یک فصل جذاب با شگفتی‌سازهای لیگ برتر

اگرچه در لیگ بیست‌وسوم فوتبال کشورمان شاهد حواشی بسیاری بودیم، اما در میان همین فراز و فرودها برخی تیم‌های لیگ برتری با عملکرد قابل توجه خود شگفتی‌ساز شدند تا فصل جاری مسابقات اتفاقات شیرین و امیدوارکننده را نیز به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، لیگ بیست‌وسوم فوتبال کشورمان هفته‌های پایانی خود را پشت سر می‌گذارد و اگرچه در این دوره از رقابت‌های لیگ‌برتر شاهد حواشی بسیاری بودیم، اما اتفاقات خوشایندی نیز در لیگ جاری رقم خورد و همین موارد سبب می‌شود به آینده فوتبال ایران امیدوار باشیم‌؛ تحول و درخشش تیم‌های جوان و کم‌هزینه لیگ یکی از همین رخدادهای قابل توجه به‌شمار می‌رود، چراکه علاوه بر معرفی جوانان مستعد به فوتبال کشورمان ثابت می‌کند می‌توان با هزینه کم، انگیزه و تلاش نتایج قابل توجهی را کسب کرد.

ملوان؛ قوهای سپید در تکاپوی آسیا

پیش از آغاز لیگ بیست‌وسوم مهدی تارتار پس از پشت سر گذاشتن یک فصل پرفراز و نشیب در ذوب‌آهن هدایت ملوان بندرانزلی را برعهده گرفت. به‌طور قطع پیش از آغاز فصل کمتر کسی گمان می‌کرد این سرمربی بتواند با یک تیم جوان و کم‌هزینه یکی از مدعیان کسب سهمیه باشد، اما شاگردان وی ثابت کردند در فوتبال غیرممکن وجود ندارد. ملوان تا هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های لیگ اگرچه در خط دفاعی ضعف‌هایی داشت، اما با درخشش در فاز هجومی در میان تیم‌های بالا جدولی جا خوش کرده‌اند.

شاگردان مهدی تارتار با کسب ۳۸ امتیاز از مجموع ۲۴ بازی و به ثمر رساندن ۲۷ گل هم‌اکنون در جایگاه پنجم جدول قرار دارند.دروازه این تیم تاکنون ۱۸ مرتبه توسط رقبا باز شده است و این نشان می‌دهد برخلاف آنچه اهالی فوتبال تصور می‌کنند، تیم مهدی تارتار آنچنان دفاعی بازی نمی‌کند. در هر صورت نماینده انزلی با ثبت ۱۲ پیروزی، چهار تساوی و هشت شکست در هفته‌های پایانی برای کسب سهمیه آسیا تلاش می‌کند و با قاطعیت می‌توان گفت یکی از شگفتی‌های این فصل از فوتبال کشورمان به‌شمار می‌رود.

یک فصل جذاب با شگفتی‌سازهای لیگ برتر

شمس آذر؛ پدیده لیگ بیست‌وسوم

شاگردان سعید دقیقی لیگ بیست‌وسوم را با امتیاز منفی آغاز کردند و در هفته‌های ابتدایی لیگ در قعر جدول رقابت‌ها به سر می‌بردند. در شرایطی که هیچ‌یک از اهالی فوتبال به موفقیت تیمی که برای اولین بار حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند و کار خود را با شش امتیاز منفی آغاز کرده است اعتقاد نداشت، نماینده قزوین با مهره‌های جوان خود خوش درخشید و تبدیل به پدیده بی‌چون‌وچرای فصل جاری مسابقات شد.

شاگردان دقیقی هم‌اکنون با کسب ۳۱ امتیاز در جایگاه هشتم جدول حضور دارند و تا این لحظه ترمز تیم‌های مدعی همچون سپاهان را کشیده‌اند. سبزپوشان قزوین در ۲۴ هفته موفق به زدن ۲۸ گل شده‌اند، اما در سوی مقابل دروازه آن‌ها ۲۵ بار توسط رقبا باز شده است که بررسی این آمار نشان می‌دهد تیم دقیقی به همان اندازه که در فاز هجومی زهردار ظاهر شده، در فاز دفاعی نیز آسیب‌پذیر است‌.

