تربیت نیروی کار ماهر با احداث هنرستان‌ها در جوار صنعت اصفهان

مدیرکل آموزش‌وپرورش اصفهان با اشاره به لزوم تربیت نیروی کار ماهر با احداث هنرستان در جوار صنایع، گفت: براساس انعقاد تفاهم‌نامه بین آموزش‌وپرورش و صنایع، ساخت هنرستان‌های در جوار صنعت با هدف ایجاد نهضتی برای تربیت نیروی کار ماهر در این استان آغاز شده است.

محمدرضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره انعقاد قرارداد برای ساخت ۳۲ هنرستان همجوار صنعت، اظهار کرد: عملیات ساخت بخشی از این هنرستان‌ها به مرحله اجرا درآمده و طی مدت کوتاهی شاهد درصد قابل توجهی از پیشرفت فیزیکی آن‌ها بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه تربیت نیروی کار ماهر تأثیر بسیاری در آینده شغلی جوانان دارد، افزود: این مهم در دستور کار آموزش و پرورش اصفهان قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل تحقق نیافتن سند تحول بنیادین، حاکم شدن تفکری است که نه تنها براساس سند تحول بنیادین نبوده، بلکه سندها و قراردادهای دیگری (سند ۲۰۳۰) مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در کشور ۲۳۰ تا ۲۴۰ میلیارد برای تجهیز هنرستان‌ها مدنظر قرار گرفته که سهم استان اصفهان یک هشتم آن است، اظهار کرد: جلسه‌ای با صنایع برگزار و قرار بر ساخت ۳۲ هنرستان در جوار صنعت در این جلسه شد تفاهم‌نامه‌های بسیار خوبی در این زمینه منعقد شده و اکنون بخشی از ساخت این هنرستان‌ها آغاز و با سرعت بالایی پیش می‌رود.

کد خبر 624156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.