بررسی محصولات سایپا را در خودروبانک بخوانید

این روزها اگر به دنبال یافتن مرجعی برای بررسی خودروهای خارجی و ایرانی در بازار باشید، حتما با اسم خودروبانک برخورد خواهید کرد.

رسانه خودروبانک بیش از یک دهه است که در زمینه تولید و انتشار اخبار خودرو و بررسی انواع اتومبیل‌های بازار ایران فعالیت می‌کند و بارها از سوی مخاطبان مورد حمایت قرار گرفته است.

یکی از ویژگی‌های جالب خودروبانک که این رسانه را به مرجعی متمایز برای علاقمندان به خودرو تبدیل کرده است، تست و بررسی‌های تخصصی آن هستند. با وارد شدن به سایت خودروبانک، سربرگی به نام تجربه رانندگی را خواهید دید. در این بخش تست و بررسی‌های بلندمدت از خودروهای مختلف قرار داده شده است. بسیاری از خودروهای ایرانی، چینی، مونتاژی خارجی و وارداتی توسط خودروبانک مورد تست و بررسی قرار گرفته‌اند که تست و بررسی بلندمدت آن‌ها در این بخش قابل دسترسی خواهد بود.

مطالعه و بررسی تجربه‌های رانندگی، بخش مهمی از فرآیند خرید خودرو برای هر مشتری است. در این زمینه خودروبانک یکی از منابع مورد اعتماد شما خواهد بود. بهترین و بروزترین تجربه‌های رانندگی از خودروهای مختلف را در خودروبانک خواهید یافت. در هر تجربه رانندگی علاوه بر بررسی جامع و هدفمند هر اتومبیل، به نقاط قوت و ضعف آن اشاره شده است و رقبای این خودرو نیز با آن مورد مقایسه قرار گرفته‌اند. چنین تجربه رانندگی کاملی به مشتریان کمک می‌کند تا انتخابی درست را رقم بزنند.

بررسی اخبار روز ایران و جهان در خودروبانک

علاوه بر تجربه‌های رانندگی که بخش مهمی از فعالیت خودروبانک را به خود اختصاص داده‌اند، بخش‌های دیگری نیز در خودروبانک به چشم می‌خورد. یکی از این بخش‌ها اخبار خودرو است. در این بخش اخبار خودرویی از ایران و سراسر جهان به صورت روزانه منتشر می‌شوند تا مخاطبان و علاقمندان به خودرو در جریان تازه‌ترین و جدیدترین اتفاقات دنیای خودرو قرار گیرند.

در بخش اخبار خودرو علاوه بر اخبار روزمره، شرایط فروش خودروسازان مختلف نیز منتشر می‌شود. بنابراین در صورتی که قصد خرید اتومبیل از شرکت‌های خودروسازی داخلی را دارید، به صورت روزانه با بخش اخبار خودروبانک همراه باشید.

بخشی از سایت خودروبانک نیز به فیلم‌های بررسی خودرو اختصاص داده شده است. در این بخش فیلم‌های بررسی انواع خودروها قرار گرفته است. در هرکدام از فیلم‌ها نیز سعی شده است تا خودرو در زمانی کوتاه مورد بررسی قرار گیرد و نکات مهم هر خودرو در اختیار مخاطبان قرار گیرد. دیگر بخش‌ها نیز شامل مشخصات فنی خودرو، مقایسه خودرو و موتورسیکلت هستند.

بررسی محصولات سایپا را در خودروبانک بخوانید

شاهین خودروی پرچمدار سایپا

سایپا شاهین یکی از نوبرانه‌های بازار خودرو ایران است که در حال حاضر نقش پرچمدار را در سبد محصولات سایپا ایفا می‌کند. شاهین ماحصل یک فرآیند توسعه زمان‌بر است که نتیجه نهایی کاملاً متفاوتی نسبت به هدف‌های اولیه تحقیق و توسعه از خود برجای گذاشت.

این خودرو در ابتدا با نام رهام شناخته می‌شد و قرار بود تا خودرویی ملی با پلتفرم قدیمی تویوتا و موتور ۱.۶۵ لیتری برلیانس باشد. با این حال خروج برلیانس از بازار ایران و بازگشت تحریم‌های اقتصادی شرایط متفاوتی را برای سدان سایپا رقم زد. خودرو ملی سایپا دچار تغییر نام شد و پیشرانه آن نیز از موتور ۱.۶۵ برلیانس به موتور M۱۵ توربوشارژر تغییر یافت.

از اواسط سال ۱۴۰۰ و پس از یک فرآیند تحقیق و توسعه زمان‌بر و حاشیه ساز، بالاخره ماشین شاهین وارد بازار ایران شد. طراحی ظاهری هماهنگ و اصولی سبب شد تا شاهین در ابتدا مورد توجه مخاطبان ایرانی قرار گیرد. علاوه برآن قیمت شاهین از قیمت محصول جدید ایران خودرو یعنی تارا کمتر تعیین شد، به همین دلیل افراد بیشتری به خرید شاهین علاقه پیدا کردند.

