پنجمین بازدید سرزده شهردار اصفهان به ایستگاه منطقه ۹ رسید

منطقه ۹ شهرداری اصفهان، امروز پنجمین مقصد بازدید سرزده شهردار اصفهان پس از مناطق سه، ۱۰، یک و چهار شهرداری بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نوبت بازدید سرزده شهردار اصفهان از مناطق و سازمان‌ها امروز _یکشنبه یازدهم تیرماه_ به منطقه ۹ شهرداری رسید؛ این بار هم مقصد مشخص نبود و همراه شهردار و مدیرکل حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر اصفهان راهی شدیم.

پنجمین بازدید سرزده شهردار اصفهان به ایستگاه منطقه ۹ رسید

با عبور از ترافیک مرکز شهر وارد خیابان آتشگاه شدیم، نام منطقه ۹ شهرداری اصفهان با خیابان آتشگاه و میرزا طاهر گره خورده است، پس مقصد پنجمین بازدید سرزده شهردار اصفهان منطقه ۹ شهرداری است. این منطقه از شمال با مناطق ۲ و ۱۱ و از شرق با منطقه یک از طریق بزرگراه شهید خرازی از جنوب با رودخانه زاینده‌رود هم‌جوار و از غرب با شهر و شهرستان خمینی‌شهر هم‌مرز است.

منطقه ۹ غربی‌ترین بخش شهر اصفهان بوده و شامل محلاتی همچون گورتان، ناژوان، جاوان پایین، زهران، لادان، نصرآباد، کارلادان، جروکان و محله سودان است.

به لحاظ میزان بافت فرسوده و تراکم جمعیتی جزو مناطق رده بالا در بین مناطق پانزده‌گانه شهرداری محسوب شده و در عین محرومیت ناشی از کم توجهی طی سال‌های گذشته، دارای ظرفیت‌های بی‌بدیلی است که توجه به آن‌ها می‌تواند راهگشا باشد، وجود ابنیه‌های باستانی، تاریخی و میراثی، طبیعت بکر و زیبا و البته مردمان دغدغه‌مند و پویا تنها بخشی از شاخصه‌های این منطقه است.

پنجمین بازدید سرزده شهردار اصفهان به ایستگاه منطقه ۹ رسید

مدیرکل حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر اصفهان، رئیس اداره هماهنگی اجرایی و پیگیری‌های ویژه حوزه شهردار، مدیرکل حراست شهرداری اصفهان، نماینده‌ای از اداره کل بازرسی شهرداری اصفهان، شهردار اصفهان را در این بازدید سرزده همراهی می‌کنند.

پس از عبور از خیابان میرزا طاهر وارد محوطه سرسبز ساختمان منطقه ۹ می‌شویم، مردم در رفت و آمد هستند؛ مدیر منطقه بعد از اطلاع نگهبان به همراه کارمندان به استقبال شهردار می‌آید؛ برعکس روال‌های گذشته، این بازدید سرزده از عرض خدا قوت به کارکنان واحدهای منطقه آغاز شد.

در ابتدا علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان از تک تک واحدهای شهرداری منطقه بازدید و ضمن گفت‌وگوی صمیمانه با کارکنان، در جریان مشکلات و چالش‌های واحدها قرار گرفت.

پنجمین بازدید سرزده شهردار اصفهان به ایستگاه منطقه ۹ رسید

واحد نقشه‌برداری، اجراییات، دبیرخانه، بازرسی، درآمد، محاسبات، عوارض نوسازی، حراست، روابط عمومی، اداره فرهنگی و اجتماعی، اداره ترافیک، شهرسازی و عمران از جمله واحدهای منطقه ۹ شهرداری بود که شهردار اصفهان از آنها بازدید کرد و از نزدیک با مسئول مربوطه گپ و گفتی صمیمانه داشت.

در حین مسیر بازدید شهردار اصفهان، شهروندانی از منطقه، فرصت را مغتنم شمرده و خود را مقابل شهردار رساند تا شاید با دستور مستقیم شهردار، گره‌ای از مشکلات خود باز کنند.

نخستین شهروند، جوانی بود که چندین عکس از تابلوی نصب شده سردر مغازه خود در دست داشت و از شهردار درخواست رفع مشکل ایجاد شده بین خود و شهرداری منطقه را داشت؛ این شهروند به علت نداشتن اطلاع کافی در مورد نحوه قرار دادن تابلوی کسبه خود، دچار مشکلاتی با شهرداری شده بود که مانع از نصب آن می‌شد.

قاسم‌زاده نیز در پاسخ به این شهروند بر رعایت قوانین و ضوابط و حداکثر مساعدت در چهارچوب مقررات را صادر کرد و از شهردار منطقه خواست که نسبت به این موضوع، پیگیری‌های لازم در حدود قوانین را انجام دهد.

پنجمین بازدید سرزده شهردار اصفهان به ایستگاه منطقه ۹ رسید

واحد اجراییات از دیگر بخش‌هایی بود که شهردار اصفهان در آن حضور یافت و در جریان آخرین وضعیت پرونده‌های موجود منطقه مرتبط با اجرای بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ قرار گرفت؛ در این واحد مالکانی که مشمول اجرای بند «ت» شده بودند، برای پیگیری پایان ساخت خود مراجعه کرده بودند.

