برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده در ۲۱ اردیبهشت

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ برای داوطلبان شهرستان زیرکوه در استان خراسان جنوبی که به دلیل سیل نتوانستند در این آزمون شرکت کنند، جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت) بار دیگر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور آمده است: با توجه به وقوع سیل دز شهرستان زیرکوه از استان خراسان جنوبی و مسدود شدن مسیر تردد داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) در روز اول برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی به تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، مقرر شد برای مساعدت با این داوطلبان مجدداً از آنها در روز جمعه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ در همان حوزه امتحانی قبلی (شهرستان زیرکوه) با شرایط و ضوابط آزمون اصلی، آزمون مجدد برگزار شود.

براساس این اطلاعیه، کارت شرکت در آزمون این داوطلبان از روز سه‌شنبه، ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل مشاهده و پرینت است و فرایند آزمون از ساعت هشت صبح جمعه، ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ شروع می شود.

سازمان سنجش در این اطلاعیه تاکید کرد: همه داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی شهرستان زیرکوه (اعم از حاضر یا غایب) می‌توانند در آزمون مجدد شرکت کنند. آن دسته از داوطلبانی که در آزمون تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ حاضر جلسه آزمون در گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی بودند در صورت شرکت در آزمون مجدد، آزمون قبلی آن‌ها (روز پنجشنبه، ۱۴۰۳/۰۲/۰۶) باطل می‌شود و نتیجه آزمون مجدد (۱۴۰۳/۰۲/۲۱) برای آن‌ها ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد بودند، همچنین سال جاری آزمون دانشجومعلم هم‌زمان با نوبت اول کنکور برگزار شد که در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجومعلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت‌نام کردند و از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد بودند.

نوبت اول کنکور امسال برای پذیرش دانشجوی دوره های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه (ششم اردیبهشت)، هنر و زبان‌های خارجی عصر پنجشنبه و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه (هفتم اردیبهشت) در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور صبح جمعه، هفتم اردیبهشت در جمع خبرنگاران و در بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفته بود، اظهار داشت: آزمون روز گذشته با موفقیت برگزار شد؛ تنها در شهرستان زیرکوه و حاجی‌آباد استان خراسان جنوبی به دلیل وقوع سیل تعدادی از داوطلبان با وجود اینکه ارتش جمهوری اسلامی تلاش‌های زیادی داشت، جاماندند که در مجموع حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر به حوزه نرسیدند، اما این نوید را به استان می‌دهیم که با هماهنگی با دولت برای برگزاری آزمون اختصاصی فرهنگیان در دو هفته آینده اطلاع‌رسانی خواهیم کرد و یک آزمون دیگر از این افراد خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: آزمون سراسری داوطلبان در این استان به صورت سراسری و فرهنگیان بود و آزمون فرهنگیان مشمول سراسری هم می‌شود هرچند که آزمون سراسری در تیر تکرار خواهد شد و مشکلی پیش نخواهد آمد.

کد خبر 749540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.