نتایج آزمون دبیری آموزش و پرورش کی اعلام می‌شود؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در آزمون دبیری روز جمعه (۲۸ اردیبهشت) ۳۸۱ هزار و ۲۴۶ داوطلب در ۳۷ رشته شغلی که ۲۴ رشته هنرآموزی و ۱۳ رشته شغلی دبیری است، شرکت می‌کنند و با توافق سازمان سنجش در هفته سوم خردادماه اعلام نتایج صورت می‌گیرد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، محمدمهدی کاظمی در نشست ستاد عالی آزمون‌های نهایی خردادماه اظهار کرد: اگر دانش‌آموز تخلفی را انجام دهد بلافاصله حوزه آزمون گزارش می‌دهد، هیئت بدوی موضوع را بررسی و برای اعلام رأی اقدام خواهد کرد و سپس به دانش‌آموز اعلام می‌شود که ۱۰ روز فرصت اعتراض دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۸۰۶ تخلف در حوزه امتحانات نهایی داشتیم، افزود: ۱۶۷۲ مورد وسیله تقلب، ۳۵۹ استفاده از وسایل و ۱۳ مورد انتشار و افشای سوالات بعد از شروع آزمون اتفاق افتاد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در این تخلفات برای ۲۶۴۳ نفر رأی قطعی صادر شد، ادامه داد: ۲۳ مورد برائت، ۷۰۱ مورد اخطار کتبی و ۱۴۸۰ مورد محرومیت از یک تا چند آزمون را شاهد بودیم که در روزهای بعدی برگزاری امتحانات، با توجه به آرای صادر شده، میزان تخلفات کمتر بود.

کاظمی با بیان اینکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی زمینه‌ای برای ایجاد عدالت آموزشی سراسر کشور بود، گفت: طبق این مصوبه، دانش آموزان با تمرکز بر امتحانات نهایی و ایجاد سابقه تحصیلی می‌توانند زمینه موفقیت خود را در کنکور سراسری فراهم کنند.

وی با بیان اینکه برای آمادگی بیشتر دانش آموزان پایه دهم و یازدهم امسال برای اولین بار امتحان نهایی خواهند داشت، اضافه کرد: یک آزمون استاندارد برای آنها برگزار می‌کنیم که برای آمادگی آنها برنامه‌های خاصی از نوروز ۱۴۰۳ به بعد فراهم شده است، همچنین در امتداد این اقدام آزمون‌های شبه نهایی در چهار عنوان درسی برای آن‌ها برگزار می‌شود تا با سوالات استاندارد آشنا شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مسئله امنیت آزمون‌ها در کنار برگزاری آزمون مورد اهمیت است، افزود: اگر دانش‌آموزی تخلفی انجام دهد بلافاصله توسط رئیس حوزه آزمون موضوع اعلام و در کمیته تخصصی استان‌ها بررسی و اعلام نظر می‌شود، در هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات آزمون‌ها نسبت به اعلام رأی اقدام و در نهایت دانش‌آموز ۱۰ روز فرصت دارد به رأی اعتراض و بعد از آن رأی قطعی صادر می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه برای تأمین نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ برنامه‌ریزی صورت گرفته است، گفت: طی سال‌های گذشته ۸۰ درصد ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به دوره ابتدایی اختصاص داشته، اما برای سال تحصیلی جدید ۷۰ درصد ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به دبیری اختصاص داده شده و این کار با توجه به تغییری که در پیش بینی جمعیت دانش آموزان دوره متوسطه اتفاق افتاده، صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در آزمون استخدام دبیری و هنرآموزی مجوز جذب ۲۴ هزار و ۸۸۹ نفر از سازمان اداری استخدامی اخذ شده است، خاطرنشان کرد: در آزمون دبیری روز جمعه (۲۸ اردیبهشت) ۳۸۱ هزار و ۲۴۶ داوطلب در ۳۷ رشته شغلی که ۲۴ رشته هنرآموزی و ۱۳ رشته شغلی دبیری است، شرکت می‌کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲۵۰ هزار نفر از این تعداد زن هستند، ادامه داد: نسبت ثبت نام کنندگان به ظرفیت ۱۵.۳ است که بیشترین ثبت نام در استان تهران انجام شده است.

کاظمی با بیان اینکه با توافق سازمان سنجش در هفته سوم خردادماه اعلام نتایج صورت می‌گیرد، گفت: در دهه پایانی خرداد فرآیند ارزیابی آزمون برای جذب معلمان شایسته انجام می‌شود، ۱۷۱۶ کانون در سراسر کشور و ۱۰ هزار نفر ارزیاب، کار ارزیابی سه برابر ظرفیت را انجام می‌دهند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چرا ۳۰ درصد دختران دوره متوسطه به مدرسه نمی‌روند، ادامه داد: این آمار را تأیید نمی‌کنم، پوشش تحصیلی ۸۰ درصدی در دوره دوم متوسطه است که از این آمار ۸۱.۵ درصد را دختران تشکیل می‌دهند و پوشش تحصیلی ۹۰ درصدی در دوره متوسطه اول را داریم اما ممکن است برخی از دختران به دلایلی در مدرسه حاضر نشوند، اما تحصیل آنها انجام می‌شود.

کد خبر 753913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.