اجرای پیاده‌‎راه‌سازی شبانه در استرالیا

شهرداری پرت استرالیا از بسته شدن یکی از خیابان‌های شهر توسط پلیس غرب استرالیا به عنوان بخشی از یک آزمایش چهار هفته‌ای برای پیاده‌راه‌سازی خبر داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خیابان James شهر پرت، شاهراه اصلی شرق به غرب ناحیه Northbridge در غرب استرالیا است که در روزهای جمعه و شنبه عصر از بیست‌وهشتم اکتبر تا نوزدهم نوامبر به منطقه پیاده‌راه تبدیل خواهد شد. شهر پرت، ۱۰۰ هزار دلار کمک‌هزینه دولتی مخصوص احیای فضاهای شهری را برای ارائه طیف وسیعی از رویدادها در طول این دوره آزمایشی دریافت کرده است.

باسیل زمپیلاس، شهردار پرت در این رابطه گفت: "تعدادی از برنامه‌های سرگرمی رایگان از جمله نمایش فیلم‌، اجرای سیرک و موسیقی زنده در منطقه تفریحی «نورث بریج پیازا» در نظر گرفته شده است. شهروندان حتی می‌توانند مسابقات کریکت را به صورت زنده روی صفحه نمایش بزرگ پیازا تماشا کنند."

سرگرمی‌های خیابانی در سه منطقه از ساعت هفت بعد از ظهر تا ۱۰ شب جمعه‌ها و شنبه‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود. شنبه‌ها، سرگرمی‌ها حتی زودتر شروع می‌شود و خانواده‌ها می‌توانند با از دیدین فیلم رایگان در نورث بریج پیازا از ساعت پنج بعدازظهر تا شب لذت ببرند.

اجرای پیاده‎راه‌سازی شبانه در استرالیا

زمپیلاس ادامه داد: "بخشی از خیابان ملبورن به یک منطقه اختصاصی برای سوار شدن و استفاده از تاکسی تبدیل خواهد شد تا مردم به راحتی و ایمن به خانه برسند."

شهردار پرت تضمین کرده است که نیروهای امنیتی از ساعت شب تا چهار صبح در این منطقه حضور خواهند داشت. رستوران‌ها و کافه‌ها نیز تشویق شده‌اند تا برای دریافت مجوزهای رایگان در فضای باز درخواست دهند تا بتوانند گزینه‌های متنوع غذاخوری در فضای باز را برای مردم ارائه دهند.

هدف شهرداری از ایجاد این منطقه افزایش نشاط در شهر و بهبود تعاملات اجتماعی میان شهروندان است. حضور جمعی در فضاهای عمومی و غذا خوردن در کنار سایر ساکنان شهر، حسن تعلق شهروندی را افزایش می‌دهد و باعث به وجود آمدن امنیت روانی می‌شود.

اجرای پیاده‎راه‌سازی شبانه در استرالیا

کد خبر 614819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.