کشف بیش از ۵ هزار انواع مواد محترقه در کاشان

فرمانده انتظامی کاشان از کشف پنج هزار و ۸۰۰ عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ستاد حسین بساطی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان این مطلب که والدین با کنترل رفتارهای فرزندان خود در چهارشنبه آخر سال، از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش‌بازی دستی توسط فرزندان جلوگیری کنند اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی با همکاری عوامل ناحیه مقاومت بسیج، از فعالیت جوانی در زمینه تهیه و توزیع مواد محترقه غیر مجاز مطلع و مراتب را در دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: مأموران طی هماهنگی با دادستان عمومی و انقلاب کاشان و در بازرسی از منزل متهم، تعداد پنج هزار و ۸۰۰ عدد مواد محترقه غیرمجاز، ۴۳ عدد نارنجک پرخطر و ۱۶ کیلو و ۶۰۰ گرم مواد اولیه تولید ترقه‌های دست ساز پرخطر کشف کردند.

فرمانده انتظامی کاشان خاطرنشان کرد: پلیس با هنجارشکنان و برهم زنندگان آرامش مردم و جامعه در آستانه آخرین چهارشنبه سال و روز چهارشنبه‌سوری بدون اغماض و مماشات برخورد خواهد کرد. همواره حفظ امنیت و آرامش جامعه یکی از اولویت‌های نیروی انتظامی بوده و ایجاد بی‌نظمی و سلب آرامش مردم خط قرمز پلیس است.

بساطی افزود: خرید، نگهداری، حمل، توزیع و فروش مواد منفجره و مواد محترقه جرم است و متخلفان مطابق ماده ۱۲ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات مجازات خواهند شد.

وی از والدین و خانواده‌ها خواست هشدارهای پلیس را در زمینه حوادث احتمالی چهارشنبه‌سوری جدی بگیرید تا فرزندانشان دچار آتش‌سوزی یا نقص عضو نشوند.

فرمانده انتظامی کاشان با بیان اینکه با پرهیز از رفتارهای پرخطر زندگی را برای خود و دیگران تلخ نکنیم، خاطرنشان کرد: والدین از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش‌بازی دستی توسط فرزندان جلوگیری کنند تا آنها سرود شاد زندگی را در صدای مهیب نارنجک و مواد محترقه به سکوت و غم تبدیل نکنند.

بساطی به والدین توصیه کرد: از خرید مواد آتش‌زا برای فرزندان خودداری کرده و مواد آتش‌زا را از دسترس آنها دور نگه دارند تا از بروز اتفاقات ناگوار پیشگیری شود.

وی با اشاره به اینکه آرامش روحی، روانی و سلامت جسمی مردم از اولویت‌های پلیس است، اضافه کرد: چنانچه فردی بخواهد به حقوق مردم تعدی کرده و با ایجاد بی‌نظمی در جامعه آرامش مردم را به هم بزند، پلیس با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

کد خبر 561615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.