سلامت در جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است، خاطرنشان کرد: برای رفع شبهه های موجود در خصوص عملکرد صدا و سیما در زمینه تبلیغ برای نامزدها، مقرر شده است این سازمان امکانات خود را به طور کاملا مساوی و فارغ از هرگونه جانب داری در اختیار تمامی نامزدها قرار دهد.
وی همچنین گفت: خوشبختانه صدا و سیما جزء سازمانهای زیر مجموعه قوه مجریه نیست و دستورات آن مستقیما از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ می شود لذا شبهه ای در این زمینه که دولت قبلی می تواند از این ابزار بیش از سایرین استفاده کند، وجود ندارد.
دانشجو در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر استفاده از ابزارهای جدیدی همچون پیامک و سایتهای اینترنتی برای تبلیغات ریاست جمهوری اظهار داشت: بهره مندی از این نوع ابزارها مانعی ندارد به شرط آنکه جانب اخلاق و قانون در آنها رعایت شود.
معاون سیاسی وزیر کشور در خصوص امکان جانب داری مقامات دولتی از نامزدهای مورد علاقه خود گفت: بر اساس قانون، هیچ یک از مدیران و مسوولان کشور تا زمانی که در پست دولتی خود به سر می برند، حق ندارند از نامزدی خاص، به طور آشکار حمایت کنند.
دانشجو در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه چرا برخی از نامزدها بدون وجود هرگونه محدودیت راجع به سیاستهای اصلی نظام، نظرات مخالفانه خود را ابراز می دارند، تصریح کرد: در تبلیغات باید آزادی وجود داشته باشد اما این آزادی تنها زمانی نیکو است که در چهارچوب قانون صورت بپذیرد.
وی تاکید نمود: مردم با دید وسیع و بینش عمیق خود، شیوه جهت گیری و تبلیغات نامزدها را خواهند نگریست و آن را در انتخاب خود دخالت خواهند داد.
معاون سیاسی وزیر کشور در پایان یادآور شد: ستاد انتخابات کشور به نظر شورای نگهبان درخصوص صلاحیت نامزدها ایمان کامل دارد و هر کسی را که از سوی این شورا تعیین شود به طور کامل می پذیرد.
کد خبر 3539

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.