مزایای یوگا برای افراد مسن چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ورزش یوگا به بهبود قدرت بدنی افراد مسن کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یوگا نوعی ورزش است که حالت‌های فیزیکی، تمرین‌های تنفسی و مدیتیشن را با یکدیگر ترکیب می‌کند. با این وجود، کلاس‌های یوگا در دنیای مدرن به طور گسترده‌ای از نظر سبک متفاوت هستند. گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی مزایای ورزش یوگا برای افراد سالمند، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۳۳ آزمایش بالینی در مقیاس کوچک را مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افراد مسنی که ورزش یوگا انجام می‌دهند، معمولاً قدرت پایین تنه آن‌ها افزایش پیدا می‌کند و می‌توانند با سرعت بیشتری راه بروند. محققان به این نتیجه رسیدند که یوگا می‌تواند به افراد مسن کمک کند بعضی از محدودیت‌های قدرتی و حرکتی که به دلیل افزایش سن ایجاد شده است را مدیریت کنند.

از دست دادن قدرت پاها و کاهش سرعت راه رفتن نشانه‌های ضعف در میان افراد مسن است، این عوامل قدرت و عملکرد بدن را کاهش می‌دهد و خطر ناتوانی افراد، زمین خوردن آن‌ها و بستری شدن در بیمارستان را افزایش می‌دهد. بنابراین توصیه می‌شود این گروه از افراد یوگا انجام دهند تا قدرت بدنی آن‌ها بهبود پیدا کند و سرعت راه رفتن آن‌ها نیز بیشتر شود.

به گفته محققان با وجود اینکه یوگا مزایای زیادی برای سلامتی افراد مسن دارد، در صورتی که به بیماری مزمنی مبتلا هستند باید قبل از شروع این ورزش با پزشک خود مشورت کنند.

کد خبر 648033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.