بی‌شک تمام فوتبال‌دوستان ایرانی اعتقاد دارند که تیم جوان دقیقی فوتبال روان و چشم‌نوازی را از خود به نمایش می‌گذارد و بدون تردید اگر آن‌ها فصل را طور دیگری آغاز می‌کردند، هم‌اکنون حرف‌های بسیاری برای گفتن داشتند. شمس آذر قزوین در ۲۴ بازی موفق به کسب ۹ پیروزی، هفت تساوی و هشت شکست شده است‌.

یک فصل جذاب با شگفتی‌سازهای لیگ برتر

مس رفسنجان؛ تحول با نویدکیا

هم‌زمان با شروع لیگ بیست‌وسوم محمد ربیعی از هدایت مس رفسنجان کناره‌گیری کرد و ساکت الهامی در رأس کادر فنی این تیم قرار گرفت، اما نتایج سینوسی این سرمربی از نماینده رفسنجان یک تیم معمولی و قعر جدولی ساخت و همین موضوع اعتراض هواداران این تیم را به همراه داشت.

در هفته‌های گذشته مدیران مس رفسنجان تصمیم به قطع همکاری با ساکت الهامی گرفتند و پس از کش‌وقوس‌های فراوان در نهایت محرم نویدکیا را به عنوان سرمربی انتخاب کردند. این مربی جوان که اعتقاد به ارائه سبک هجومی دارد، از مس یک تیم سرسخت ساخت و نمونه بارز آن حذف استقلال از رقابت‌های جام حذفی بود.

شاگردان نویدکیا تا این لحظه با کسب ۳۰ امتیاز از ۲۴ بازی در جایگاه نهم جدول قرار گرفته‌اند، همچنین با زدن ۲۷ گل و خوردن ۳۰ گل تفاضل منفی ۳ را از خود به جا گذاشته‌اند. با اینکه مس یکی از تیم‌های پرنوسان این فصل از مسابقات بوده، اما پس از حضور نویدکیا تحولات مثبتی را در پیش گرفته است و شاید بتوان گفت نماینده رفسنجان نیز در زمره تیم‌های متحول شده لیگ بیست‌وسوم قرار می‌گیرد.

یک فصل جذاب با شگفتی‌سازهای لیگ برتر

آلومینیوم اراک؛ گربه‌سیاه تیم‌های مدعی

تقریباً تمام اهالی فوتبال اعتقاد دارند که آلومینیوم اراک از جمله تیم‌هایی به‌شمار می‌رود که در هر فصل برای مدعیان خط و نشان می‌کشد، سفیدپوشان ایرالکو در لیگ بیست‌وسوم نیز ترک عادت نکردند و به‌رغم جایگاهی که در آن حضور دارند، بازی‌های چشم‌نوازی را از خود ارائه داده‌اند.

شاگردان مجتبی حسینی در این فصل با کسب ۳۰ امتیاز در جایگاه دهم جدول حضور دارند. آن‌ها با زدن ۲۰ گل و خوردن ۲۷ گل تا هفته بیست‌وچهارم تفاضل منفی هفت را از خود بر جای گذاشته‌اند، اما با تمام این تفاسیر ترمز تیم‌های مدعی را کشیده‌اند و در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی نیز موفق به حذف قرمزپوشان پایتخت شدند.

شاید جایگاه آلومینیوم اراک در جدول مسابقات به‌گونه‌ای نباشد که بتوان این تیم را در زمره تیم‌های متحول شده لیگ برتر قرار داد، اما درخشش آن‌ها در جدال‌های حساس سبب می‌شود از ایرالکو به عنوان یک تیم شگفتی‌ساز یاد شود.

یک فصل جذاب با شگفتی‌سازهای لیگ برتر

کد خبر 748578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.