طرح زمستانی هلال احمر در ۱۷ پایگاه زنجان اجرا شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه طرح زمستانی هلال احمر این استان در ۱۷ پایگاه اجرا شده است، گفت: ۲۵۰ نفر از نجاتگران و کارکنان جمعیت هلال احمر استان ۲۴ساعته در طرح زمستانی آماده ارائه خدمات هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید قاسم موسوی امروز دوشنبه چهاردهم آذر در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران اظهار کرد: طبق مأموریت ذاتی هلال احمر، اقداماتی برای آماده‌باش نیروها انجام شده و در کنار سایر ارگان‌ها، در حوادث احتمالی، خدمات امداد و نجات ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: زمستان امسال در ۱۷ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ثابت و موقت، خدمات امدادی ارائه خواهیم داد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: علاوه بر این پایگاه‌ها، برای ارائه خدمات مطلوب به هموطنان در طرح زمستانی، اکیپ‌های پشتیبان در شهرستان‌های خرم‌دره، ابهر، خدابنده، زنجان، ماهنشان، ایجرود و طارم و مرکز استان فعال است.

وی تصریح کرد: شش پست موقت ویژه طرح زمستانی در پلیس‌راه جاده ترانزیت زنجان-میانه، عوارضی آزادراه زنجان-قزوین، پلیس‌راه زنجان-بیجار، جاده خورخوره خدابنده-بیجار، قلعه حسینیه خرم‌دره و کینه ورس ابهر فعال شده است.

موسوی با بیان اینکه ۲۵۰ نفر از نجاتگران و کارکنان جمعیت هلال احمر استان ۲۴ ساعته در طرح زمستانی آماده ارائه خدمات خواهند بود، اضافه کرد: بازآموزی ویژه خدمات امداد و نجات زمستانی برای امدادگران و نجاتگران برگزار شده است و با توجه به حوادث خاص سال‌های گذشته و حوادث احتمالی امسال، این نیروها از آمادگی بیشتری برای ارائه خدمات امدادی برخوردارند.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های موردنیاز برای اسکان اضطراری مسافران در راه مانده با مدیریت بحران استانداری و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان انجام شده است که در صورت نبود امکان اسکان در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر، این هموطنان در مساجد داخل شهرها، روستاها و مساجد بین راهی در مسیرهای مواصلاتی استان اسکان داده خواهند شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۱۸ آمبولانس، دستگاه خودروی نجات، ۱۲ دستگاه خودروی کمک دار امداد و سایر ماشین‌آلات امدادی، چندمنظوره برای طرح امداد و نجات زمستانی مجهز شده است.

وی ادامه داد: تمام پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر استان به تجهیزات نجات هیدرولیک و پنوماتیک، اقلام اسکان و تغذیه اضطراری ازجمله پتو، خرما و بسته‌های غذایی اضطراری مجهز شده است.

موسوی اظهار کرد: تیم‌های واکنش سریع، امداد و نجات کوهستان، آنست و تیم امداد هوایی جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی موارد خاص در آماده‌باش قرار دارند و طی ۱۵ روز گذشته، مانور دور میزی وقوع برف و کولاک و ریزش کوه با مشارکت و حضور دستگاه‌های امدادرسان برای ارتقای آمادگی ارائه خدمات در مواقع بحرانی برگزار شد.

وی تصریح کرد: هموطنان می‌توانند در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث، با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه‌روز تماس برقرار کنند.

کد خبر 624736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.