افزایش دوربین‌های هوشمند واشنگتن برای کاهش سوانح خیابانی

افزایش باورنکردنی نرخ مرگ‌ومیرهای ناشی از سوانح خیابانی در واشنگتن، پایتخت آمریکا، نصب دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت را به یک ضرورت در میان مدیران تبدیل کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران واشنگتن سال‌ها پیش از تحقق هدف صفر مرگ‌های ناشی از سوانح خیابانی تا سال ۲۰۳۰ خبر داده بودند که شواهد، سهل‌انگاری آن‌ها را در اعمال اقدامات مربوطه به تصویر می‌کشد. در واقع اگرچه برنامه‌ریزان شهر در تلاش هستند از طریق پیاده‌سازی رویکردهای مختلف نرخ وقوع رویدادهای ترافیکی را در سراسر شهر به حداقل برسانند، با این حال سرعت اعمال اقدامات آن‌ها بیانگر تحقق هدف صفر مرگ‌های ترافیکی بسیار دیرتر از زمان وعده داده شده است.

در این راستا، بسیاری از اعضای شورای شهر خواهان تسریع اجرای تدابیر اثربخش، به‌ویژه نصب هرچه بیشتر دوربین‌های کنترل سرعت در سراسر شده‌اند و امیدوار هستند از این طریق، نه‌تنها مرگ‌های ترافیکی را کاهش دهند بلکه به تحقق هدف بلندپروازانه خود نیز کمک کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نرخ مرگ‌های ناشی از سوانح خیابانی در واشنگتن در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش ۳۹ درصدی را تجربه کرد و از ۵۳۸ مورد به ۷۵۰ مرگ میان شهروندان رسید و در سال جاری نیز همچنان رو به افزایش است. مدیران این افزایش نرخ را از دهه ۱۹۷۰ تاکنون بی‌سابقه دانسته‌اند و بر همین اساس خواهان اعمال اقدامات بیشتر برای نجات جان شهروندان خود هستند. جالب است بدانید که نرخ مرگ‌های ترافیکی در بازه زمانی ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ به‌طور قابل‌توجهی کاهش پیدا کرده بود و در بازه زمانی ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ بدون تغییر در ۵۰۰ مورد ثابت مانده بود.

افزایش دوربین‌های هوشمند در واشنگتن برای کاهش سوانح خیابانی

نصب دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت

بدیهی است که دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت از طریق ثبت عکس‌های آنی از خودروها می‌تواند مدیران را از سرعت آن‌ها مختلف در شهر آگاه کند و در صورت سرعت بالای حرکت هر خودرو، به اعمال اقدامات لازم نظیر توقیف وسیله نقلیه یا جریمه راننده بپردازد که این امر به سهم خود می‌تواند از تمایل شهروندان به رانندگی با سرعت بالا بکاهد.

طرح نصب دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت تاکنون در بعضی از بزرگراه‌های واشنگتن پیاده شده و اثرات مطلوب بسیاری در کاهش نرخ مرگ‌های ترافیکی داشته است، با این حال نصب این ابزارهای مفید با سرعت پایین پیش رفته که همین امر اعضای شورای شهر را به درخواست از شهرداری برای سرعت بخشیدن به نصب آن‌ها سوق داده است. این افراد امیدوار هستند که افزایش دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت بتواند جان صدها نفر از مردم شهر را از مرگ نجات دهد و نرخ آسیب‌های جدی ناشی از تصادفات را بر مردم به حداقل برساند.

کد خبر 670773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.