پتانسیل رشد و بازگشت اصفهان به جمع مدعیان اصلی وجود دارد

رئیس هیئت کبدی استان اصفهان گفت: کیفیت کبدی استان اصفهان نسبت به دیگر استان‌ها حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد است، اما پتانسیل رشد و بازگشت اصفهان به جمع مدعیان اصلی وجود دارد. سال گذشته چندین مقام کسب کردیم، اما عنوان‌های چشمگیری که مدنظرمان بود را کسب نکردیم.

رضا کمالی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره شرایط رشته کبدی در استان اصفهان اظهار کرد: چند سالی بود که کبدی به خواب زمستانی رفته بود. هدف ما احیای این ورزش و بازگشت به جایگاه اصلی آن در کشور بود.

وی افزود: سال گذشته موفق شدیم در لیگ‌برتر و در بخش بانوان تیم‌داری کنیم و مقام سوم را کسب کنیم. در بخش آقایان علی‌رغم تلاش‌های بسیاری که در راستای جذب اسپانسر کردیم، به دلیل زمان کمی که داشتیم، موفق نشدیم وارد لیگ‌برتر شویم، اما هنوز امیدواریم که بتوانیم با باشگاه‌های بزرگی همچون سپاهان، تیم آقایان را هم وارد چرخه لیگ‌برتر کنیم.

پتانسیل رشد و بازگشتن اصفهان به جمع مدعیان اصلی وجود دارد

رئیس هیئت کبدی استان اصفهان بیان کرد: اگر این اتفاقات رخ دهد ما پس از پنج تا شش سال اصفهان را به لیگ برتر باز گردانده‌ایم. در بخش ساحلی نیز اسفند قهرمان کشور شدیم و در بخش جوانان نیز نماینده داشتیم؛ امیدوارم بتوانیم در رده‌های مختلف مقام‌های خوبی را کسب کنیم و نماینده‌های خوبی در تیم‌ملی داشته باشیم.

وی ادامه داد: معضلی که وجود داشت، نداشتن داور زن و مرد برای اعزام بود؛ از ابتدای فعالیت تعدادی کلاس آموزشی مربی‌گری و داوری برگزار کردیم و سال گذشته نزدیک به هفت داور به صورت مجزا در مسابقات مختلف کشوری در بخش بانوان و آقایان قضاوت کردند، در صورتی که سال‌های قبل حتی یک نماینده هم نداشتیم.

تغییر زیاد رنکینگ هیئت استان اصفهان طی یک سال

کمالی‌مقدم عنوان کرد: سال ۱۴۰۰ در رنکینگ وزارتخانه در جایگاه نوزدهم و سال ۱۴۰۱ در جایگاه هفتم قرار گرفتیم.

وی تصریح کرد: کمبودی در رشته کبدی به‌ویژه در حوزه بانوان نداریم، اما در بخش آقایان افرادی را داریم که هم بازیکن و هم داور بوده‌اند که به همین دلیل زمانی که در رده خودشان مسابقه‌ای برگزار شود، تنها دو داور داریم، اما در رده‌های دیگر کوبل کامل، جوان و پرانرژی داوری را داریم.

رئیس هیئت کبدی استان اصفهان تصریح کرد: هیئت‌های شهرستانی مانند نجف‌آباد، نائین و شاهین‌شهر فعال شده‌اند، اما در خود استان اصفهان به فعالیت مدنظرمان نرسیده‌ایم که دلیل آن در اختیار نداشتن سالن تمرین است. در این‌باره با اداره کل ورزش و جوانان مکاتباتی انجام داده‌ایم، اما هنوز مذاکرات به مرحله اجرا نرسیده است که بتوانیم از ظرفیت استان استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کیفیت کبدی استان اصفهان نسبت به دیگر استان‌ها حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد است، اما پتانسیل رشد و بازگشت اصفهان به جمع مدعیان اصلی وجود دارد. سال گذشته چندین مقام کسب کردیم، اما عنوان‌های چشمگیری که مدنظرمان بود را کسب نکردیم.

کمالی‌مقدم اذعان داشت: ارتقای سطح دانش داوران برای استفاده در تورنمنت‌های بین‌المللی، ارتقای سطح دانش مربیان برای افزایش کیفیت بازی بازیکنان، برگزاری کلاس‌های آموزشی دانش‌افزایی، استعدادیابی و افزایش جامعه آماری کبدی از اهداف ما برای سال جدید است.

کد خبر 748717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.