آسیب جدی به پیست تارتان انقلاب وارد نشده/ جرقه جوشکاری عامل آتش‌سوزی بود

رییس هیأت دوومیدانی استان اصفهان گفت: حادثه‌ای که در پیست دوومیدانی اتفاق افتاد خسارت مالی و جانی نداشت و مشکلی هم برای پیست به‌وجود نیاورد.

عبدالرسول یزدی‌زاده در گفتگو با خبرنگار ایمنا در مورد علت آتش‌سوزی پیست تارتان دوومیدانی انقلاب در روز گذشته (جمعه)، اظهار کرد: این اتفاق در حین جوشکاری محافظ‌های تشک‌های تاتامی اتفاق افتاد و ظاهراً جرقه‌ای بر روی تشک‌ها که فرسوده هم بودند افتاده و باعث اشتعال آنها شده است.

وی در مورد خسارت این آتش‌سوزی ادامه داد: خوشبختانه ورزشکاران در پیست تمرین نداشتند و خسارت جانی به کسی وارد نشده است، ضمن اینکه سال‌ها از این تشک‌ها به دلیل فرسودگی استفاده نمی‌شد و به‌خاطر اینکه ورزشکاران تشک‌ها را جابه‌جا نکنند و در مواقع تمرین از آنها استفاده نکنند تصمیم به ترمیم قفسه‌ محافظ‌ آنها گرفتیم که متأسفانه این اتفاق افتاد.

یزدی‌زاده بیان کرد: سال‌ها است که تشک و نیزه ماده پرش با نیزه در اختیار نداریم و دونده‌ای در این ماده تمرین نمی‌کند و از این تشک‌ها هم استفاده نمی‌کردیم. تنها در برخی مواقع دوندگان از این تشک‌ها برای تمرینات بدنسازی استفاده می‌کردند و حتی قابل ترمیم هم نبودند و چون انباری برای نگهداری آنها در اختیار نداشتیم مجبور بودیم در قفسه‌ها نگه داریم.

رییس هیأت دوومیدانی استان اصفهان گفت: این تشک‌ها استاندارد لازم را نداشت و به دوندگان نیز گفته بودیم که از آنها استفاده نکنند. تقریباً ۲ هفته گذشته بود که یکی از دوندگان آقا برای تمرین پرش ارتفاع از این تشک‌ها استفاده کرد که نزدیک بود آسیب جدی ببیند اما خوشبختانه به خیر گذشت و به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم قفسه محافظ‌ها را ترمیم کنیم تا تشک‌ها درون قفسه‌ها قرار بگیرند و کسی نتواند از آن‌ها استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه خسارت مالی به پیست وارد نشد و تنها مقداری دوده در همان قسمت از پیست باقی‌ مانده بود که صبح امروز توسط شهرداری تمیز شد. در صورتی که همان قسمت از پیست نیاز به ترمیم داشته باشد مواد اولیه آن در انبار وجود دارد و  مشکلی برای ترمیم آن بخش نداریم.

یزدی‌زاده اضافه کرد: قسمتی از پیست دوومیدانی انقلاب که حادثه روز گذشته در آن‌جا اتفاق افتاد از پیست دور است و دخالتی در محل تمرینات ورزشکاران ندارد.

برگزاری مسابقات انتخابی تیم استان برای حضور در رقابت‌های دوی صحرانوردی و مسابقات داخل سالن کشور

رییس هیأت دوومیدانی استان اصفهان در مورد برنامه‌های این هیأت برای ۶ ماهه دوم سال، تصریح کرد: مسابقات دو صحرانوردی استانی انتخابی تیم ملی در ۲ بخش آقایان و بانوان در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را در آبان‌ماه پیش‌رو داریم که دوندگان منتخب در قالب تیم استان خود را برای حضور در مسابقات دوی صحرانوردی قهرمانی کشور آماده می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین مسابقات انتخابی داخل سالن رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان آقایان و بانوان نیز در آذرماه برگزار می‌شود تا نفرات برگزیده خود را برای حضور در رقابت‌های کشوری که بهمن ماه برگزار خواهد شد آماده کنند.

یزدی‌زاده گفت: دوره‌های مربیگری درجه ۲ و ۳ با حضور اساتید برجسته‌ای از فدراسیون در  آبان ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 323330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.