تاکنون تنها تیپ دنده‌ای از شاهین موسوم به شاهین G به بازار عرضه شده است. این تیپ به امکانات بسیاری مجهز است و همین مورد نیز به عنوان یکی دیگر از مزایا شاهین شناخته شده است.

با وجود ظاهر زیبا و امکانات رفاهی متعدد، شاهین از عیوب بسیاری رنج می‌برد. پیشرانه چهار سیلندر هشت سوپاپ توربوشارژر این خودرو راندمان مطلوبی از خود بر جای نمی‌گذارد و ایرادات فنی بسیاری از عملکرد آن گزارش شده است. مشکلات کیفی در خصوص آپشن‌های شاهین نیز از سوی مشتریان مختلف گزارش شده‌اند. در نهایت نبود سیستم کنترل پایداری به عنوان پاشنه آشیل شاهین شناخته شده است، چرا که رقیب نزدیک این خودرو یعنی تارا به چنین سیستمی مجهز است.

ساینا محصول پرفروش سایپا

برخلاف محصول قبلی این لیست یعنی شاهین، ساینا یکی از خودروهای موفق سایپا در بازار ایران محسوب می‌شود. بخش عمده موفقیت ساینا در ایران به واسطه قیمت مقرون به صرفه این خودرو به دست آمده است اما دلایل دیگری نیز در این موفقیت نقش داشته‌اند.

ساینا در حقیقت نسخه فیس‌لیفت تیبا است. ظاهر ناموزون تیبا و سادگی بیش از حد آن موجب شده بود تا این خودرو مورد انتقاد مخاطبان قرار گیرد. در نتیجه طراحان سایپا دست به کار شدند و طراحی قسمت جلو و عقب تیبا را به کلی دگرگون کردند. علاوه بر تغییر طراحی ظاهری، چند بهبود فنی کوچک نیز در ساینا رخ داده است تا با خودرویی کامل‌تر و بهتر از تیبا روبرو باشیم.

یکی دیگر از مزایا ساینا برای خریداران خودرو، هزینه‌های نگهداری کمتر این خودرو در مقایسه با خودروهایی همچون پژو ۴۰۵ و سمند است. به واسطه این مزیت، استفاده از ساینا در سرویس‌های تاکسی آنلاین و بی‌سیم به شدت افزایش یافته است.

اکثر نسخه‌های تولید شده از ساینا در تیپ دنده‌ای به بازار عرضه شده‌اند اما تعداد محدودی ساینا اتوماتیک نیز به بازار عرضه شده است. گروه خودروسازی سایپا به تازگی نسخه فیس‌لیفت ساینا موسوم به ساینا S را روانه بازار کرده است. ساینا S در مقایسه با ساینا عادی از طراحی خارجی و داخلی بروزتری برخوردار است.

با وجود مزایای بسیار، ساینا از مشکل اصلی اکثر تولیدات داخلی یعنی کیفیت نازل رنج می‌برد. بسیاری از قطعات این خودرو در کارکردهای اولیه دچار مشکل می‌شوند و مالک را ناچار می‌کنند در فواصل زمانی کوتاه به نمایندگی‌های سایپا مراجعه کند. راندمان پیشرانه M۱۵ نصب شده روی ساینا نیز چندان چشم‌گیر نیست. این پیشرانه علاوه بر ساینا در تیبا، تیبا ۲ و کوییک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساختار موتور M۱۵ به صورت چهارسیلندر هشت سوپاپه است و به همین دلیل راندمان این موتور از نظر مصرف انرژی و توان تولیدی چندان قابل توجه نیست.

ساینا

کوییک در انواع مختلف

محبوبیت هاچ‌بک‌ها در بازار ایران بر کسی پوشیده نیست و در این بین شرکت‌های خودروسازی نیز سعی می‌کنند تا تنوع محصولات خود را در این بخش افزایش دهند. سایپا نیز پس از عرضه موفق تیبا ۲ به عنوان نسخه هاچ‌بک تیبا، تصمیم گرفت تا نسخه هاچ‌بک ساینا را با نام کوییک را از اواسط دهه ۱۳۹۰ خورشیدی به بازار عرضه کند.

کوییک نیز همانند دیگر هاچ‌بک‌های اقتصادی بازار ایران، تاکنون خودرویی موفق بوده است. با توجه به کمبود خودروهای واقعاً جدید در ایران، سایپا نیز تصمیم گرفت تا تنوع مدل‌های کوییک را در خط تولید خود افزایش دهد. در نتیجه این روند خودروهایی همچون کوییک R و کوییک S نیز به بازار عرضه شدند. جدیدترین نسخه کوییک در بازار ایران نیز کوییک پلاس نام دارد، خودرویی که با گیربکس اتوماتیک به دست مشتریان می‌رسد.

از نظر مشخصات فنی، تفاوتی میان کوییک و ساینا وجود ندارد و هر دو خودرو از یک پیشرانه و گیربکس بهره می‌برند. طراحی ظاهری این دو خودرو نیز شباهت بسیاری به یکدیگر دارد و می‌توان گفت کابین ساینا و کوییک کاملاً شبیه به یکدیگر طراحی شده‌اند.

کد خبر 561252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.