تدوین بسته حمایت‌های روانی اجتماعی از کودکان دارای معلولیت در زمان بحران

مدیرکل دفتر امور توانبخشی روزانه و توان‌پزشکی سازمان بهزیستی کشور از تدوین بسته حمایت‌های روانی اجتماعی از کودکان دارای معلولیت در زمان بحران خبر داد.

به گزارش ایمنا، رامین رضایی اظهار کرد: آموزش‌های لازم در رابطه با حمایت‌های روانی اجتماعی از کودکان دارای معلولیت در زمان بحران انجام شده است تا مراکز بهزیستی در مواقع بحران مداخلات لازم را داشته باشند؛ همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی محور برای پرسنل مراکز روزانه و توان‌بخشی نیز برگزار شده است.

وی افزود: دوره‌های آموزشی تدوین و بخشی از آن‌ها نیز برگزار شده است و بخش دیگر تا پایان سال با همکاری یونیسف انجام خواهد شد. اطلاعات کارکنان با گذراندن دوره‌های آموزشی با توجه به نیاز این مجموعه، به‌روز و خدمات برای جمعیت هدف ارائه می‌شود.

مدیرکل دفتر امور توانبخشی روزانه و توان‌پزشکی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تدوین بسته حمایت‌های روانی اجتماعی از کودکان دارای معلولیت در زمان بحران از اقدامات مهمی بود که سال جاری انجام شد، گفت: از دیگر خدمات این دفتر، تأمین وسایل کمک توانبخشی است که در سال جاری به ۱۰۴ هزار و ۶۸۰ نفر ارائه شده است.

وی ادامه داد: به ۱۱ هزار و ۳۳۳ نفر نیز کمک هزینه دریافت آرتز و پروتز و کمک هزینه وسایل بهداشتی مانند پوشینه و سوند به ۹۶ هزار نفر در داخل سامانه ارائه شده که نشان‌دهنده ارائه خدمات بهداشتی به دهک زیر هفت است؛ البته به این علت که هزینه‌ها و دستورالعمل مالی آن در پایان سال قبل تدوین شد، سال جاری این رقم ۳۰۰ هزار تومان بود که با توجه به بالا رفتن نرخ‌ها، مشکلی را از مددجویان حل نخواهد کرد.

رضایی خاطرنشان کرد: مبلغ پوشینه به صورت ماهانه به افرادی که دچار ضایعه نخاعی و بسترگرا هستند، پرداخت و تلاش می‌شود این مبلغ در اعتبارات سال آتی متناسب با اعتباراتی که به بهزیستی تعلق می‌گیرد، افزایش یابد.

منبع: ایرنا

کد خبر 648640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.