قاتلان دور رفت پرسپولیس فرصت بازی پیدا نکردند

تیم فوتبال سپاهان در حالی به پرسپولیس باخت که دو بازیکن موفق اصفهانی‌ها در بازی رفت در روز جمعه فرصت بازی پیدا نکردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، باخت سپاهان در مقابل پرسپولیس قابل پیش‌بینی بود و به همین خاطر هواداران سپاهان آنچنان از عملکرد تیمشان در مقابل قرمزها ناامید نشده‌اند، ضمن اینکه قضاوت اشتباه داور مسابقه هم مزید بر علت شد تا سپاهان نتواند به نتیجه مناسبی در ورزشگاه آزادی دست پیدا کند. با این حال نگاهی به سبک بازی سپاهان در بازی مقابل پرسپولیس و استفاده ابراهیم‌زاده از مهره‌هایی که در اختیار داشت یک نکته را یادآوری می‌کند که نشان می‌دهد سرمربی جدید سپاهان با وجود اینکه نسبت به موضوعات روانشناسی ورزشی اشراف کامل دارد، در بازی مقابل پرسپولیس دقیقاً از نکته‌ای گذشت که از نظر منطقی نباید اتفاق می‌افتاد.

پرسپولیس در این دو سال قدرت بلامنازع فوتبال ایران در سطح لیگ برتر بوده که با اقتدار نسبت به رقبای خودش و با فاصله‌ای تقریباً مطمئن به سمت قهرمانی حرکت کرده است. در بیان قدرت تیم پرسپولیس همین بس که در لیگ امسال تا قبل از انجام بازی‌های هفته بیست و دوم فقط دو تیم پدیده و سپاهان طعم باخت در مقابل شاگردان برانکو را نچشیده بودند که با نتیجه روز جمعه، نام سپاهان هم از این لیست خارج شد. در این شرایط امتیاز گرفتن از پرسپولیس چه در قالب تساوی و یا شکست این تیم در کنار گلزنی به قرمزها یکی از موضوعاتی است که بدون شک بازیکنان بقیه تیم‌های لیگ برتری را در بورس رسانه‌ها قرار می‌دهد و از این لحاظ بسیار به نفعشان است. به همین خاطر استفاده از بازیکنانی که از نظر سابقه درخشش در مقابل پرسپولیس شرایط خوبی داشته باشند یکی از عوامل برتری روحی و روانی تیم‌ها محسوب می‌شود و این مسأله حتی در فوتبال روز دنیا هم مورد توجه قرار می‌گیرد و بعضی بازیکنان در مقابل یک تیم خاص همیشه عملکرد خوب و درخشانی دارند که ممکن است در بازی‌های بعدی تکرارش نکنند.

اما اگر نگاهی به بازی  رفت سپاهان و پرسپولیس بیندازیم که در روز ۳۰ شهریورماه امسال در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار شد به یاد می‌آوریم که نتیجه تساوی دو بر دو در آن مسابقه حاصل درخشش چند بازیکن خاص بود که به دلایل مختلف نتوانستند در بازی برگشت به میدان بروند. جلال‌الدین علی‌محمدی زننده گل دوم سپاهان در بازی رفت که مصدوم بود و نتوانست به بازی برگشت برسد، اما مروان حسین عراقی به عنوان زننده گل نخست سپاهان و رضا میرزایی به عنوان صادر کننده گل دوم سپاهان در بازی رفت، دیروز جمعه بر روی نیمکت نشستند و در تمام ۹۰ دقیقه فرصت حضور در مقابل پرسپولیس را پیدا نکردند. قصدمان این نیست که بگوییم اگر مروان و میرزایی به زمین می‌رفتند حتماً شرایط برای سپاهان عوض می‌شد، اما حداقل این دو بازیکن به واسطه عملکرد مثبت در بازی رفت مقابل پرسپولیس از لحاظ روحی و روانی آمادگی بسیار بیشتری برای قرار گرفتن در مقابل بازیکنان خط دفاعی پرسپولیس را داشتند که البته منصور ابراهیم‌زاده ترجیح داد از هیچکدام استفاده نکند. با این وجود سپاهان هنوز چیزی را از دست نداده و در این هشت بازی آینده فرصت لازم برای نجات از این شرایط را دارد، اما پیشنهاد می‌کنیم یک تیم کارشناسی در سپاهان حتماً شرایط بازیکنان این تیم در مسابقات دور رفت را در برابر تیم‌های خاص مدنظر قرار بدهند و اطالاعات آن به منصور ابراهیم‌زاده برسد تا او بتواند در لحظات تأثیرگذار بازی از بین بهتر و بهترین مورد دوم را برای تیمش انتخاب کند.

یادداشت از: مسعود افشاری، خبرنگار ورزشی ایمنا

کد خبر 336364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.