معلمان شهید در هفته بزرگداشت معلم به دانش‌آموزان معرفی شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: علاوه بر قدردانی مسئولان از معلمان، باید این فرهنگ‌سازی انجام شود که مردم از معلمان خود یا معلمان فرزندان خود تجلیل کنند، همچنین در ایام هفته بزرگداشت مقام معلم نیاز است که معلمان شهید به دانش‌آموزان معرفی شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا جان نثاری شامگاه _ یکشنبه، بیست‌وششم فروردین_ در یکصدوهفتادوهفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با تبریک پیروزی رزمندگان اسلام بر کفر و استکبار جهانی، اظهار کرد: به لطف خداوند عملیاتی که انجام گرفت هم موفق بود و هم با اقتدار و سربلند که شامل حال مردم جمهوری اسلامی ایران شد و این پیروزی نصیب اسلام، مسلمان، مملکت و نظام اسلامی و تمام علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی شد.

وی افزود: امیدواریم که شکرانه این پیروزی‌ها را به جا آوریم، چرا که در مملکتی زندگی می‌کنیم که بسیار مقتدر و جایگاه والا و محبوبی در پیشگاه خداوند دارد، پروردگار عالم، پرچم جمهوری اسلامی ایران را آنچنان اعتلا می‌دهد که لشکریان کفر نمی‌توانند با آن مقابله کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان ادامه داد: به یاد داشته باشیم این پیروزی‌ها حاصل خون پاک شهیدان است، زمانی که به شخصیت‌هایی همچون شهید سلیمانی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که سعی دارد زندگی را بدون شهرت و مسئولیت و تنها با انجام تکالیف الهی بگذراند، به طوری که این شخص و شخصیت در همه جهان معرفی می‌شود.

وی اضافه کرد: نمونه دیگر هم شهید زاهدی با خصوصیاتی مانند سردار سلیمانی، اما گمنام بود و خداوند آنچنان عظمتی به ایشان دادند که نام و یاد این شهید در دل‌ها قرار گرفت. ایشان هم همچون سردار دل‌ها سرسوزنی به دنبال شهرت، پست و مقام نبودند، به نحوی که برکت خون این شهید بزرگوار، رسوایی و ظهور ماهیت رژیم صهیونیستی شد.

بزرگداشت و احترام به مقام معلم، وظیفه مسئولان است / ‏‬جایگاه معلم در بستر جامعه پایه‌ای طرح شود

جان نثاری در ادامه با اشاره به اینکه نیاز است در هفته بزرگداشت مقام معلم از تمام معلمان مقاطع مختلف در همه شهرستان‌های استان به نحو شایسته‌ای تجلیل و قدردانی شود، افزود: علاوه بر قدردانی مسئولان از معلمان، باید این فرهنگ‌سازی انجام شود که مردم از معلمان خود یا معلمان فرزندان خود تجلیل کنند، همچنین در ایام هفته بزرگداشت مقام معلم نیاز است که معلمان شهید به دانش‌آموزان معرفی شوند.

وی پیرامون اینکه تکریم مقام شامخ معلمان باید سیاست کلی آموزش و پرورش باشد و هر سال با ترویج این فرهنگ، جایگاه معلم در بستر جامعه پایه‌ای طرح شود تا آحاد جوامع چنین مرتبه‌ای را گرامی دارند، گفت: در انتخابات نظرسنجی‌هایی از اقشار داشتیم که کدام یک از اقشار به عنوان گروه‌های مرجع در جامعه حرف برای گفتند دارند، به طوری که براساس آمار در صدر آن‌ها دانشگاهیان و معلمان قرار گرفته‌اند؛ یعنی در جایگاه‌های نخست هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با اشاره به اجرای طرح «سپاس معلم» که طی سال گذشته در استان اجرایی شده است، اظهار کرد: این طرح امسال باید با اقتدار بیش از پیش در شهرستان‌های استان اصفهان به‌صورت جدی اجرا شود و ضروری است که در این راستا تدابیر لازم توسط فرمانداران و دیگر مسئولان شهرستانی اندیشه شود. فرمانداران از هم‌اکنون برنامه‌ریزی کنند و هر چه در توان دارند برای اجرای طرح «سپاس معلم» در مدارس و دانشگاه‌ها به‌کارگیرند.

وی افزود: در ایام هفته بزرگداشت مقام معلم سعی شود که مقام و منزلت معلمان به‌صورت واقعی، مردمی و همگانی موردتکریم و تجلیل واقع شود و به‌نوعی همه باید در این زمینه فعالیت کنند.

جان‌نثاری با بیان اینکه برنامه‌های آموزش و پرورش در ایام بزرگداشت مقام معلم در استان و شهرستان‌ها اجرایی شود، خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده شهدا، معلمان ایثارگر و فداکار، غبارروبی گلزار شهدای معلمان شهید و فقید، برگزاری مراسم تجلیل از معلمان در نواحی، مناطق و استان، معرفی معلمان شهید و انتشار بخشی از زندگینامه آن‌ها، نصب تصاویر معلمان شهید در میادین و اماکن عمومی شهر، برگزاری برنامه سراسری سپاس معلم در روز دوازدهم اردیبهشت و برنامه‌ریزی به منظور ارائه خدمات رایگان در استفاده از اماکن تاریخی و تفریحی برای فرهنگیان در هفته معلم در دستور کار قرار بگیرد.

کد خبر 744554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.