داشتن حدس هدفمندی باعث افزایش طول عمر می‌شود

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که داشتن حس هدفمندی می‌تواند به افزایش طول عمر کمک کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، حس هدفمندی در زندگی به معنای احساسی است که فرد برای رسیدن به اهداف نهایی خود در زندگی دارد؛ این حس در افراد مختلف متفاوت به نظر می‌رسد. ممکن است برخی افراد بخواهند به جامعه خود کمک کنند در حالی که هدف برای برخی دیگر موفقیت در حرفه خود در نظر گرفته می‌شود. متخصصان معتقدند افرادی که در زندگی خود حس هدفمندی دارند در مواجه با مشکلات استرس کمتری دارند و تلاش می‌کنند آن‌ها را به بهترین شکل حل کنند.

گروهی از محققان در ایالت ماساچوست به منظور بررسی ارتباط بین حس هدفمندی و افزایش طول عمر، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۱۳ هزار و ۱۵۹ بزرگسال بالای ۵۰ سال را به مدت هشت سال مورد ارزیابی قرار دادند. ۳۲۵۳ (۲۴.۷ درصد) افراد شرکت کننده در طول مطالعه جان خود را از دست دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خطر مرگ‌ومیر در میان افرادی که بیشترین حس هدفمندی را داشتند در مقایسه با افرادی که کمترین حس هدفمندی را دارا بودند ۱۵.۲ درصد کمتر است. بنابراین داشتن حس هدفمندی می‌تواند به افزایش طول عمر کمک کند. محققان متوجه شدند که اگرچه داشتن حس هدفمندی برای هر دو جنسیت زن و مرد مفید است این ارتباط برای زنان قوی‌تر است، به طوری که خطر مرگ‌ومیر در میان زنان هدفمند ۳۴ درصد کاهش پیدا می‌کند، اما این میزان برای مردان ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

نتایج این مطالعه در مجله Preventive Medicine منتشر شده است.

کد خبر 621428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.