برای مقابله با "ولع مصرف نمک"، از استرس خود بکاهید

ولع مصرف نمک گاهی اوقات می تواند نشانه یک بیماری پزشکی زمینه ای و جدی از نارسایی آدرنال، ضعف عضلات، کاهش فشار خون و در برخی موارد نشانه ای از یک اختلال کلیوی نادر به نام سندروم بارتر باشد.

به گزارش گروه ترجمه سرویس علم و فناوری ایمنا و نقل از مدیکال نیوز، هر فردی که عادت به خوردن چیپس، پاپ کورن و موادی از این دست دارد تا کنون متوجه شده که مقاومت کردن در برابر مصرف نمک بسیار سخت است. این در حالی است که بسیاری از مردم کشور آمریکا در رژیم غذایی خود بیش از اندازه نمک مصرف می کنند و ولع داشتن برای خوردن نمک یک مشکل رایج در دنیای اکنون است.

همچنین برخی معتقد هستند که ولع مصرف هرگونه مواد غذایی نشانه این است که بدن فرد با نوعی نقصان و کمبود مواجه است. به گفته کارشناسان ولع مصرف نمک می تواند نشانه داشتن استرس، افسردگی و یا کمبود کلسیم باشد.

این در حالی است که محققان علت های این عادت نادرست را شامل داشتن استرس، کمبود خواب، کسالت و تعریق زیاد می دانند. به عنوان مثال زمانی که میزان استرس فرد زیاد باشد، افراد بیشتر به سوی غذاهای دارای مقادیر بالای شکر، چربی و یا نمک روی می آورند.

غدد آدرنال مسئول ترشح و انتشار کورتیزول هستند. این هورمون به تنظیم فشار خون و پاسخ بدن به استرس کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد که بدن افراد با سطوح بالاتر سدیم، سطوح پایین تری از کورتیزول را در طول دوره های استرس آزاد می کند. ولع مصرف نمک یکی از راه های بدن برای مقابله با استرس غیر معمول است.

همچنین افرادی که از خواب کافی محروم هستند، کمتر می توانند در برابر مصرف  نمک مقاومت کنند و این موضوع باعث افزایش وزن آنها می شود. علاوه بر این زمانی که فرد زیاد عرق می کند، میزان سدیم آنها کاهش پیدا می کند. بنابراین ورزشکاران و یا افرادی که در محیط های بسیار گرم مشغول کار هستند نیاز بیشتری به مصرف نمک دارند.

کد خبر 325619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.