سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
-
ابراهیمی تاکید کرد:
جامعهضرورت توجه به موضوع ارتقای تربیتبدنی
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تلاش برای ارتقای سطح ورزش جامعه برای تأمین سلامت عموم و ارتقای ورزش حرفهای، قهرمانی و پهلوانی بهصورت خاص جزو رسالتهای سند تحول بنیادین است.
-
ابراهیمی:
جامعهتوجه به جایگاه آموزش عام راهکار تقویت علم و فناوری است
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تقویت جایگاه آموزش عام و نهاد آموزش و پرورش به صورت خاص راهکار اصلی رسیدن به رویکرد درونزا در حوزه علم و فناوری است. امروز تلاش دولت مردمی معطوف بر ارتقای جایگاه معلم و آموزش و پرورش است.
-
جامعهروایت جدید وکلای سوئدی از وقایع سال ۶۷ ایران
وکلای سوئدی حمید نوری در هفتمین جلسه از دادگاه تجدیدنظر این پرونده طولانی، دفاعیات خود را ارائه کردند و به بیان روایت تاریخی مهمی از وقایع سال ۶۷ ایران پرداختند که میتواند مسیر پرونده نوری را تغییر دهد.
-
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان مطرح کرد:
جامعهپیشرفت چشمگیر ساخت ۳۲ هنرستان جوار صنعت در اصفهان
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: راه برونرفت از بحران نیروی انسانی تقویت دانشگاه فرهنگیان است، به طوری که در سال جاری ورودی این دانشگاه به ۴۰ هزار نفر رسید و سهم اصفهان ۲۳۰۰ نفر است.
-
حجتالاسلام فلاحی:
سیاستکمبود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار معلم مشکل جدی است / لزوم توجه به سرانه مدارس در بودجه
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس کمبود سرانه و تجهیزات مدارس، فضای ناکافی واحدهای آموزشی، کمبود معلم همچنین آسیبهایی که در دوران دو ساله شیوع کرونا به کیفیت آموزش وارد شد را از مشکلات آموزش و پرورش دانست و گفت: لازم است با در نظر گرفتن این موارد در بودجه ۱۴۰۲ مشکلات برای همیشه رفع…
-
جامعهجمعآوری مدارس کانکسی با اجرای طرح «آجربهآجر»
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان گفت: با اجرای طرح تحولی «آجربهآجر» هر فردی با هر توان مالی میتواند در امر مدرسهسازی مشارکت کند و نخستین گام این طرح، جمعآوری مدارس کانکسی در سطح استان است.
-
جامعه۵۳۷ مدرسه اصفهان امسال ایمنسازی میشود
معاون تربیتبدنی و سلامت ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان گفت: ۱۰درصد مدارس معادل ۵۳۷ باب مدرسه ازمجموع ۵۳۷۶ مدرسه استان اصفهان را در سال جاری با اعتباری که در حوزه تربیتبدنی تأمین شده، ایمنسازی خواهیم کرد.
-
جامعهتربیت نیروی کار ماهر با احداث هنرستانها در جوار صنعت اصفهان
مدیرکل آموزشوپرورش اصفهان با اشاره به لزوم تربیت نیروی کار ماهر با احداث هنرستان در جوار صنایع، گفت: براساس انعقاد تفاهمنامه بین آموزشوپرورش و صنایع، ساخت هنرستانهای در جوار صنعت با هدف ایجاد نهضتی برای تربیت نیروی کار ماهر در این استان آغاز شده است.
-
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان مطرح کرد:
جامعهسند تحول بنیادین؛ گامی بلند در عدالت تربیتی و آموزشی
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سند تحول بنیادین، مقوله عدالت خودنمایی میکند، شعار سال آموزش و پرورش اصفهان "تربیت دینی و عدالت آموزشی" است.
-
معاون آموزش متوسطه اصفهان:
جامعهطرح دو زبانهشدن مدارس هنوز به اصفهان ابلاغ نشده است
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزشوپرورش استان اصفهان گفت: تاکنون درخصوص اختیاریشدن انتخاب زبان خارجی در مدارس، طرحی به اداره کل آموزشوپرورش استان ابلاغ نشده است.
