اهدا جایزه فناوری صنعت‌ساز به برترین‌ طرح‌های فناورانه با تولید انبوه

رئیس شهرک علمی‌تحقیقاتی اصفهان گفت: جایزه فناوری صنعت‌ساز به برترین طرح‌های فناورانه‌ای که به تولید انبوه رسیده و تبدیل به کارخانه شده باشند، اهدا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قاسم مصلحی امروز_ شنبه بیست‌ودوم اردیبهشت_ در نشست خبری هجدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی اظهار کرد: این جشنواره در روزهای آینده به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: متولی این جشنواره شهرک علمی‌تحقیقاتی اصفهان است، این شهرک که در موضوع فناوری و شرکت‌های فناور و دانش بنیان سابقه طولانی دارد، وظیفه خود می‌دانسته که علاوه بر فعالیت‌های اجرایی و عملی در بخش فرهنگ‌سازی و بسترسازی این فعالیت‌ها نیز اقدام کند.

رئیس شهرک علمی‌تحقیقاتی اصفهان ادامه داد: در حال حاضر در شهرک علمی‌تحقیقاتی اصفهان حدود ۷۵۰ شرکت فناور و دانش بنیان وجود دارد که ۹۵۰۰ نفر در این شرکت‌ها شاغل و به صورت تمام‌وقت و نیمه‌وقت مشغول کار هستند که درصد قابل توجهی از این شاغلان سطح تحصیلات بالایی دارند و تاکنون دستاوردهای زیادی برای رفع نیازهای صنعت و جامعه انجام داده‌اند.

مصلحی با بیان اینکه کمتر دوره‌ای در اصفهان به دوره هجدهم رسیده است و به صورت مستمر تاکنون انجام شده است، گفت: این جشنواره زمانی که هنوز به موضوع کارآفرینی پرداخته نشده بود، با عنوان جشنواره کارآفرینی شیخ بهایی شکل گرفت، چندین سال با همین عنوان برگزار می‌شد و با فرهنگ‌سازی‌های لازم ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف وارد زمینه کارآفرینی شد، بنابراین شهرک علمی‌تحقیقاتی اصفهان با مصوبه هیئت امنا این جشنواره را در زمینه کارآفرینی تخصصی در موضوع فناوری تکنولوژی پیش برد و به جشنواره فن‌آفرینی ملی شیخ بهایی تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره از قدیمی‌ترین جشنواره‌های رویداد فناوری و فن‌آفرینی کشور محسوب می‌شود و برای آن اهداف متعددی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: حمایت و تشویق برای شکل‌گیری شرکت‌های فناور توسط بخش خصوصی از اهداف این جشنواره است تا در راستای حل مسائل و چالش‌های کشور فعالیت کنند، همچنین توسعه اقتصاد دانش بنیان که نسبت به گذشته پیشرفت زیادی داشته‌ایم از اهداف دیگر این جشنواره است.

رئیس شهرک علمی‌تحقیقاتی اصفهان اظهار داشت: از اهداف دیگر این جشنواره می‌توان به تأمین مالی و سرمایه گذاری در فناوری‌های مورد نیاز کشور، حضور سرمایه گذاران، آشنایی شرکت‌ها با روش‌های مختلف تأمین مالی اشاره کرد.

مصلحی با اشاره به ساختار جشنواره گفت: شورای راهبری جشنواره که سیاست‌های کلان را بررسی می‌کند، اگر تغییر جدی در جشنواره داده شود، به‌طور مثال تغییر موضوع کارآفرینی به فن‌آفرینی یا اضافه و حذف شدن بخشی از مسابقه به عهده این شورا است، شورای علمی جشنواره نیز داوری‌های انجام شده در جشنواره را بررسی می‌کند و اگر نظری داشته باشد، ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: مخاطبان جشنواره شرکت‌های درگیر موضوع نوآوری، زیست‌بوم و فناوری کشور، سرمایه‌گذاران دولتی و خصوصی پارک‌های علم و فناوری که شرکت‌های دانش بنیان فناور در آنجا قرار دارند و شرکت‌های بزرگ صنعتی هستند.

رئیس شهرک علمی‌تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: اتفاق جدید و نویی که در اصفهان اتفاق افتاده است، حضور صنایع بزرگ همچون فولاد مبارکه و پتروپالایش اصفهان در فناوری و نوآوری است که در این جشنواره سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مصلحی اضافه کرد: این جشنواره بخش‌های مختلفی دارد که قسمت مسابقه‌ای جشنواره در دو بخش طراحان کسب‌وکار و فن آفرینی و تجاری‌سازی فناوری برگزار می‌شود؛ در بخش طراحان کسب‌وکار مخاطبانی از جشنواره هستند که ایده‌ای دارند و می‌توانند آن را مکتوب کنند و ثابت کنند ایده و طرحشان قابلیت اجرا و سرمایه گذاری دارد و نمونه اولیه از محصول خود را داشته باشند که حتماً باید تیم حقوقی باشند، زیرا در این جشنواره به شرکت‌ها اهمیت داده می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، در این بخش نظام داوری شاخص‌های فنی، قابلیت تجاری سازی و آمادگی ارائه و جذب سرمایه‌گذار را در نظر می‌گیرد.

وی بیان کرد: هدف بخش فن‌آفرینی و تجاری‌سازی فناوری که جدی‌تر از بخش طراحان کسب‌وکار است، توسعه شرکت‌های دانش بنیان و صنعت‌ساز است که حداقل ۵۱ درصد سهام آن متعلق به بخش خصوصی باشد، در تولید محصول از نوآوری و فناوری استفاده شده باشد و تجاری سازی محصول خود را انجام داده باشند که در این بخش شاخص‌های مدیریتی و مالی، تولید محصول فناورانه و تجاری‌سازی شده مورد توجه نظام داوری قرار می‌گیرد.

رئیس شهرک علمی‌تحقیقاتی اصفهان گفت: بخش فن‌آفرینی و تجاری‌سازی فناوری از دو قسمت شرکت‌های نوپا و رشد یافته تشکیل می‌شود.

مصلحی افزود: در این جشنواره بخشی تحت عنوان نمایشگاه وجود دارد که در این نمایشگاه شرکت‌هایی که به مرحله نهایی رسیده‌اند حضور دارند و نفرات اول تا سوم از بین این شرکت‌ها انتخاب می‌شود.

وی اظهار کرد: قسمت دیگر این جشنواره بخش جایزه فناوری صنعت‌ساز است که به‌منظور گرامیداشت مرحوم زین‌الدین، معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرک علمی‌تحقیقاتی اصفهان، به برترین طرح‌های فناورانه‌ای که به تولید انبوه رسیده و تبدیل به کارخانه شده باشند این جایزه اعطا خواهد شد.

کد خبر 752535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.