ضرورت توجه به هشدارهای پلیس در چهارشنبه آخر سال

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس استان چهارمحال‌وبختیاری، درباره توصیه‌های پلیس برای چهارشنبه آخر سال توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ علی‌اصغر مهری، امروز در جلسه تدابیر چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: در چهارشنبه آخر سال برخی از افراد به خصوص نوجوانان و جوانان به‌خاطر رفتارهای غیرمسئولانه سال نو را بر خود و اطرافیان تلخ می‌کنند و هر سال در چهارشنبه آخر سال، شاهد مجروح شدن تعدادی از شهروندان و گاهی شاهد قطع عضو و حتی از دست رفتن جان افراد هستیم.

وی افزود: امیدواریم با هوشیاری، همکاری و مشارکت همه شهروندان برای امنیت چهارشنبه‌سوری امسال و توجه به توصیه‌ها، نوروز همراه با سلامتی و سرور و شادی را داشته باشیم.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس استان چهارمحال‌وبختیاری افزود: از خانواده‌ها درخواست داریم تا فرزندان خود را نسبت به عواقب خطرناک بازی با مواد منفجره و آتش‌زا آگاه کنند و با تفریحات ناسالم و ترقه‌بازی موجب تالم و تأثر خود و دیگران نشوند.

وی ادامه داد: افراد با ایجاد آتش موجب اختلال در ترافیک و شلوغی معابر خیابان‌ها نشوند و والدین از نگهداری مواد آتش‌زا و ساخت وسایل آتش‌بازی دستی، توسط فرزندان جدا خودداری کنند و نظارت بر موضوع را جدی بگیرند.

سرهنگ مهری تصریح کرد: با ساخت ترقه و اقلام انفجاری با مواد شیمیایی نامناسب، جان خود و دیگران را به خطر نیندازیم و در صورت اطلاع از اماکن خرید و فروش مواد محترقه مراتب از طریق تماس تلفنی به پلیس ۱۱۰ اطلاع داده شود.

وی اظهار کرد: افراد در اماکن شلوغ اقدام به پرتاب ترقه و مواد انفجاری و برپایی آتش‌های پرحجم در محله‌ها و معابر نکنند؛ پلیس ضمن هشدار به مخلان نظم و امنیت در شب چهارشنبه آخر سال با برهم‌زنندگان نظم و آرامش عمومی برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد، از مردم می‌خواهیم توصیه‌های پلیسی را جدی بگیرند و از فرزندان خود مواظبت کنند و موارد مشکوک را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند تا کام هیچ فردی تلخ نشود.

کد خبر 647211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.