-
امام جمعه موقت اصفهان تشریح کرد:
سیاستشاخص های تربیت دانش آموز در تراز انقلاب
امام جمعه موقت اصفهان نوجوانان و جوانان را مسئولان، مدیران و خدمتگذاران آینده نظام دانست و گفت: همین دانشآموزان امروزی هستند که در آینده وارد دانشگاهها و مراکز علمی فراتر از آن خواهند شد بنابراین زیربنای آموزش و پرورش آنها مدارس است که هر چه در آن سرمایهگذاری شود به جا و درست هزینه شده…
-
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:
جامعهسند تحول بنیادین به دنبال تربیت تمام ساحتی دانشآموزان است
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سند تحول بنیادین به دنبال تربیت تمام ساحتی دانشآموزان است و باید این سند را بهعنوان قانون اساسی آموزش و پرورش در کشور عملیاتی کنیم، چراکه هدف اصلی آن رساندن دانشآموزان به حیات طیبه تعریف شده در قرآن کریم است.
-
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان مطرح کرد:
جامعهتحصیل ۱۸ درصد از دانشآموزان اصفهان در مدارس غیردولتی
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در این استان با بیش از یک میلیون دانش آموز، حدود ۱۸ درصد از دانشآموزان در مدارس غیردولتی تحصیل میکنند.
-
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:
جامعهمعلمان، افسران جنگ فرهنگی هستند/اجرای طرح رتبهبندی معلمان پس از ۱۱ سال
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بسیاری از فرماندهان در عرصه دفاع مقدس معلمان بودند و در حال حاضر نیز افسران جنگ فرهنگی هستند و باید خود و دیگران را مسلح به معرفت دینی کنند.
-
معاون آموزش متوسطه آموزشوپرورش استان اصفهان مطرح کرد:
جامعهلزوم برقراری عدالت آموزشی از نظر نیروی انسانی و بودجه در مدارس
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزشوپرورش استان اصفهان گفت: درپی فقدان همکاری و همراهی اولیا و دیدگاه برخی از مسئولان به امر آموزش، هنوز عدالت آموزشی در مدارس دولتی تحقق پیدا نکرده است.
-
چند رسانه ایسامانه رتبهبندی معلمان + آغاز فعالیت، وب سایت و بارگذاری مدارک
سامانه رتبهبندی معلمان برای بارگذاری مدارک آنها از روز ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ به صورت رسمی شروع به کار کرد و ۴۷ هزار نفر از همکاران در اصفهان مشمول طرح رتبهبندی خواهند شد.
-
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد:
جامعهآغاز فعالیت سامانه رتبهبندی معلمان/۴۷ هزار معلم در اصفهان مشمول طرح رتبهبندی
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سامانه رتبهبندی معلمان برای بارگذاری مدارک آنها از روز گذشته به صورت رسمی شروع به کار کرده است و ۴۷ هزار نفر از همکاران در اصفهان مشمول طرح رتبهبندی خواهند شد.
-
جامعهآغاز ساماندهی مدارس کانکسی و سنگی کشور
طرح «شهید دانشآموز رضا پناهی» بهمنظور ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی با جمعیت بیشتر از ۱۰ دانش آموز در سراسر کشور، با حضور وزیر آموزشوپرورش وارد مرحله اجرایی شد.
-
ستاریفرد مطرح کرد:
جامعهاجرای طرح رتبهبندی معلمان از همین هفته آغاز میشود
معاون تربیتبدنی و سلامت آموزش و پرورش گفت: نیروی انسانی عامل پیشبرنده و بسترساز پیشرفت کشور در همه عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و به خصوص در موضوع تعلیم و تربیت است که در ساحت تعلیم و تربیت، معلم محور اصلی است.
