برگزاری تور آسیایی تنیس در اصفهان / حضور ۸۰ تنیسور نوجوان در مسابقات

دبیر هیئت تنیس استان اصفهان گفت: دو نماینده از کشور هنگ‌کنگ، دو نماینده از هند و یک نماینده از پاکستان در تور آسیایی تنیس حضور دارند. این مسابقات در سه گرید A، یک و دو برگزار می‌شود که گرید برگزاری مسابقات در کشور ما یک است.

فرشید زیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره شرایط برگزاری مسابقات تور آسیایی تنیس اظهار کرد: مسابقات تور آسیایی زیر ۱۴ سال هرسال در شهرهای مختلف ایران و کشورهای آسیایی برگزار می‌شود.خوشبختانه کشور ما در هر دوره یکی از میزبانان این تور بوده است. پیش از این ما مسابقات خود را در گرید دو را برگزار می‌کردیم اما امسال برای اولین بار شرایط لازم برای برگزاری گرید یک را مهیا کرده‌ایم و حدود ۸۰ بازیکن دختر و پسر در این رویداد ثبت‌نام کرده‌اند.

این مسابقات در سه گرید برگزار می‌شود

وی با اشاره به گریدبندی این رقابت‌ها افزود: دو نماینده از کشور هنگ‌کنگ، دو نماینده از هند و یک نماینده از پاکستان در این تور آسیایی حضور دارند. این مسابقات در سه گرید A، یک و دو برگزار می‌شود که گرید برگزاری مسابقات ما یک است و ارزش بیشتری نسبت به سطح قبلی دارد.

دبیر هیئت تنیس استان اصفهان ادامه داد: امتیازبندی گریدها به این صورت است که گرید A شامل ۱۲۰۰، گرید یک شامل ۶۰۰ و گرید دو شامل ۲۰۰ امتیاز می‌شود و این مسابقات در راستای حضور بازیکنان زیر ۱۴ سال در رنکینگ آسیا است.

یکی از بهترین بازیکنان آسیا اهل اصفهان است

زیدی خاطرنشان کرد: اگر بازیکنی بتواند جزو ۲۰ نفر اول آسیا باشد، هرساله در شهریورماه به مسابقات قهرمانی آسیا دعوت خواهد شد که در حال حاضر تلاش بازیکنان ایرانی کسب امتیازات لازم برای حضور در لیست بازیکنان اعزامی شهریورماه است.

وی افزود: از بین ۸۰ شرکت‌کننده حدود ۲۰ تا ۲۵ نفر از اصفهان هستند و هم‌اکنون بهترین رنکینگ بازیکنان ایرانی از آن دانیال مشتاقی‌فر با رتبه ۲۰ آسیا است که از بازیکنان اصفهانی به‌شمار می‌رود.

این رقابت‌ها به صورت دوره‌ای برگزار خواهد شد

دبیر هیئت تنیس اصفهان در خصوص زمان و مکان برگزاری این رقابت‌ها تصریح کرد: این رقابت‌ها در ورزشگاه انقلاب اصفهان و آکادمی تنیس مؤمن‌زاده برگزار خواهد شد. روز جمعه ثبت‌نام نهایی را انجام خواهیم داد و تمام بازیکنان باید در این روز ثبت‌نام نهایی خود را انجام دهند و به این ترتیب روز شنبه مسابقات برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی مسابقات تور آسیایی این است که به صورت تک‌حذفی نیست و در جدول اصلی رقابت‌ها بازیکن با یک شکست حذف نخواهد شد و به نوعی این مسابقات دوره‌ای است.

زیدی با اشاره به هزینه ورودی این مسابقات گفت: ورودی مسابقات روزانه ۵۵ دلار خواهد بود. به دلیل اینکه این رقابت‌ها آسیایی است، برای کشور ما نیز همین رقم محاسبه خواهد شد و برای ایرانیان قیمت را در روز ثبت‌نام مطابق با دلار روز در نظر می‌گیریم، شرکت‌کنندگان همچنین می‌توانند به جای دلار از تومان استفاده کنند.

برگزاری تور آسیایی تنیس در اصفهان/ حضور ۸۰ تنیسور نوجوان در مسابقات

کد خبر 667014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.