نصب دوربین مداربسته داهوا
نصب دوربین مداربسته داهوا

انتخاب از بین برندهای مختلف دوربین‌های مداربسته کمی دشوار است زیرا علاوه بر برند، باید به ویژگی‌های مختلف و قیمت و کیفیت دقت کرد، برند داهوا امروزه به دلیل کیفیت بالای لوازم آن و برندینگ جهانی، یکی از شناخته ترین دوربین‌های امنیتی در میان مردم است.

دوربین مداربسته داهوا

به همین دلیل بیشتر افرادی که برای تهیه دوربین‌های امنیتی اقدام می‌کنند؛ خرید دوربین مداربسته داهوا را انتخاب می‌کنند. دوربین مداربسته داهوا کیفیت و امکانات بسیار زیادی دارد و به همین دلیل است که افراد آن را انتخاب می‌کنند. اما تنها با انتخاب دوربین خوب، نمی‌توان بهترین انتظار را از دوربین داشت. زیرا نصب دوربین مداربسته داهوا بسیار حساس است و اگر به درستی انجام نشود، تصاویر خوبی را نمی‌توان از دوربین مدار بسته دریافت کرد. از این رو ما تصمیم گرفتیم تا در نصب این دوربین به شما کمک کنیم.

اصول نصب دوربین مداربسته

برای نصب دوربین مداربسته داهوا برخی اصول اولیه وجود دارد که اگر آنها را رعایت نکنید، مشکلات مختلفی گریبان گیر شما خواهد شد. این اصول اولیه عبارت‌اند از:

  • دوربین‌های مداربسته در دسترس افراد نباشد.
  • به دنبال کمترین قیمت دوربین مداربسته داهوا نباشید.
  • نور آفتاب به طور مستقیم به دوربین‌ها برخورد نکند.
  • دوربین‌های مداربسته در معرض دید نباشند.
  • موانعی همچون ستون، گلدان، درب و … در میدان دید دوربین قرار نداشته باشد.
  • مکان قرارگیری دوربین‌ها طوری نباشد که دائماً بادهای شدید به آنها برخورد کند.
  • دوربین‌ها و سیم کشی آنها نزدیک عوامل ایجاد کننده نویز مانند آنتن و کانال کولر نباشند.

مراحل نصب دوربین مدار بسته

اکنون که شما اصول اولیه نصب دوربین‌های امنیتی را شناختید، نوبت به نصب دوربین مداربسته داهوا می‌باشد. این مراحل شامل موارد زیر است:

نقشه کشی دقیق سیستم امنیتی

برای آنکه دوربین مداربسته داهوا را در بهترین مکان ممکن قرار دهید، نیاز به یک نقشه کشی اصولی دارید. شما در نقشه کشی باید نقاط کور را پیدا کنید و آنها را با دوربین پوشش دهید. در واقع در نقشه کشی می‌توان فهمید که به چند دوربین نیاز دارید و مسیر کابل کشی شما به چه صورت است. همچنین در هنگام نقشه کشی باید به اصول اولیه که در بالاتر گفتیم دقت کنید و آنها را رعایت کنید.

قرار دادن دوربین‌ها در مکان مناسب

بعد از نقشه کشی اصولی، نوبت نصب دوربین مداربسته داهوا در مکان مناسب می‌باشد. در واقع شما باید با استفاده از پیچ و دیگر ابزارها دوربین‌ها را به دیوار بچسبانید تا به راحتی از جای خود تکان نخورند و لرزش پیدا نکنند. زیرا لرزش می‌تواند تصاویر را تار کند و اگر دوربین در جای خود محکم نباشد، امکان به سرقت رفتن آنها بسیار زیاد است.

مکان مناسب برای قرار دادن دوربین مداربسته

کابل کشی و اتصال دوربین به ضبط کننده ویدئویی

بعد از آنکه شما دوربین مداربسته داهوا را در بهترین مکان قرار دادید، باید از طریق کابل‌ها و فیش‌های مخصوص خود، آن را به دستگاه ضبط کننده ویدئویی وصل کنید. دقت داشته باشید که کابل‌ها بهتر است مسیر کوتاهی را از دوربین تا دستگاه طی کنند و در معرض دید قرار نگیرند.

البته دوربین‌های داهوا مدل‌های بی سیم هم دارند که این مرحله از نصب را نیاز نیست انجام دهند. دوربین‌های بی سیم، نیازی به کابل کشی ندارند و از طریق شبکه تصاویر را ارسال می‌کنند.

انجام تنظیمات دوربین و دستگاه ضبط و پخش

هنگامی که شما نصب دوربین مداربسته داهوا به دستگاه ضبط کننده ویدئویی را انجام دادید، باید تنظیمات آنها را انجام دهید تا دوربین‌ها شروع به کار کنند. در این مرحله باید تنظیمات را بر اساس مدل دوربین و دیگر لوازم تنظیمات را انجام دهید. همچنان باید نمایشگر را به دستگاه ضبط کننده ویدئویی نصب کنید و تصاویر دوربین‌ها را در آن مشاهده کنید. اگر زاویه دید دوربین مناسب نبود، شما باید زاویه دید دوربین را تغییر دهید.

نصب دوربین مدار بسته توسط نمایندگی

اگر شما فکر می‌کنید که مراحل نصب دوربین مداربسته داهوا سخت می‌باشد و ممکن است به خوبی آنها را انجام ندهید، می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر اقدام به نصب کنید. فروشگاه ری کم یکی از معتبرترین فروشگاه‌های دوربین مداربسته در تهران می‌باشد که نصب دوربین هم انجام می‌دهد. شما می‌توانید دوربین‌های خود را از این فروشگاه تهیه کنید و نصابان این فروشگاه، تمام مراحل نصب را برای شما انجام دهند.

اصول نصب دوربین مداربسته

جمع بندی

داشتن یک سیستم امنیتی خوب برای تضمین امنیت مکان‌های مختلف بسیار ضروری است. برای آنکه یک سیستم امنیتی قوی داشته باشید، باید دوربین‌های مناسب داشته باشید و آنها را به خوبی نصب کنید. ما در این مقاله، یکی از بهترین برندهای دوربین یعنی داهوا را به شما معرفی کردیم و مراحل نصب آن را برای شما بازگو کردیم. همچنان شما می‌توانید برای خرید و نصب دوربین مداربسته داهوا از فروشگاه rey-cam.com اقدام کنید و نصب دوربین‌ها را به نصابان این فروشگاه بسپارید.

سوالات متداول

  1. کابل کشی دوربین‌های مداربسته تا دستگاه ضبط کننده ویدئویی به چه صورت است؟
    کابل کشی دوربین‌های مداربسته باید به کوتاه‌ترین شکل ممکن باشد و در معرض دید نباشند.
  2. چرا نباید در هنگام نصب دوربین مداربسته داهوا، آنها را در جای خود سفت کرد؟
    زیرا اگر سفت نباشد ممکن است دوربین‌ها لرزش پیدا کنند و تصاویر تار شود. همچنین امکان به سرقت رفتن آنها هم بیشتر می‌شود.
  3. چرا دوربین‌های مداربسته نباید در دسترس قرار بگیرد؟
    زیرا این گونه افراد نمی‌توانند به راحتی به دوربین‌ها آسیب برسانند و یا آنها را به سرقت ببرند.
کد خبر 582500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.