کشف و ضبط ۲۰ هزار انواع ترقه در لنجان

لنجان- فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان از کشف و ضبط بیش از ۷۵ کیلوگرم مواد اولیه تولید ترقه های دست ساز خطرناک و حدود ۲۰ هزار عدد ترقه غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، غلامرضا افشاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال برخورد با توزیع کنندگان مواد آتش زا با هدف تامین امنیت، کاهش حادثه‌ها و آسیب‌های جانی و مالی ناشی از انفجار این مواد در آیین‌های چهارشنبه آخر سال به طور جدی در دستور کار نیروی انتظامی شهرستان لنجان قرار گرفته است.

وی افزود: باید توجه داشت نگاه و رویکرد پلیس به چهارشنبه آخر سال نگاهی اجتماعی بوده و قطعا هر رفتار از سوی افراد مختلف جامعه باید در چارچوب منطق باشد، چراکه تجربه تلخ خانواده‌ها در پس رفتارهای غیرقانونی و ناهنجار برخی افراد که مخل نظم و امنیت هستند، اراده نیروی انتظامی را در برخورد با هنجارشکنان تقویت و دو چندان کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان تصریح کرد: نباید فراموش کرد خرید و فروش مواد خطرآفرین، انفجاری و احتراقی که نظم و آرامش جامعه و شهروندان را با خطر مواجه می‌کند، ممنوع بوده و با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: از این رو ماموران نیروی انتظامی شهرستان لنجان در آستانه چهارشنبه آخر سال با نظارت بر صنوف مختلف و کنترل افرادی که در تهیه و توزیع مواد محترقه نقش داشتند، طی چند عملیات جداگانه بیش از ۷۵ کیلوگرم  مواد اولیه تولید ترقه‌های دست ساز خطرناک و حدود ۲۰ هزار عدد ترقه غیر را مجاز کشف و ضبط کردند.

افشاری اضافه کرد: در این عملیات‌ها پنج نفر متخلف دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند و تحقیقات در این حوزه همچنان ادامه دارد.

وی عنوان کرد: نیروی انتظامی شهرستان لنجان برای از کاهش دغدغه خانواده‌ها، در شب چهارشنبه آخر سال  نسبت به اقدامات هنجارشکنانه افرادی هر چند اندک برخورد قانونی را انجام خواهد داد و مانند سال‌های گذشته با مزاحمان، اوباشگری، رفتارهای ناپسند و خطرآفرین، ایجاد راه‌بندان، سد معبر و اختلال در نظم و امنیت عمومی برخورد قاطع و جدی خواهد کرد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: برای پاسداشت حقوق شهروندان و در راستای کاهش حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال بهتر است، والدین چهارشنبه پایانی سال در کنار فرزندان خود بوده و با نظارت و کنترل دقیق آنها، از بروز حوادث تلخ و ناگوار پیشگیری کنند.

وی تاکید کرد: نباید فراموش کرد قانون شکنی و ایجاد مزاحمت در هیچ آیین و فرهنگی پذیرفته نیست و پلیس از طریق سامانه ۱۱۰ آماده دریافت گزارشات مردمی است و امیدواریم امسال نیز همچون سال‌های گذشته با همکاری و همیاری شهروندان با پلیس و در سایه امنیت و آرامش، روزهای پایانی سال را با کمترین حوادث سپری کنیم.

کد خبر 339427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.