فراز و فرود تعرفه‌گذاری خدمات پزشکی برای سال ۱۴۰۲

تعرفه‌گذاری سالانه خدمات تشخیصی و درمانی و میزان افزایش تعرفه‌های پزشکی، همواره از موضوعات پربحث و چالشی کشور بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسئله تعرفه‌گذاری سالیانه خدمات تشخیصی و درمانی و میزان افزایش تعرفه‌های پزشکی، همواره از موضوعات پربحث و چالشی کشور بوده است. شانزدهم بهمن‌ماه سال جاری، سعید کریمی؛ معاون درمان وزارت بهداشت، در خصوص وضعیت تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: تعرفه‌های پزشکی سال آینده در شورای عالی بیمه مصوب و به صورت مکتوب برای سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است. طبق قانون باید قبل از ارائه لایحه بودجه تعرفه‌های پزشکی تعیین تکلیف می‌شد، اما تا امروز این اقدام انجام نشده است.

وی افزود: تقاضا بر این است که هرچه زودتر تعیین تکلیف شود. تعرفه باید مشخص باشد تا بر اساس آن منابع و بودجه لازم را مصوب کنند؛ اگر این موضوع بالعکس و منابع محدود باشد، مجبوریم به صورت دستوری تعرفه را مصوب کنیم که آن هم با واقعیت همخوانی ندارد؛ بر این اساس خواهش داریم که سریع‌تر از برنامه و بودجه برود، در هیئت دولت مصوب و تعرفه خدمات پزشکی سال آینده مشخص شود.

ارسال پیشنهاد اولیه افزایش کلی تعرفه ۱۴۰۲ به سازمان برنامه و بودجه و هیأت دولت

محمودرضا محقق‌دولت‌آبادی، دبیر شورای عالی بیمه سلامت، نیز در این خصوص، اظهار کرد: برای تعیین تعرفه پزشکی ۱۴۰۱ ابتدا پیشنهاد افزایش کلی تعرفه از سوی شورای عالی بیمه سلامت به هیئت دولت ارسال می‌شود و پس از تصویب افزایش کلی تعرفه در هیئت دولت، برای بررسی و کارشناسی افزایش اجزای تعرفه، دوباره به شورای عالی بازگردانده می‌شود. پس از طی شدن این مراحل، تعرفه‌های پزشکی دوباره برای تصویب و ابلاغ، به هیئت دولت ارسال خواهد شد.

وی افزود: پیشنهاد اولیه افزایش کلی تعرفه ۱۴۰۲ در شورای عالی بیمه با حضور اعضای این شورا، بررسی و جمع‌بندی و این پیشنهاد برای سازمان برنامه و بودجه و هیئت دولت ارسال شده است. در مرحله دوم پس از تصویب افزایش کلی تعرفه توسط دولت، اجزای تعرفه بررسی می‌شود و بر اساس قانون، باید تصویب تعرفه پزشکی قبل از پایان سال مصوب شود.

پیشنهاد سازمان بیمه سلامت برای افزایش ۴۰ درصدی تعرفه‌های پزشکی در سال آینده

محمدمهدی؛ ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، روز گذشته در خصوص افزایش تعرفه‌های پزشکی در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: ظرفیت سازمان بیمه سلامت برای افزایش تعرفه‌های پزشکی در سال آینده، پس از نهایی شدن بودجه سال ۱۴۰۲ مشخص خواهد شد، اما پیشنهاد شورای عالی بیمه سلامت، افزایش ۴۰ درصدی تعرفه‌های پزشکی در سال آینده است که در صورت تأمین اعتبارات لازم برای سازمان، افزایش ۴۰ درصدی مورد پذیرش ما نیز خواهد بود.

کد خبر 647462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.