-
مدیرکل آموزشوپرورش استان اصفهان:
جامعهمعلم عنصر اصلی در سند تحول بنیادین است
مدیر کل آموزشوپرورش استان اصفهان گفت: معلم عنصر اصلی در سند تحول بنیادین است و معلمی میتواند نقشآفرین باشد که در مرتبه اول به شادابی و نشاط خود و سپس به شادابی و نشاط دانشآموز توجه کند.
-
ایمنا مشکلات معلمان را بررسی میکند؛
جامعهبحران درهمتنیده نظام آموزشی
هرچند شغل معلمی در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما از جایگاه ویژهای برخوردار است و از آن بهعنوان شغل انبیا یاد میشود، اما معلمان کشور بیشازپیش بهویژه در دوران پساکرونا، با بحرانهای متعددی روبهرو هستند.
-
وزیر آموزشوپرورش خبر داد:
جامعهتفاوت لایحه رتبهبندی تصویب شده با لایحه سابق/اجرای سند تحول بنیادین در مدارس
وزیر آموزشوپرورش گفت: اجراییسازی سند تحول بنیادین در مدرسه هم انجام میشود و احتمالاً حدود پنج تا ۱۰درصد مدارس در دستور کار قرار میگیرد. هدف از لایحه رتبهبندی معلمان، ارتقای نظام تربیتی کشور است. این لایحه در این دولت با حمایت شورای نگهبان به تصویب رسید و با لایحه قبل بسیار متفاوت است.
-
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:
جامعهمهمترین هدف آموزش و پرورش انسانسازی است
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مهمترین هدف در آموزش و پرورش، انسانسازی است که الگوهای مختلفی دارد و فرهنگهای مختلف روشهای آن را تعریف کردهاند؛ اما انسانسازی در فرهنگ شهادت به معنای انسان کامل و خلیفهالله است.
-
مدیرکل دفتر فنیوحرفه ای وزارت آموزشوپرورش:
جامعهسه عامل اصلی برای کارآفرینی دانشآموزان/تربیت کارآفرینانه داشته باشیم
مدیرکل دفتر فنی و حرفهای و کارو دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: باید دانشآموزان را به نوعی آموزش دهیم که بتوانند فرصتها را شناسایی کنند؛ سه عامل اصلی برای کارآفرین شدن آنها، فرصت کارآفرینی، محیط کارآفرینانه و فرد کارآفرین است.
-
جامعهبسته تحولی با عنوان جشنواره نشاط در آموزش و پرورش استثنایی تدوین شد
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در سال جاری سه بسته تحولی در آموزش و پرورش استثنایی تدوین و اجرایی شده است که یکی از این بستههای سازمان، بسته تحولی «جشنواره نشاط» است.
-
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم:
جامعهپیگیر «طرح رتبهبندی معلمان» خواهم بود
وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: در برنامههای چهار سالهام سعی کردهام برای اجرایی شدن سندتحول بنیادین چهار محور اصلی «مدیریت و راهبری»، «معیشت و منزلت معلمان »، «کیفیت آموزشی» و « عدالت آموزشی» را تعیین و با تمرکز بر این محورها، اقداماتی را برای تحقق اهداف در این چهار سال و سال های بعد انجام…
-
جامعهدانشآموزان اتباع خارجی در کدام رشتههای هنرستانی مجاز به تحصیل هستند؟
شیوهنامه ثبتنام دانش آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، از سوی مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور به ادارات کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ شد.
-
رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزشوپرورش مطرح کرد:
جامعهسهم اعتبارات پژوهشی دستگاههای کشور کمتر از ۴ دهم درصد!
رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزشوپرورش به تشریح برنامههای حوزه پژوهش پرداخت.
-
رئیس سازمان بازرسی تاکید کرد:
جامعهضرورت ساماندهی کنکور و نظارت بر مهدهای کودک
رئیس سازمان بازرسی کل کشور پیگیری تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، رفع مشکلات اقتصادی این وزارتخانه، ساماندهی کنکور و کوتاه شدن دست سودجویان این عرصه و ساماندهی مهدهای کودک تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش را از مهمترین مسائل مورد تاکید این سازمان در وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد.