بارش‌ در خراسان‌های شمالی و رضوی شدت می‌گیرد / تداوم رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه در شرق خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش شدت خواهد داشت، از تداوم رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در بعضی استان‌ها خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز، شرق، جنوب و جنوب غرب کشور، ابرناکی، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در نواحی مرکزی و شرقی کشور وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک انتظار می‌رود.

وی افزود: چهارشنبه و پنجشنبه، گستره بارش در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و استان‌های کرمان، نیمه شمالی فارس و بوشهر، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: میزان بارندگی در نیمه جنوبی کشور ضعیف انتظار می‌رود و در شرق خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش شدت خواهد داشت.

ضیائیان ادامه داد: جمعه در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، سواحل دریای خزر و در استان‌های واقع در نوار شرقی کشور این وضعیت ادامه خواهد داشت و در غرب گیلان، شمال خراسان رضوی و شرق خراسان شمالی، بارش شدت خواهد داشت.

وی گفت: شنبه به تدریج از میزان بارش در نوار شرقی و سواحل دریای خزر کاسته می‌شود و در شمال غرب کشور، افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد؛ همچنین امروز دریای خزر و چهارشنبه شمال خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر با وزش باد شدید با بیشینه ۳۱ و کمینه ۱۴ درجه سانتی‌گراد است و روز چهارشنبه، قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر با وزش باد شدید با بیشینه ۳۲ و کمینه ۱۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 753380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.