خانم رفیعی، یکی از این مراجعه‌کنندگان به واحد اجراییات بود که به دلیل مشرفیت ساختمانش، پرونده ساختمان او به ماده ۱۰۰ رفته و دستور تخریب دریافت کرده بود و امروز در لوای اجرای بند «ت» خوشحال از رفع مشکل چندساله ساختمان در برابر شهردار اصفهان، از همکاری خوب مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان می‌گفت.

«محاسبات» واحد دیگری بود که شهردار ضمن عرض خدا قوت به کارکنان آن واحد، چند دقیقه‌ای بیشتر از سایر واحدها در آنجا مکث کرد و نسبت به مشکلات متعدد این واحد از نزدیک مطلع شد.

مسئول مربوطه این واحد از نبودن فرم محاسبات متناسب با پرونده‌های مشمول اجرای بند «ت» در سیستم تا به امروز، همچنین نبود شفافیت لازم و صراحت مصوبه قانونی در رابطه با میزان تخفیف گذرهای بالاتر از ۱۴ متر مبتنی بر مصوبه تخفیف ۷۰ درصدی بافت‌های فرسوده خبر داد.

قاسم زاده، شهردار اصفهان ضمن صدور دستور صریح مبنی بر تسریع در ایجاد فرم‌های مربوطه به محاسبات پرونده‌ها بند «ت» همچنین بر اطلاع‌رسانی دقیق و سریع در سطح منطقه متناسب با تخفیفات ۷۰ درصدی بافت فرسوده به‌منظور افزایش رغبت مالکان برای احیای بافت فرسوده منطقه تاکید کرد.

پنجمین بازدید سرزده شهردار اصفهان به ایستگاه منطقه ۹ رسید

در ادامه یکی از ساکنان در مسیر بازدید شهردار اصفهان از واحدهای شهرداری منطقه ۹ از وجود تعدد زمین‌های بایر در سطح منطقه گلایه کرد و گفت: تعداد زمین‌هایی که تغییر کاربری داده نشده در این منطقه زیاد است، از شما می‌خواهم به این وضعیت رسیدگی کنید.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان، با تاکید شهردار اصفهان پاسخ این شهروند را اینگونه می‌دهد: اغلب این پهنه‌های یاد شده برای تغییر کاربری نیازمند مصوبه کمیسیون ماده ۵ و کمیته‌های مربوطه آن است و به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، اعضای کمیسیون ماده ۵ نسبت به تغییر کاربری این اراضی نظر مساعدی ندارند.

پنجمین بازدید سرزده شهردار اصفهان به ایستگاه منطقه ۹ رسید

در ادامه علی قاسم‌زاده با حضور در واحد بازرسی شهردار منطقه ۹ ضمن عرض خدا قوت با مشاهده پرونده‌های متعدد در گوشه میز مسئول مربوطه، سوال کرد آیا پرونده‌های راکدی وجود دارد یا حجم پرونده‌های ورودی شما زیاد است، که مسئول بازرسی منطقه ۹ شهرداری اصفهان پاسخ داد این پرونده‌ها انباشته نیست و جزو پرونده‌ها جاری بوده است.

وی یکی از مشکلات عدیده در سطح منطقه که باعث ایجاد اختلال‌هایی در روند خدمت‌رسانی شده است را وجود مرز مشترک منطقه ۹ با منطقه ناژوان اعلام کرد و گفت: این مشکل به نحوی است که دقیقاً خیابان روبه‌روی شهرداری منطقه ۹ در محدوده منطقه ناژوان بوده و این مسائل در روند خدمت‌رسانی به شهروندان باعث بروز مشکلات و گلایه‌هایی شده است.

شهردار اصفهان در ادامه بازدید خود از واحد بایگانی منطقه ۹ شهرداری اصفهان دیدن کرد، مسئول بخش بایگانی منطقه در این بازدید تاکید کرد که کم کم پرونده گردانی حذف و همه پرونده‌ها به شکل الکترونیکی ثبت و ضبط می‌شود.

در این میان شهروندی از مسجد الزهرای محله مهدیه، از شهردار اصفهان به دلیل کمبود کمک‌های مردمی به مسجد، نبود فضای کافی فرهنگی برای اهالی محله و نداشتن موقوفاتی برای مسجد، درخواست تسهیلاتی ویژه از سوی شهرداری اصفهان را داشت که شهردار اصفهان با تاکید مدیر منطقه ۹ شهرداری، قول مساعدت حداکثری در چهارچوب قوانین و مصوبات شورای اسلامی را داد.

پنجمین بازدید سرزده شهردار اصفهان به ایستگاه منطقه ۹ رسید

در ادامه همه رؤسای ادارات منطقه ۹ شهرداری به منظور بیان آخرین گزارش وضعیت ادارات خود در سالن جلسات ساختمان شهرداری جمع شدند.

سیدسلمان قاضی‌عسگر، مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان در رابطه با اهم پروژه‌های در دست اجرای منطقه اظهار کرد: احداث پل صاحب روضات یکی از پروژه‌هایی است که مقدمات اولیه آن با توجه به ابلاغ پروژه صورت گرفته و اکنون در مرحله تجهیز کارگاه است.

وی ادامه داد: احداث این پل روی بزرگراه شهید خرازی تأثیر زیادی در کاهش بار ترافیکی داشته و یکی از مزیت‌های این پروژه که منجر به تسریع در احداث خواهد شد، نداشتن آزادسازی است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان ادامه داد: در راستای توسعه خطوط BRT در این منطقه، اجرای خط اتوبوس‌های تندرو در خیابان آتشگاه در دست اقدام است، به این نحو که از چهارراه جهاد تا خیابان شهید حجازی با دو ایستگاه مسیر عبور اتوبوس در وسط خیابان و در ادامه به دلیل وجود کندرو، این خط از اتوبوس در دو طرف عرض خیابان با ۳۲ ایستگاه راه اندازی می‌شود.

وی از پیشرفت ۹۰ درصدی اجرای مسیر خط BRT خبر داد و گفت: امروز طرح ایستگاه‌های BRT ابلاغ شده و برای اجرا ارجاع داده شده است.

قاضی‌عسگر احداث ایستگاه آتش نشانی خیابان نبوی‌منش را از دیگر مطالبات و پروژه‌های منطقه عنوان کرد و افزود: افتتاح این ایستگاه آتش‌نشانی در سبد افتتاح پروژه‌های سه ماهه دوم سال تعیین شده است، همچنین درصدد ساخت منبع آب برای ذخیره سازی پساب آبیاری منطقه ۹ هستیم.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان به پروژه مشارکتی مجتمع فرهنگی، اداری و تجاری منارجنبان با ۱۵ هزار زیربنا اشاره کرد و گفت: این پروژه‌های از جمله پروژه‌های شاخص منطقه و محرک توسعه تلقی می‌شود.

پنجمین بازدید سرزده شهردار اصفهان به ایستگاه منطقه ۹ رسید

در ادامه احمد ناطقی، رئیس اداره ترافیک منطقه ۹، حامد حسینی رئیس اداره برنامه ریزی و منابع انسانی، مهران حسن پور رئیس اداره خدمات شهری، حمید باربازان مسئول ارتباطات، امیرحسین قاری‌تبار رئیس اداره شهرسازی، محمد عابدی رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی و حسن شاهین رئیس اداره عمران منطقه ۹ شهرداری اصفهان هر یک جداگانه به بیان توضیحاتی درباره اهم چالش‌های پیش روی اداره خود در حضور شهردار اصفهان پرداختند.

وجود سگ‌های ولگرد و زحمت فراوان زنده گیری آن‌ها به‌رغم اهتمام لازم شهرستان خمینی شهر در این زمینه و وجود مرز مشترک بین دو منطقه، مطالبه قشر کثیری از شهروندان و ساکنان منطقه برای آسفالت معابر خاصه معابر فرعی، کمبود زیاد اعتبارات بخش آسفالت منطقه به‌رغم افزایش قریب به دو برابری بودجه آسفالت امسال، نداشتن آشنایی کامل شهروندان منطقه با محدوده منطقه به دلیل مرز مشترک با شهرستان خمینی شهر و اعلام نارضایتی از وجود مشکلاتی همچون تکدیان و مباحث نظافت شهری که عمدتاً در محدوده خمینی شهر واقع شده در منطقه ۹، اجرای بالغ بر ۸۰ برنامه متنوع، شاد و خانوادگی به مناسبت دهه امامت و ولایت در سطح محلات به عنوان اهم موضوعاتی بود که رؤسای ادارات در این جلسه مطرح کردند.

در پایان این جلسه، علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان ضمن خدا قوت به همه کارکنان و خاصه رؤسای ادارات مختلف شهرداری منطقه ۹ اصفهان، بر ضرورت پیگیری و تسریع در اجرای پروژه‌های بر زمین مانده تاکید کرد و گفت: شعار این دوره مدیریت شهری «اصفهان من، شهر زندگی» است که همگی برای ارتقای سطح کیفیت زندگی در لایه‌های مختلف محلات باید تلاش کنیم.

وی هدف این گونه بازدیدها را ارزیابی وضعیت مناطق مختلف، بررسی پیشرفت پروژه‌های شهری، تحرک‌بخشی به فعالیت‌های مناطق پانزده‌گانه شهرداری و شناسایی مشکلات برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان عنوان کرد.

شهردار اصفهان از آغاز مرحله جدیدی از فعالیت‌های توسعه‌ای در سطح محلات مناطق پانزده‌گانه شهرداری خبر داد و گفت: شایسته است رؤسای ادارات نسبت به شناسایی پروژه‌های لازم در راستای توسعه فرهنگی، اجتماعی، خدماتی، عمرانی و شهرسازی سطح منطقه خود اقدام کنند تا در زمان لازم مورد ارزیابی نهایی و تصویب قرار گیرد.

کد خبر 670827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.