«شوراها» سمبل مشارکت است/ امکان احصای بیش از ۴۰ وظیفه برای شوراها

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: شورا سمبل مشارکت است و در حال حاضر می‌توانیم برای آن علاوه‌بر ۲۳ وظیفه‌ای که در دوره نخست تعریف شد، بیش از ۴۰ وظیفه احصا کنیم.

عباس حاج‌رسولی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها با اشاره به شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲۰ هزار عضو شورای شهر در کشور وجود دارد که آن‌ها بنا به مقتضیات محلی خود می‌توانند تصمیمات خوبی برای شهر بگیرند و نیازهای شهروندان را دنبال کنند.

وی افزود: شورا سمبل مشارکت است و در حال حاضر می‌توانیم برای آن علاوه‌بر ۲۳ وظیفه‌ای که در دوره نخست تعریف شد، بیش از ۴۰ وظیفه احصا کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شوراها به‌تدریج در شهرها جای خود را بین شهروندان باز کرد و امروز نقش بزرگ و مهمی را در راستای رفع نیازهای شهر و شهروندان ایفا می‌کند.

حاج‌رسولی‌ها با تاکید بر لزوم تشکیل یک کارگروه از سوی دولت و برگزاری جلسات پیرامون احصای وظایف جدید برای شوراها با حضور پیشکسوتان و اعضای قدیمی شوراها گفت: این اتفاق می‌تواند با کلان‌شهرهایی همچون اصفهان یا مشهد آغاز شود.

وی تصریح کرد: شوراها در دوره ششم از کمک و همراهی کمتری از سوی دولت، مسئولان استانی و کشوری برخوردار بوده است که این موضوع دست‌اندازی در مسیر شوراها برای شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تکمیل رینگ چهارم، راه‌اندازی خط دوم متروی اصفهان و خرید اتوبوس برای توسعه حمل‌ونقل عمومی شهر از خبرهای خوب شورای اسلامی این کلان‌شهر برای رفع نیازهای ضروری شهروندان است.

کد خبر 748442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.