وانت‌بارها مجاز به حمل مسافر نیستند / از حمل بارهای غیرمتعارف و غیراستاندارد خودداری کنید

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: وانت‌بارها به هیچ عنوان مجاز به حمل مسافر نیستند و رانندگان این وسایل نقلیه باید با تجهیزات کامل در سطح جاده‌ها تردد کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، علی مولوی اظهار کرد: استفاده نادرست از وانت‌بارها و بارگیری نامناسب آنها برای جابه‌جایی کالاهای حجیم و بالاتر بودن مرکز ثقل وانت‌ها از زمین، از دلایل اصلی از بین رفتن تعادل این وسیله نقلیه است که در نهایت منجر به واژگونی آن می‌شود.

وی افزود: طول، عرض و ارتفاع بار نباید از حد مجاز و قانونی آن تجاوز کند، زیرا احتمال برخورد آن با سایر وسایل نقلیه عبوری یا موانع سر راه در طول سفر وجود دارد، از همین رو رانندگان باید قبل از حرکت از نحوه قرار گرفتن صحیح بار و مهار کامل محموله اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه وانت‌بارها به هیچ عنوان مجاز به حمل مسافر نیستند، خاطرنشان کرد: رانندگان این وسایل نقلیه باید با تجهیزات کامل در سطح جاده‌ها تردد و از حمل کردن بارهای غیر متعارف و غیر استاندارد خودداری کنند، چراکه در صورت مشاهده تخلف، به شدت با رانندگان متخلف برخورد خواهد شد.

کد خبر 753379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.