ایمن‌سازی مسیرهای دوچرخه‌سواری مدارس در گلاسکو

گلاسکو برای ایمن‌تر کردن مسیرهای دوچرخه‌سواری مدارس خود، از فناوری هوشمند استفاده می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تبدیل دوچرخه‌سواری به گزینه‌ای ایمن، آسان و جذاب برای مردم به‌ویژه قشر جوان جامعه، محور تلاش‌های گلاسکو برای ترویج حمل‌ونقل پایدار است که به‌منظور تحقق آن، به ایمن‌سازی مسیرهای دوچرخه‌سواری مدارس خود اقدام کرده و یک مسیر «بایک‌باس» در جنوب شهر را با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور نصب‌شده روی دوچرخه، این مسیر را ایمن‌تر کرده است.

این دستگاه که روی بایک‌باس شاولندز (Shawlands) نصب شده است، از یک سیگنال رمزگذاری شده استفاده می‌کند و با تأثیرگذاری بر زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی می‌تواند مدت زمان قرمز ماندن چراغ را به‌مدت ۴۵ ثانیه حفظ کند تا کودکان بتوانند با خیال راحت از خیابان عبور کنند.

بایک‌باس که با نام‌های بایک ترین (bike train) یا سایکل ترین (cycle train) نیز شناخته می‌شود، نوعی از رفت‌وآمد جمعی با دوچرخه است و به گروهی از افراد گفته می‌شود که با هم در یک مسیر معین و بر اساس یک جدول زمانی مشخص به غیر از اهداف ورزشی دوچرخه‌سواری می‌کنند. دوچرخه‌سواران ممکن است در نقاط مختلف مسیر به بایک‌باس بپیوندند یا آن را ترک کنند.

بایک‌باس شاولندز بچه‌هایی را که با دوچرخه به مدرسه می‌روند، از منطقه محلی سوار و تا رسیدن به مدرسه همراهی می‌کند. بخشی از این مسیر، بسیار شلوغ و تردد در آن به‌ویژه برای کودکان دشوار است؛ شورای شهر پیش از این برای حل مشکل به حمایت‌هایی در قالب کلاه ایمنی دوربین‌دار دوچرخه‌سواری و نصب بنر در طول مسیر بایک‌باس برای اطلاع‌رسانی به رانندگان اقدام کرده است، بااین‌حال راه‌اندازی سرویس جدید راهکاری برای عبور ایمن ۵۰ تا ۶۰ سرنشین از تقاطع به‌طور هم‌زمان محسوب می‌شود که از یک دکمه بی‌سیم یا کنترل از راه دور نصب‌شده روی دوچرخه از خود سیگنال ساطع کند.

استفاده از این سیستم یک راه‌حل نسبتاً ساده برای یک مشکل ایمنی جاده است که شهرهای کوچک و بزرگ سراسر دنیا با آن مواجه هستند و گلاسکو امیدوار است دست کم بتواند آن را درون مرزهای خود گسترش دهد.

گلاسکو تمایل دارد که با ایجاد زیرساخت‌های تفکیک‌شده، امکان دوچرخه‌سواری ایمن را در سراسر شهر ایجاد کند تا همه کودکان دوچرخه‌سوار شهر بتوانند با خیال آسوده به مدرسه بروند اما از شورای شهر به‌دلیل استفاده از فناوری برای حل مشکل موجود در وهله کنونی تقدیر کرد که بدون شک یک ابتکار عالی در راستای منفعت کل جامعه است.

موفقیت بایک‌باس شاولندز باعث شد شورای شهر به مذاکره با شش مدرسه دیگر در سراسر شهر اقدام کند که به‌دنبال ایجاد دوچرخه‌سواری ایمن در مسیرهای مدرسه خود هستند.

کد خبر 605204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.