کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجومعلمان لغو شد

وزیر آموزش و پرورش در بخشنامه‌ای کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجومعلمان را لغو کرد و بر این اساس در صورت استفاده از خدمات شبانه‌روزی و خوابگاه، مبلغ مربوطه از حقوق آن‌ها کسر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت آموزش و پرورش هیئت عمومی دیوان عدالت اداری دی ماه سال ۱۴۰۲ بر اساس شکایت یکی از دانشجومعلمان، به ابطال الزام به کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان رأی داد و پیش از این در صورت استفاده نکردن دانشجویان از خدمات شبانه‌روزی و خوابگاه مبلغ مربوطه از حقوق آن‌ها کسر می‌شد، در نهایت رضا مراد صحرایی بخشنامه مربوط به این موضوع را به آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد، در این بخشنامه آمده است:

«اصلاحیه تبصره‌های ۱ و ۲ بند ۱۳ بخش دوم دستورالعمل شماره ۴۷۳۷۴ مورخ ۹۵/۰۳/۲۹ وزارتی»

تبصره زیر جایگزین تبصره‌های ۱ و ۲ بند ۱۳ بخش دوم دستورالعمل شماره ۴۷۳۷۴ مورخ ۹۵/۰۳/۲۹ می‌شود؛

تبصره؛ ضمن الغای کلیه بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های قبلی، مربوط به تعیین هزینه‌های شبانه‌روزی و هزینه خوابگاه دانشجویان متعهد خدمت، مطابق تبصره ذیل ماده ۶ قانون، از وجوه پرداختی به دانشجو متعهدین خدمت شاغل به تحصیل [بعد از کسر کسور قانونی] حداکثر تا ۲۸٪ برای یک ماه (به شرح جداول مندرج در بخشنامه)، به عنوان هزینه‌های شبانه‌روزی و هزینه خوابگاه و با انتخاب و درخواست دانشجو (انتخاب یکی از جداول بخشنامه) کسر خواهد شد.

بر این اساس نظر به اینکه کسر مبلغ مزبور، منوط به درخواست و استفاده دانشجو متعهدین خدمت از خدمات شبانه روزی و خوابگاه است. بنابراین دانشگاه‌های وابسته، مکلف به رعایت این بند و اطلاع رسانی موضوع به دانشجومعلمان ذی‌نفع و اخذ درخواست دانشجویان متقاضی استفاده از خدمات فوق و ارسال آن به اداره کل سهمیه خدمتی دانشجو متعهد خدمت بوده و امور مالی اداره کل نیز مکلف به رعایت این بند در کسر هزینه‌های مزبور است.

_هزینه‌های شبانه‌روزی و خوابگاه دانشجویان متعهد خدمت حسب تقاضا و انتخاب نوع خدمات مورد استفاده صرفاً از طریق کسر از حقوق و مزایای پرداختی به آنان امکان‌پذیر است.

_دانشگاه‌های وابسته و مدیریت و پردیس‌های زیر مجموعه آنها به هیچ عنوان حق اخذ مستقیم وجه نقدی یا با دستگاه POS یا غیره از دانشجویان بابت هزینه‌های شبانه روزی و خوابگاه ندارند.

_در ایام تابستان حقوق و مزایای دانشجویان متعهد خدمت به طور کامل بدون کسر هر گونه وجهی تحت عنوان هزینه‌های شبانه روزی و خوابگاه از حقوق و مزایای افراد مزبور پرداخت خواهد شد.»

کد خبر 744778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.