مهم‌ترین هدف آموزش و پرورش انسان‌سازی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مهم‌ترین هدف در آموزش و پرورش، انسان‌سازی است که الگوهای مختلفی دارد و فرهنگ‌های مختلف روش‌های آن را تعریف کرده‌اند؛ اما انسان‌سازی در فرهنگ شهادت به معنای انسان کامل و خلیفه‌الله است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _چهارشنبه چهارم اسفندماه _ در یادواره شهدای پنجم اسفند نجف‌آباد با گرامی‌داشت روز حماسه و ایثار نجف‌آباد اظهار کرد: نجف‌آباد شهر همه خوبی‌هاست و شهدای آن بیش از شهدای برخی استان‌های کشور است همچنین تعداد شهدای دو برادری و سه برادری در آن بسیار زیاد است؛ چون مردمان این شهر به تنهایی لشگر هشت نجف اشرف را تشکیل دادند.

وی افزود: نجف‌آباد شهری است که یادگاران دفاع مقدس در آن بسیار زیاد است و تعابیر شکوهمندی توسط رهبر کشور از این شهر بیان شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: مشکلات در حوزه آموزش و پرورش در کشور بسیار است؛ اما یاری حضرت حق و استمداد از شهدا بارقه‌های امیدی را در دل‌هایمان ایجاد می‌کند که به فرموده پیر فرزانه جماران و رهبر انقلاب اسلامی ما می‌توانیم بر مشکلات فایق شویم به شرط آنکه ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم.

وی افزود: شهادت یک واژه نیست بلکه فرهنگی است که از ابتدای خلقت تا انتها برای ما الگویی تمام نشدنی است و اگر از شهدا استمداد بطلبیم می‌توانیم راهشان را در فرهنگی که مورد هجمه دشمن است ادامه دهیم و باعث شویم فرهنگ دنیایی نتواند جوانان را از ما بگیرد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف در آموزش و پرورش، انسان‌سازی است که الگوهای مختلفی دارد و فرهنگ‌های مختلف روش‌های آن را تعریف کرده‌اند اما انسان‌سازی در فرهنگ شهادت به معنای انسان کامل و خلیفه‌الله است.

وی اظهار کرد: اگر آموزش و پرورش بخواهد به اهداف خود برسد باید در راستای فرهنگ شهید و شهادت حرکت کند و مسئولان شهر، استان و کشور این ارگان را از خود بدانند و هم‌افزا باشند؛ مانند شهرستان نجف‌آباد که رویداد شهدا را با هم‌افزایی تمام مسئولان اجرایی و آموزشی در خط مقدم علم‌آموزی انجام داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ساحت‌های مختلفی به پیش می‌رویم که یکی از آنان ترویج فرهنگ شهید و شهادت است که اگر بخواهیم جامعه را بیمه کنیم ترویج این فرهنگ راهکار آن به حساب می‌آید.

۲۲۰ خانواده نجف‌آبادی دارای دو فرزند شهید هستند

در ادامه این مراسم، سیدرضا موسوی‌زاده رئیس آموزش و پرورش شهرستان نجف‌آباد، اظهار کرد: نجف‌آباد با دو هزار و ۵۰۰ شهید مقام اول کشور را دارد، ۲۲۰ خانواده نجف‌آبادی دارای دو فرزند شهید هستند و این یعنی خدمت به مردم این شهر در هر پست و مسئولیتی باعث افتخار است.

وی با بیان اینکه امروزه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از خود شهادت نیست، افزود: آموزش و پرورش نجف‌آباد سومین دوره از اجرای سند تحول بنیادین را اجرا کرد و در حوزه عبادی و سیاسی ۵۹ برنامه برای پیگیری ایجاد کرد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان نجف‌آباد تصریح کرد: جنگ فضای مجازی از نظر رهبری حکم جهاد دارد و بعد از نماز، کار جهادی در فضای مجازی اهمیت دارد؛ چراکه برای فرزندان کشور، دشمنان برنامه‌ریزی کردند تا به آنان ضربه وارد نشود اما یکی از فعالیت‌هایی که آموزش و پرورش باید انجام دهد آشنایی با سیره شهدا است.

به گزارش ایمنا، پنجم اسفند به نام «روز حماسه و ایثار مردم نجف‌آباد» نام‌گذاری شده است؛ روزی که ۳۳۳ شهید از دیار ایثارگران، نثار جمهوری اسلامی ایران شد.

کد خبر 557575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.