عادت‌های صبحگاهی که کلسترول خون را کاهش می‌دهد

مصرف یک صبحانه سالم، نوشیدن یک لیوان آب پرتقال، پیاده‌روی صبحگاهی، نوشیدن یک فنجان چای سبز، مصرف تخم کتان، انجام مدیتیشن، مصرف بادام، استفاده از روغن زیتون و خوردن گردو به کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شروع کردن روز با عادت‌های سالم می‌تواند به بهبود سلامتی کمک کند، در صورتی که قصد دارید کلسترول خون خود را به طور طبیعی کاهش دهید، بعضی از رفتارهای سالم می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد، در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

خوردن یک صبحانه سالم

روز خود را با یک صبحانه مغذی شروع کنید که می‌تواند به کاهش سطح کلسترول کمک کند، از غذاهای سرشار از فیبر محلول مانند بلغور جو دوسر با میوه تازه یا نان تست سبوس‌دار با کلم بروکلی استفاده کنید، زیرا فیبر محلول به کاهش سطح کلسترول LDL کمک می‌کند؛ نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف فقط پنج تا ۱۰ گرم فیبر محلول در روز می‌تواند سطح کلسترول LDL را تا حدود پنج درصد کاهش دهد.

نوشیدن یک لیوان آب پرتقال

نوشیدن یک لیوان آب پرتقال تازه هنگام صبح به کاهش سطح کلسترول کمک می‌کند، پرتقال سرشار از فلاونوئیدها است که نشان داده شده است سطح کلسترول LDL را کاهش می‌دهد؛ نتایج یک پژوهش انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد که نوشیدن ۷۵۰ میلی‌لیتر آب پرتقال روزانه به مدت چهار هفته می‌تواند سطح کلسترول LDL را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.

پیاده‌روی صبحگاهی

ورزش صبحگاهی می‌تواند به افزایش سطح کلسترول HDL و کاهش سطح کلسترول LDL کمک کند، بنابراین توصیه شده است حداقل ۳۰ دقیقه ورزش روزانه با شدت متوسط را در برنامه خود قرار دهید؛ نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که ورزش هوازی منظم می‌تواند کلسترول مفید HDL را تا پنج درصد افزایش دهد.

نوشیدن یک فنجان چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام کاتچین است که سطح کلسترول LDL را کاهش می‌دهد، بنابراین صبح خود را با نوشیدن یک فنجان چای سبز آغاز کنید.

مصرف تخم کتان

تخم کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و فیبر است که هر دو به کاهش سطح کلسترول کمک می‌کند، نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف روزانه ۳۰ گرم تخم کتان آسیاب شده به مدت سه ماه می‌تواند سطح کلسترول LDL را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.

انجام مدیتیشن

مدیتیشن صبحگاهی می‌تواند به کاهش سطح کلسترول کمک کند، بدین منظور می‌توانید ۱۰ دقیقه به آرامی بنشینید و روی تنفس خود تمرکز کنید.

مصرف بادام

بادام سرشار از چربی‌های تک غیراشباع است که می‌تواند به افزایش سطح کلسترول مفید HDL و کاهش سطح کلسترول مضر LDL کمک کند؛ با توجه به مطالعه انجام شده در این زمینه، افزودن بادام به رژیم غذایی می‌تواند به بهبود سطح کلسترول خون کمک کند.

استفاده از روغن زیتون

استفاده از روغن زیتون به جای کره یا روغن گیاهی هنگام پخت‌وپز می‌تواند به بهبود سطح کلسترول خون کمک کند، روغن زیتون سرشار از چربی‌های تک غیراشباع است که می‌تواند به افزایش سطح کلسترول HDL کمک کند؛ نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که رژیم غذایی غنی از روغن زیتون می‌تواند به افزایش سطح کلسترول HDL کمک کند.

خوردن گردو

افزودن گردو به برنامه غذایی صبحگاهی می‌تواند به کاهش سطح کلسترول کمک کند، گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که می‌تواند به کاهش سطح کلسترول LDL کمک کند؛ بر اساس نتایج بررسی‌های انجام شده، مصرف گردو می‌تواند به بهبود سطح کلسترول و همچنین کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی کمک کند.

کد خبر 753407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.