بازداشت برهم‌زنندگان امنیت چهارشنبه آخر سال تا پایان تعطیلات نوروز

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای از بازداشت برهم‌زنندگان امنیت چهارشنبه آخر سال تا پایان تعطیلات نوروز، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در اطلاعیه‌ای به برهم‌زنندگان امنیت چهارشنبه آخر سال هشدار داد. متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«شب چهارشنبه آخر سال در رسوم گذشتگان ایرانیان یکی از شب‌های خاطره‌انگیزه و آمادگی با شور و نشاط برای ورود به نوروز و سال جدید بوده است، اما این شب با سوءاستفاده افراد سودجو و فرصت‌طلب که اقدام به تولید و فروش مواد محترقه و ترقه‌های دست‌ساز می‌کنند، حوادث ناگواری را به ویژه برای کودکان و نوجوانان، افراد سالمند و زنان باردار رقم زده و باعث سلب آسایش شهروندان شده است.

استفاده از این مواد در طول سال‌های گذشته مواردی از جمله جان باختن افراد، قطع عضو و سوختگی‌های شدید را به همراه داشته است؛ از این رو پلیس همواره اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای خود را به منظور انتظام‌بخشی این شب در دستور کار قرار داده و با عاملان و مسببان بروز حوادث چهارشنبه آخر سال برخورد قانونی را انجام داده است.

برابر هماهنگی‌های قضائی با برهم زنندگان نظم و امنیت و افرادی که با سد معبر یا پرتاب ترقه در مکان‌های عمومی موجب سلب آسایش عمومی در شب چهارشنبه آخر سال شوند، برخورد قانونی می‌کند و در صورت دستگیری، این افراد تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت پلیس خواهند بود.

بدیهی است پلیس هیچ‌گونه مخالفتی با شادی مردم در این شب ندارد و در صورت برگزاری مراسم سنتی در سطح محلات امنیت این مراسم را تأمین می‌کند، اما به طور قطع هنجارشکنی، بی‌نظمی و ناامنی را خط قرمز خود می‌داند و در این خصوص از خانواده‌ها انتظار دارد بیش از پیش مراقب فرزندان خود باشند.

شهروندان هرگونه خرید و فروش و اقدامات مجرمانه برهم‌زننده امنیت را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسانند تا شبی ب‌حادثه را طی کنیم و با شادی و نشاط دو چندان به استقبال سال نو برویم.»

کد خبر 647700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.